4481
Sök

Någon bra metod att polera ventilkåpa på

1 798 Inlägg
9 april 2008
Trådstartare
skulle vilja putsa upp min ventilkåpa på min m20. Så har någon gjort o har bra tips på hur man ska gå tillväga med det. Är väl samma metod på insugsröret antar jag.

tacksam för svar o tips

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer

Gammelbilsnörd
450 Inlägg
9 april 2008
fredde85 skrev:
skulle vilja putsa upp min ventilkåpa på min m20. Så har någon gjort o har bra tips på hur man ska gå tillväga med det. Är väl samma metod på insugsröret antar jag.

tacksam för svar o tips

Att använda s.k "lumpskiva" är nog det bästa, finns bla. till borrmaskin, men bättre på en pelarslip. Det är en typ av tyg skiva som roterar med polermedel i, går att få det redigt blank med denna metod!

1 798 Inlägg
9 april 2008
Trådstartare
ok får väl pröva me den metoden verkar ju bra.

tackar för svar

gärna mera tips

vilket polermedel är bäst

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer

FreddeK
9 april 2008
ett tips är att någon glasblästrar den åt dig...sen polerar du bara ribborna och loggan på kåpan...blir jävligt snyggt. hela min är glasblästrad och det skiner när man öppnar huven=)

Mvh Fredde

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
9 april 2008
skulle gissa på att du får slipa kåpan först också för att få bort ojämnheter och porer med mera... gärna vattenslip, sedan går du på kåpan med det som v8rickard sa ... polerings kit finns ju att köpa lite här och var smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Sök