Prejad av buss.

mrkrantz Direktör
9 april 2008 · 25 Inlägg

Fy fan vilken stil....Själv har jag som regel att aldrig ligga bredvid bussar eller lastbilar i rondeller...Dom är livsfarliga

Volvo är bilarnas Rolls Royce!
JPersson
9 april 2008 · 20 Inlägg

tycker att många personbilister skulle behöva åka med en 24-metare så de får se hur mycket plats vi behöver i t.ex en rondell.. det är ofta man behöver låna båda filerna för att komma runt...å lånar man då inte båa från börjar så ska det ju självklart kmma en bil å "knö" in sig i innefilen... lite Off Topic men...

Senast redigerat av JPersson (9 april 2008)

Team Persson Racing - Motocross & Folkrace
LazerHawke
9 april 2008 · 1 268 Inlägg

jag kan då säga att det är ett under att jag inte dratt in i någon personbil i rondellerna då dom inte tänker längre än "jag måste fram" när man vrider över med trailer så skär den väldigt speciellt "jumbotrailer" oavsett hur mkt man tar ut svängen så skär den väldigt och det är som sagt under att ingen bil hittills blivit klämd!

LazerHawke
9 april 2008 · 1 268 Inlägg

JPersson skrev:
tycker att många personbilister skulle behöva åka med en 24-metare så de får se hur mycket plats vi behöver i t.ex en rondell.. det är ofta man behöver låna båda filerna för att komma runt...å lånar man då inte båa från börjar så ska det ju självklart kmma en bil å "knö" in sig i innefilen... lite Off Topic men...

exakt gäller bil och släp med "24metare" som du säger....

Dr-Kosmos RS'are
9 april 2008 · 125 Inlägg

Men man ska ju hålla låg fart in i rondeller, hur stor man än är. (borde va lägre ju större man är). Busschaffisen har helt klart kört fel i den här situationen, och tänk att det är de som ansvarar för hur många liv som helst...helt klart tragiskt tongue

Diesel all the way!
Skoda Fabia RS "Weise Edition" (2006)
Dave_C70 Volvoit - lagd åt vänster
9 april 2008 · 946 Inlägg

Mr_m skrev:
Hej.

ja igår kväll blev man då upp prejad av en buss så mina fälgar blev brutalt skavda.


Va i går och köpte en 206 XSI till tjejen som hon ska ha att pendla i. Fick med en uppsättning 17" ACE monaco fälga med friska sulor. Kom hem sent till Jönköping och skulle åka och handla lite käk.

Kör i en rondel (mitt i den) då en buss kommer ifrån höger med sjuk hög fart. Väljer imellan att bli mosad eller åka upp i rondellen. Jag valde rondellen. Trodde givetvis han skulle stanna men nädå han bara åkte som inget hänt. Spottar och fräser funderade på att åka efter och spöa skiten ur honom men chockad som man va så bara stod jag där. Åkte och parkerade och kollade in mina fälgar på vänster sida bägge två är skavda ett helt varv. SÅ JÄVLA FÖRBANNAD.

Vad ska man göra. Jag maila imorse till länstrafiken ang detta och om de inte vill lösa detta utan polis kommer jag göra en anmälan.

Återkommer med vad som händer. Får fan vara slut på buss chaffisarnas nonchalanta sätt i städerna. Höll på att kroka med en som påstodd sig att ha höger regels rätt på en huvudled emot mig för ca 3V sen men då klev jag hur och lät bilen stå framför hans jävla buss och så skällde jag ut honom efetr konstens alla regler men han fattade väl inget ändå. roll


///Micke

Vilken rondell var det och vilket bolag körde bussen? Eller vilket linjenr hade bussen?
MVH

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -
JUSTer
9 april 2008 · 451 Inlägg

Kan säga så här..

En busschaffis riskerar alldrig passagernas liv genom att ställa sig på bromsen så alla flyger runt i bussen och slår i skallen lite varstans.. han kör hellre på dig för då känner passagerar inte krocken lika hårt som att bromsa hela bussen..

Därför han inte stanna, men självklart har han väjningsplikt och ska inte hålla så hög fart!!

Det ända du kan göra är att anmäla han till deras kontor, dock behöver du exakt tid och bussnr

Miklen
9 april 2008 ·

JUSTer skrev:
Kan säga så här..

