3273
Sök

enkelt sätt att ta ut bucklor (film)

511 Inlägg
7 april 2008
Trådstartare
Jag var ute på nätet och kollade runt lite och så hittade jag de här, kan de vara så enkelt eller är de bara fejkat?         http://www.metacafe.com/watch/501379/re … airduster/

Skål för alkohol, orsaken och lösningen till alla livets problem!

3 235 Inlägg
7 april 2008
Större bucklor där metallen ej har sträckt sig funkar det nog på, men små och lite djupare måste nog slås ut från baksidan, eller spacklas och lackeras.

Har hört att det hjälper också på bucklade stötfångare, bara hälla väldigt varmt vatten på den, så kommer den att rätta upp sig, eftersom plasten har formminne.

VW-nörd?
4 332 Inlägg
7 april 2008
Plast har väl inte direkt världens bästa formminne...de blir oftast istället för en stor buckla många små.

Stål har däremot formminne, så de bör fungera på större bucklor ja.

Rallykalle och kabeltattare
422 Inlägg
7 april 2008
Hmm, ska nog fa gå ut och prova på en buckla.

3 235 Inlägg
7 april 2008
Mortalis skrev:
Plast har väl inte direkt världens bästa formminne...de blir oftast istället för en stor buckla många små.

Stål har däremot formminne, så de bör fungera på större bucklor ja.

Inte alla plasttyper har bra formminne, nej, men det funkar på många plastdetaljer.

Min bror hade en äldre Toyota med olackad stötfångare som blev intryckt på ett ställe. Han hällde kokande vatten på den, och den rättade ut sig. Dock kunde man se vitaktiga märken i plasten runt bucklan, men var inte så farligt.

712 Inlägg
7 april 2008
Är det kylspray dom använder..? Som man köper på typ Biltema...

Rörpulare
1 453 Inlägg
7 april 2008
http://www.metacafe.com/watch/963248/re … a_lighter/ denna va tydligen mest användsfull!

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

Turbocharged
421 Inlägg
7 april 2008
evo_z9 skrev:
Måste vara kylsprej, stod väl 120 minus om jag inte såg fel?

Om ni tittar på videon så ser ni att det är koldioxid tänkt att användas för att rengöra elektronik.

Tonight, tonight the strip's just right
I wanna blow 'em all out of their seats
Calling out around the world, we're going racin' in the street.

Soubee
7 april 2008
Hmm har nog en liten bula jag kan testa detta på. big_smile

Brodar'n Maffia!
184 Inlägg
17 april 2008
Verkar grymt! Var finns den där sprayen att köpa? eller någon liknande spray?

Edit: kan biltemas kylspray funka som ligger på -50C?
Senast redigerat av Pepparkakan (17 april 2008)

...tror jag, är dock inte helt 100...

Jesus didn´† Tap
1 146 Inlägg
17 april 2008
fan vad soft.

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..

Soubee
17 april 2008
Pepparkakan skrev:
Verkar grymt! Var finns den där sprayen att köpa? eller någon liknande spray?

Edit: kan biltemas kylspray funka som ligger på -50C?

Jag köpte biltemas spray för att testa med och den kylde ner riktigt bra men det fungerade inte på de bulorna jag hade på min bil iaf. Den största jag testa på var på Viton och den är kanske (upskattat) 5cm i diameter och 2-3cm djup skulla jag chansa på.
Jag testade med hårtork, tändare och värmepistol och inget av det fungerade för mig. Kanske var att kylsprayen "bara" gick ner till -55grader...

Filkörning?
852 Inlägg
17 april 2008
det stod något med att "dry ice" funkade på små bucklor istället för kylsprej så testa att gnugga bucklan med en isbit istället

Turbocharged
421 Inlägg
18 april 2008
Portal skrev:
det stod något med att "dry ice" funkade på små bucklor istället för kylsprej så testa att gnugga bucklan med en isbit istället

"Dry ice" betyder inte torr is, "dry ice" är koldioxid i solid form (i filmen använde dom koldioxid i flytande form).

Tonight, tonight the strip's just right
I wanna blow 'em all out of their seats
Calling out around the world, we're going racin' in the street.

Sök