4406
Sök

Audi S2 eller Volvo 855?

Bmw Love
164 Inlägg
8 april 2008
Trådstartare
Tjena! Jag har blivit lite sugen på att köpa nått med mer Hk osv smile

har just nu en Volvo 855 T5-R med strax över 300 hk i och Öhlins sportdämpar paket och en smula styling,
Så är rätt nöjd med bilen.. men skulle vilja som sagt ha nått mer sportigt, därför tänkte jag kolla om någon vet lite om Audi S2, typ om dom pajjar lätt eller dyra att laga, bilen jag har kollat  på är en -93 Audi S2 med 4 hjulsdrivt. små saker va gjorda på bilen där med...

Min undran är: Är det värt att byta bil tycker du?

Tacksam för svar
Senast redigerat av WilliamL (8 april 2008)

Bmw är ingen bil, det är en livstil!

Dra mig i draken!!!
616 Inlägg
9 april 2008
tja du svårt val smile
som URC sa här så e vi nog fel personer att prata med smile
men en s2a e bra mycket bättre än en T5R.   det kommer säkert bli krig om detta men skall man trimma framhjuldrift så kommer ud tappa massa effekt ne ri backen.. sen kan kommer säkert 50% av  volvo tokarna säga att ja men  quattron snor en massa effekt med! jo det kanske den gör men det är lite endå
jag har 380 hk i min  Urs4 o den väger nsor mycke (1880 kg) o den piskar både de ena o det andra.
V70R nya modellen har Inte en  tillstymmelse till chans inte ens stilla stående så effekt förlust? njaaaJO men du har 380  och Ren 300 jo men va väger en R o hur gammel e  inte min bil?
visst allt går att diskutera men nu skriver ja så här smile

AAN ABY  maskinerna som sitter i S2 S4 mm tål ca 400 kusar orginal utan att byta nått större Givetvis  så skall  snurra, spridare, Ic bytas Chip weastegate fjäder.. men i stora hela tål dom massor
drivlinan pallar 600 kusar unjefär bortset från koppling, tryckplatta med mera...
Byt  stakar o bult så kan du ladd apå bra mycke mer en så...
Så fördelarna ligger på Audi  en så länge....
drar endå orginal 230 hk 350 nm ligger den på  1,1 L/mil beroende på körsätt (CA)

nackdelar?
- kan vara dyr i försäkring  för er under 26
- vissa delar e dyra   så som  drivknutar,  bromsar,  4 klossar per ok o sida  8  st fram  1750 .- set
- tung märks dock inte vid  effekt höjning

+ Lätt trimmad
+ quattron e hållbar
+ drift säker
+Körglädje som räcker länge
+ bra komfort, sitter skönt
+mycket utrustning för pengarna

Volvo  har juh sina fördelar med

Billiga i delar o  går som en volvo skall göra   man kan få fart på dessa med men som sagt  framhjuldriften e negativt då du största sanorlikhet spinner bort en massa effekt när man komme rupp lite i effekt

har inte ås mycket att säga om T5-R har aldrig ägt  nån så jag kan inte läga till för o nackedelar med dessa.

men jag hade sattsat på en S2 allternativt en S4  efter -93 då slipper du UFO bromsarna dom e onödigt dyra o kassa...

lycka till smile
Senast redigerat av Okim (9 april 2008)

Mvh// Okim // Jocke

Sök