En busschaffis riskerar alldrig passagernas liv genom att ställa sig på bromsen så alla flyger runt i bussen och slår i skallen lite varstans.. han kör hellre på dig för då känner passagerar inte krocken lika hårt som att bromsa hela bussen..

Därför han inte stanna, men självklart har han väjningsplikt och ska inte hålla så hög fart!!

Det ända du kan göra är att anmäla han till deras kontor, dock behöver du exakt tid och bussnr

..en busschaffis ska köra med god planering och inte RISKERA passagerarna och köra på ett jämt sätt.. Att bränna in i rondeller å tro dom e snabbare än personbilar är rätt löjligt men ack så vanligt.. puckon e va dom e..så brottom har dom inte så dom måste RISKERA passagerarna.. E väl ganska samma egentligen när man kör lastbil med åtskilliga miljoner värd last.. (nej, jag ser inte människor som kollin) men ur transportvinkel så är personerna löst lastat gods i ett bussutrymme..

För övrigt så skulle du kört ikapp, har du vittnen eller liknande ? annars kan du ju glömma att vinna nånting du kan ju lika gärna kört på en kant när du parkerar (kommer dom säga)..

Detta hände mig en gång när en lastbil svängde ut framför mig å ja fick väja undan in i trottoarkanten.. sabbade framfälgen och chaffisen satte in pengar omgående för att reparera fälgen. Han ville inte blanda in försäkringsbolag för dom hade ca 40tkr i självrisk så därför betalade han direkt..

Tror visserligen inte att en busschaufför skulle göra så dom är för nollställda å respektlösa för d..

Försök att polisanmäla om du har tidpunkt regnummer/bussidentifikation...

Senast redigerat av Miklen (9 april 2008)

engolf
9 april 2008 · 3 235 Inlägg

Axor skrev:

engolf skrev:
Polisanmäll idioten. Man blir väl av med kortet för smitning från en olycksplats.
Hatar när bussar inte lämnar företräde och kör som rallyförare generellt...sad

Hände nåt i samma stil med mig: en postbil (lastbil) körde för nära i vänsterfilen, medan jag stod i kö i högerfilen och knäckte spegeln. Allt gick så fort, så jag hann inte notera plåten. Jag stod ju fast i kön, och det var mycket trafik i den andra filen, så hade inte heller nån möjlighet att följa efter idioten.
Ringde Posten dagen efter, men de vägrade hjälpa mig, eller betala för skadan sålänge jag inte hade regnr.

I sådana fall ska man först och främst memorera plåten, och sen tänka på eventuella skador.
Att tro på att folk stoppar och tar ansvar är en aning naivt nuförtiden.

Att lastbilschaffisen körde av din spegel var ju grymt klantigt, men tro inte han märker det i lastbilen när din lilla plastspegel bryts av, om han inte ser det själv i backspegeln.
Ja busschaufförer o deras trafikbeteende, men i ärlighetens namn så är dom oftast duktigt stressade, de kan se i en skärm i bussen hur många minuter de ligger efter etc, ligger de alltför mycket efter kan de få ett samtal från trafikledningen! Kul när alla får för sig att samtidigt ´ladda sitt busskort en morgon i rusningstid... (iaf när jag vart på studiebesök på en busscentral senast hade dom det systemet)
Men dom kan ju inte uppföra sig hursom helst! Dels har dom ansvaret för passagerarnas säkerhet och sen för medtrafikanternas ju! det måste komma först!

Den smällen var nog omöjlig att inte lägga märke till.
Spegeln har ju en plastkåpa på utsidan, men kärnan är ju i metall, och den är fastkruvad till dörren på tre punkter, och den knäcktes av helt (bultarna revs av), och det small som i helvete. Jag trodde jag fick en lastbil rakt i sidan, men efter att han passerade såg jag att det bara var spegeln...sad
Han gasade friskt direkt efter det, och försvann i närmaste rondell.

engolf
9 april 2008 · 3 235 Inlägg

JUSTer skrev:
Kan säga så här..

En busschaffis riskerar alldrig passagernas liv genom att ställa sig på bromsen så alla flyger runt i bussen och slår i skallen lite varstans.. han kör hellre på dig för då känner passagerar inte krocken lika hårt som att bromsa hela bussen..

Därför han inte stanna, men självklart har han väjningsplikt och ska inte hålla så hög fart!!

