Och nu menar jag allt annat än solfilm för det vet väl varenda människa att man inte får göra på främre halvan
Jag vet att vid besiktning blir du troligtvis underkänd för minsta lilla grej som t.ex. att tona blinkers. Men hur är det egentligen i reality så att säga. Har snuten nånsin skrivit en lapp för färgade parkeringsljus? Klarglas/tonade blinkers? Påverkar ögonlock ljusbilden för mycket?
poliserna HATAR när man kör 5km/h för fort bara... ingen styling men det hatar dom haha stora avgasrör hatar dom med. neon/led underbilen. stor bord i framrutan. kalle pissar på polisen.. finns så mkt dom hatar haha
för mig har dom inte sagt något om tonade bakljus, bord i framrutan.. däremot dimljusen gillade dom inte
Tonade bakljus får du faktiskt ha så länge det ger tillräckligt med ljus samt att det finns något annat med reflexverkan där bak. Satte på röd reflex innan min besiktning och dom klagade inte nåt!
för mig har dom inte sagt något om tonade bakljus, bord i framrutan.. däremot dimljusen gillade dom inte
Tonade bakljus får du faktiskt ha så länge det ger tillräckligt med ljus samt att det finns något annat med reflexverkan där bak. Satte på röd reflex innan min besiktning och dom klagade inte nåt!
jaha, det visste jag inte.. trodde det var helt olagligt..
kan tillägga att tonade framrutor är olagligt o all styling i allmänhet som ser vasst och farligt ut..
jaha, det visste jag inte.. trodde det var helt olagligt..
kan tillägga att tonade framrutor är olagligt o all styling i allmänhet som ser vasst och farligt ut..
Det är olagligt att ha kolsvarta baklysen som knappt lyser ( Vilket många gamla volvo 240is osv har ) Men det kallas " smoke " toning av baklyktorna som är lagliga
Av egen erfarenhet gillar dom inte om nummerskyltbelysningen är i en annan färg. Jag hade rött på en gammal 240 och den mest nitiske snuten som var här då fick nära på tuppjuck när jag stod på en parkering med parkeringsljuset på.. Han gick upp i falsett och hojtade och gormade... Sen dess har jag bara haft original... Likaså med orange parkeringsljus.. Det ogillas. ALLA andra färger än vitt är dom galan över. Iaf här uppe. Även om det står att man får ha gult ljus fram... Har dock haft väldigt tunt målade, blå lampor i parkeringsljuset fram... Lyste mer vitt än blått då..
"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart "Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
På min gamla bil rök-tonade jag bakljusen, så släckta var allting ordentligt svart, men tända lyste det tydligt rött och blinkade orange. Ena året gick den igenom besiktningen utan kommentar, nästa år när bilen var såld sa nya ägarn att han fått om-besiktning för det vart för mörkt ?_? aja kanske e ett gränsfall där det handlar om att ha lite tur..
Tack så mycket för alla svar Var och köpte klarglas till sido-blinkerserna idag på Sam som en liten start på min 850