Större bucklor där metallen ej har sträckt sig funkar det nog på, men små och lite djupare måste nog slås ut från baksidan, eller spacklas och lackeras.
Har hört att det hjälper också på bucklade stötfångare, bara hälla väldigt varmt vatten på den, så kommer den att rätta upp sig, eftersom plasten har formminne.
Plast har väl inte direkt världens bästa formminne...de blir oftast istället för en stor buckla många små.
Stål har däremot formminne, så de bör fungera på större bucklor ja.
Inte alla plasttyper har bra formminne, nej, men det funkar på många plastdetaljer.
Min bror hade en äldre Toyota med olackad stötfångare som blev intryckt på ett ställe. Han hällde kokande vatten på den, och den rättade ut sig. Dock kunde man se vitaktiga märken i plasten runt bucklan, men var inte så farligt.
Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"
Verkar grymt! Var finns den där sprayen att köpa? eller någon liknande spray?
Edit: kan biltemas kylspray funka som ligger på -50C?
Jag köpte biltemas spray för att testa med och den kylde ner riktigt bra men det fungerade inte på de bulorna jag hade på min bil iaf. Den största jag testa på var på Viton och den är kanske (upskattat) 5cm i diameter och 2-3cm djup skulla jag chansa på. Jag testade med hårtork, tändare och värmepistol och inget av det fungerade för mig. Kanske var att kylsprayen "bara" gick ner till -55grader...