Det ända du kan göra är att anmäla han till deras kontor, dock behöver du exakt tid och bussnr

Det var det dummaste jag hört.
Att riskera passagerarnas liv är oaktuellt, men att  köra ihjäl andra medtrafikanter är Oko?
För det första: busschaffisen ska köra genomtänkt och med hänsyn till passagerarna och andra medtrafikanter. Busskörkort är ett proffesionellt kort, och därför innebär mycket ansvar.
Har man inte lämnat företräde, eller tvingat en annan bilist av vägen, så har man visat grov oaktsamhet i trafik.
De idioter som tänker med tidtabellen borde inte få köra bussar. Man har en hjärna till det.

Bobo
9 april 2008 ·

Det är nästan bättre att krocka än att undvika en olycka, undviker man får man inget, dock bör man inte riskera sitt liv

FireTraXX DFFL
9 april 2008 · 9 020 Inlägg

engolf skrev:

Axor skrev:

engolf skrev:
Polisanmäll idioten. Man blir väl av med kortet för smitning från en olycksplats.
Hatar när bussar inte lämnar företräde och kör som rallyförare generellt...sad

Hände nåt i samma stil med mig: en postbil (lastbil) körde för nära i vänsterfilen, medan jag stod i kö i högerfilen och knäckte spegeln. Allt gick så fort, så jag hann inte notera plåten. Jag stod ju fast i kön, och det var mycket trafik i den andra filen, så hade inte heller nån möjlighet att följa efter idioten.
Ringde Posten dagen efter, men de vägrade hjälpa mig, eller betala för skadan sålänge jag inte hade regnr.

I sådana fall ska man först och främst memorera plåten, och sen tänka på eventuella skador.
Att tro på att folk stoppar och tar ansvar är en aning naivt nuförtiden.

Att lastbilschaffisen körde av din spegel var ju grymt klantigt, men tro inte han märker det i lastbilen när din lilla plastspegel bryts av, om han inte ser det själv i backspegeln.
Ja busschaufförer o deras trafikbeteende, men i ärlighetens namn så är dom oftast duktigt stressade, de kan se i en skärm i bussen hur många minuter de ligger efter etc, ligger de alltför mycket efter kan de få ett samtal från trafikledningen! Kul när alla får för sig att samtidigt ´ladda sitt busskort en morgon i rusningstid... (iaf när jag vart på studiebesök på en busscentral senast hade dom det systemet)
Men dom kan ju inte uppföra sig hursom helst! Dels har dom ansvaret för passagerarnas säkerhet och sen för medtrafikanternas ju! det måste komma först!

Den smällen var nog omöjlig att inte lägga märke till.
Spegeln har ju en plastkåpa på utsidan, men kärnan är ju i metall, och den är fastkruvad till dörren på tre punkter, och den knäcktes av helt (bultarna revs av), och det small som i helvete. Jag trodde jag fick en lastbil rakt i sidan, men efter att han passerade såg jag att det bara var spegeln...sad
Han gasade friskt direkt efter det, och försvann i närmaste rondell.

Jag kör lastbil, har visserligen aldrig kört av en backspegel på någon bil men jag kan garantera att det ändå hörs om man gör det.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
sniperoddan User
9 april 2008 · 41 Inlägg

Mr_m skrev:
Hej.

ja igår kväll blev man då upp prejad av en buss så mina fälgar blev brutalt skavda.


Va i går och köpte en 206 XSI till tjejen som hon ska ha att pendla i. Fick med en uppsättning 17" ACE monaco fälga med friska sulor. Kom hem sent till Jönköping och skulle åka och handla lite käk.

Kör i en rondel (mitt i den) då en buss kommer ifrån höger med sjuk hög fart. Väljer imellan att bli mosad eller åka upp i rondellen. Jag valde rondellen. Trodde givetvis han skulle stanna men nädå han bara åkte som inget hänt. Spottar och fräser funderade på att åka efter och spöa skiten ur honom men chockad som man va så bara stod jag där. Åkte och parkerade och kollade in mina fälgar på vänster sida bägge två är skavda ett helt varv. SÅ JÄVLA FÖRBANNAD.

Vad ska man göra. Jag maila imorse till länstrafiken ang detta och om de inte vill lösa detta utan polis kommer jag göra en anmälan.

Återkommer med vad som händer. Får fan vara slut på buss chaffisarnas nonchalanta sätt i städerna. Höll på att kroka med en som påstodd sig att ha höger regels rätt på en huvudled emot mig för ca 3V sen men då klev jag hur och lät bilen stå framför hans jävla buss och så skällde jag ut honom efetr konstens alla regler men han fattade väl inget ändå. roll


///Micke

Jälva planta till busschaffis för han SKA lämna företräde till dig eftersom du är i rondellen och det står i lag boken också men den verkar inte mång busschaffisar har läst eftersom de kör som plantor.

blacken
9 april 2008 ·

engolf skrev:

Axor skrev:

engolf skrev:
Polisanmäll idioten. Man blir väl av med kortet för smitning från en olycksplats.
Hatar när bussar inte lämnar företräde och kör som rallyförare generellt...sad

Hände nåt i samma stil med mig: en postbil (lastbil) körde för nära i vänsterfilen, medan jag stod i kö i högerfilen och knäckte spegeln. Allt gick så fort, så jag hann inte notera plåten. Jag stod ju fast i kön, och det var mycket trafik i den andra filen, så hade inte heller nån möjlighet att följa efter idioten.
Ringde Posten dagen efter, men de vägrade hjälpa mig, eller betala för skadan sålänge jag inte hade regnr.

I sådana fall ska man först och främst memorera plåten, och sen tänka på eventuella skador.
Att tro på att folk stoppar och tar ansvar är en aning naivt nuförtiden.

Att lastbilschaffisen körde av din spegel var ju grymt klantigt, men tro inte han märker det i lastbilen när din lilla plastspegel bryts av, om han inte ser det själv i backspegeln.
Ja busschaufförer o deras trafikbeteende, men i ärlighetens namn så är dom oftast duktigt stressade, de kan se i en skärm i bussen hur många minuter de ligger efter etc, ligger de alltför mycket efter kan de få ett samtal från trafikledningen! Kul när alla får för sig att samtidigt ´ladda sitt busskort en morgon i rusningstid... (iaf när jag vart på studiebesök på en busscentral senast hade dom det systemet)
Men dom kan ju inte uppföra sig hursom helst! Dels har dom ansvaret för passagerarnas säkerhet och sen för medtrafikanternas ju! det måste komma först!

Den smällen var nog omöjlig att inte lägga märke till.
Spegeln har ju en plastkåpa på utsidan, men kärnan är ju i metall, och den är fastkruvad till dörren på tre punkter, och den knäcktes av helt (bultarna revs av), och det small som i helvete. Jag trodde jag fick en lastbil rakt i sidan, men efter att han passerade såg jag att det bara var spegeln...sad
Han gasade friskt direkt efter det, och försvann i närmaste rondell.

Det är inte alltid det hörs eller känns i en STOR lastbil om det är lite annat som påkallar ens uppmärksamhet, typ lastbilens egna "ljud" i trafiken..

blacken
9 april 2008 ·

sniperoddan skrev:

Mr_m skrev:
Hej.

ja igår kväll blev man då upp prejad av en buss så mina fälgar blev brutalt skavda.


Va i går och köpte en 206 XSI till tjejen som hon ska ha att pendla i. Fick med en uppsättning 17" ACE monaco fälga med friska sulor. Kom hem sent till Jönköping och skulle åka och handla lite käk.

Kör i en rondel (mitt i den) då en buss kommer ifrån höger med sjuk hög fart. Väljer imellan att bli mosad eller åka upp i rondellen. Jag valde rondellen. Trodde givetvis han skulle stanna men nädå han bara åkte som inget hänt. Spottar och fräser funderade på att åka efter och spöa skiten ur honom men chockad som man va så bara stod jag där. Åkte och parkerade och kollade in mina fälgar på vänster sida bägge två är skavda ett helt varv. SÅ JÄVLA FÖRBANNAD.

Vad ska man göra. Jag maila imorse till länstrafiken ang detta och om de inte vill lösa detta utan polis kommer jag göra en anmälan.

Återkommer med vad som händer. Får fan vara slut på buss chaffisarnas nonchalanta sätt i städerna. Höll på att kroka med en som påstodd sig att ha höger regels rätt på en huvudled emot mig för ca 3V sen men då klev jag hur och lät bilen stå framför hans jävla buss och så skällde jag ut honom efetr konstens alla regler men han fattade väl inget ändå. roll


///Micke

Jälva planta till busschaffis för han SKA lämna företräde till dig eftersom du är i rondellen och det står i lag boken också men den verkar inte mång busschaffisar har läst eftersom de kör som plantor.

Kan bara hålla med dig där..

Svemicke
10 april 2008 ·

Mr_m skrev:
Hej.

ja igår kväll blev man då upp prejad av en buss så mina fälgar blev brutalt skavda.


Va i går och köpte en 206 XSI till tjejen som hon ska ha att pendla i. Fick med en uppsättning 17" ACE monaco fälga med friska sulor. Kom hem sent till Jönköping och skulle åka och handla lite käk.

Kör i en rondel (mitt i den) då en buss kommer ifrån höger med sjuk hög fart. Väljer imellan att bli mosad eller åka upp i rondellen. Jag valde rondellen. Trodde givetvis han skulle stanna men nädå han bara åkte som inget hänt. Spottar och fräser funderade på att åka efter och spöa skiten ur honom men chockad som man va så bara stod jag där. Åkte och parkerade och kollade in mina fälgar på vänster sida bägge två är skavda ett helt varv. SÅ JÄVLA FÖRBANNAD.

Vad ska man göra. Jag maila imorse till länstrafiken ang detta och om de inte vill lösa detta utan polis kommer jag göra en anmälan.

Återkommer med vad som händer. Får fan vara slut på buss chaffisarnas nonchalanta sätt i städerna. Höll på att kroka med en som påstodd sig att ha höger regels rätt på en huvudled emot mig för ca 3V sen men då klev jag hur och lät bilen stå framför hans jävla buss och så skällde jag ut honom efetr konstens alla regler men han fattade väl inget ändå. roll


///Micke

I det här fallet gjorde busschauffören fel. Han borde ha planerat sin körning lite bättre med tanke på att han har folk i bussen och hade kunnat tvingas att göra en hård imbromsning om du kommit ivägen. Han borde inte ha stormat in i rondellen på det viset. I övrigt har du nu bevisat att det är helt utslängda pengar at köpa en massa krimskrams till bilen för det rör tydligen upp känslor om dessa förstörs.

I övrigt hände något rätt kul mig en gång. Stod vid hållplats och blinkade vänster för att köra. När dörrarna var stängda så körde jag. Då dök det upp en bil med, antagligen, ett liknande utseende som din. Inte fan stannade jag. Nä, jag har företräde så han får snällt göra vad han kan för att rädda sin bil från att åka in i min buss. Hörde hur det tjöt i däcken och jag bara mös där bakom ratten.

Att köra buss är bland det roligaste jag gjort. Bonusen är när man får jävlas med bilister. Det är skitkul. Det är nog det roligaste med att köra buss.

En gång blev jag omkörd av en bil som tydligen retade sig på att jag tog två körfält när jag svängde ut från en gata. En buss är ju så liten så det behövs väl bara ett körfält? Eller?

Hur som helst: Dårjäveln körde om och sedan gick han in framför och nitade. Jag tillkallade då polisen och trafikledningen som plockade in honom och gav honom böter för vårdslöshet i trafik. Många saknar uppfattning om hur en buss beter sig. De tror det är som att köra deras egen lilla Dinky Toy.

"Spöa skiten ur honom"? Nog tur du var chockad annars hade du åkt dit för våld mot tjänsteman.

Hur stor chans tror du att du har med en anmälan? Trafikhändelser utan förolyckor brukar polisen aldrig intressera sig för i efterhand.

Busschauffören i det här fallet var dock väldigt oaktsam. Han borde ha vetat bättre.

Senast redigerat av Svemicke (10 april 2008)

Tazzeman
10 april 2008 · 427 Inlägg

Jag hade kört in i honom .. smile 
Men jag kör ju gammal scorpa .. smile

Jag vet hur det är att köra långa fordon ... De e jobbigt med bilister ute på vägarna ..
Säkare om dom kört på trotoaren ..

Senast redigerat av Tazzeman (10 april 2008)

/ Tobbe
gentoo
10 april 2008 · 569 Inlägg

Att skita i en väjningsplikt är förkastligt oavsett vilket fordon man kör. Nu har det faktist hänt mig att jag har missat en bil av det mindre slaget någon gång när den "gömde sig" bakom spegeln och a-stolpen, men då gick det så sakta att jag hann stanna ändå. Det bästa du kunde ha gjort var att ha kört på som vanligt.. med tråkigheter som resultat.

Svemicke skrev:
I det här fallet gjorde busschauffören fel. Han borde ha planerat sin körning lite bättre med tanke på att han har folk i bussen och hade kunnat tvingas att göra en hård imbromsning om du kommit ivägen. Han borde inte ha stormat in i rondellen på det viset. I övrigt har du nu bevisat att det är helt utslängda pengar at köpa en massa krimskrams till bilen för det rör tydligen upp känslor om dessa förstörs.

I övrigt hände något rätt kul mig en gång. Stod vid hållplats och blinkade vänster för att köra. När dörrarna var stängda så körde jag. Då dök det upp en bil med, antagligen, ett liknande utseende som din. Inte fan stannade jag. Nä, jag har företräde så han får snällt göra vad han kan för att rädda sin bil från att åka in i min buss. Hörde hur det tjöt i däcken och jag bara mös där bakom ratten.

Att köra buss är bland det roligaste jag gjort. Bonusen är när man får jävlas med bilister. Det är skitkul. Det är nog det roligaste med att köra buss.

En gång blev jag omkörd av en bil som tydligen retade sig på att jag tog två körfält när jag svängde ut från en gata. En buss är ju så liten så det behövs väl bara ett körfält? Eller?

Hur som helst: Dårjäveln körde om och sedan gick han in framför och nitade. Jag tillkallade då polisen och trafikledningen som plockade in honom och gav honom böter för vårdslöshet i trafik. Många saknar uppfattning om hur en buss beter sig. De tror det är som att köra deras egen lilla Dinky Toy.

"Spöa skiten ur honom"? Nog tur du var chockad annars hade du åkt dit för våld mot tjänsteman.

Hur stor chans tror du att du har med en anmälan? Trafikhändelser utan förolyckor brukar polisen aldrig intressera sig för i efterhand.

Busschauffören i det här fallet var dock väldigt oaktsam. Han borde ha vetat bättre.

Håller med dig i stort. Tycker att det är konstigt att det inte händer fler olyckor vid hållplatser och att det är så många chaufförer som, trots sina fördelar, väntar tills det är tomt bakom. Tänkte bara tillägga att jag har blivit omkörd på idiotiska ställen av flera "stadsbussar" i olika städer när jag snällt har tuffat på i en turistbuss, senast var för ett drygt år sedan i Linköping då jag hade att välja mellan den andra bussen eller den 4dm breda betongkanten på insidan av kurva under en viadukt, passagerarna i min buss satt och svor åt den andra chauffören medan jag satt och höll andan framme vid ratten.

Björn J - Projekttråd V40
Andreas 940 -utan 940
10 april 2008 · 1 728 Inlägg

JPersson skrev:
tycker att många personbilister skulle behöva åka med en 24-metare så de får se hur mycket plats vi behöver i t.ex en rondell.. det är ofta man behöver låna båda filerna för att komma runt...å lånar man då inte båa från börjar så ska det ju självklart kmma en bil å "knö" in sig i innefilen... lite Off Topic men...

Precis, man kan tycka att det är självklart att ett långt fordon behöver mer plats för att komma runt en rondell men det är tydligen inte så självklart för en del.

epix
10 april 2008 · 5 Inlägg

JUSTer skrev:
Kan säga så här..

En busschaffis riskerar alldrig passagernas liv genom att ställa sig på bromsen så alla flyger runt i bussen och slår i skallen lite varstans.. han kör hellre på dig för då känner passagerar inte krocken lika hårt som att bromsa hela bussen..

Därför han inte stanna, men självklart har han väjningsplikt och ska inte hålla så hög fart!!

Det ända du kan göra är att anmäla han till deras kontor, dock behöver du exakt tid och bussnr

Här i Göteborg verkar ingen ta hänsyn till något... Full gas och tvärnit så man flyger omkring i bussen är vardagsmat... Dessutom så fyller de en buss avsett för 50 personer med ca 120 eller något. Kunde tro att man är i Tokyo.

För övrigt så kör personbilisterna inte mycket bättre själva ( nej jag kommer inte från Göteborg från början), ingen verkar ha hört talas om blinkers eller regler alls.

Mazda 3 Sedan "Advance Plus" (2010)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang