Vilken är den roligaste bil ni kört?

rideharddiefree Höbonde
10 april 2008 · 228 Inlägg

Einar89 skrev:
Dodge Charger från 68 med en halvpreppad 383:) Iförsej på en parkering men att köra sin drömbil när man är 16 var itne helt fel:)

Riktigt avundsjuk på dig fast det ska ju vara 426 motorn ;D

Allt över 5 liter i motorstorlek är manligt!
Bengt Alsterlind, Sveriges svar på McGyver
Racso Dr Snuggles
10 april 2008 · 956 Inlägg

Merca SLK230 AMG ..

- "Lämnar dig lika förvirrad som fyra blinda flator i en fiskaffär"
Allx
10 april 2008 · 321 Inlägg

Turbomatte skrev:
Ok av alla bilar jag kört, så måste jag säga min kompis gammla 360glt. har kört både m3or och amgs osv osv i jobbet alla var skitkul, men att ratta omkring i den där lilla bakhjulsdrivna bilen på smal grusväg, upp till varvstoppet, dubbeltramp, släng i 3an och vrålhäng är det som satt det mest hysteriska leendet på mitt ansikte.

Så würsting bilar i all äro men att åka omkring i en bil som ingen bryr sig ett skit om som är förhållande vis rapp är fan bättre.

Helt rätt, förstår precis vad du menar tongue

EViLution!
NoBra1n
10 april 2008 · 175 Inlägg

en s4 2.2t -92.. dock inte alla hästar under huven pga nån trasig slang, men kul bil iaf smile

Like A Glove
BMW 325 e91 (2006)
LordLife
10 april 2008 · 998 Inlägg

Min polares mercedes 320 tror jag den heter, kan inte mercedes så bra, men v8 och automat och nytt avgas system byggt av mig så gick den och lät den gött.
Men roligaste bil jag har åkt med är en porsche GT3 i från porsche carrera cup, fick inte köra bara åka med men jäklar vad dom går smile  den var lite för dyr för att man skulle få prova på. Men kul.

Annars så är ju min 850 se bäst.. skön att köra men händer inte mycket när man gasar.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.
Buhr Irok Udont
10 april 2008 · 171 Inlägg

jag har inte hunnit mer än 4 bilar men den roligaste är körskolans BMW 120D, riktigt härlig och snygg bil!

Audi 80 (1983)
ironhead volvoraggare
10 april 2008 · 4 776 Inlägg

cheva van ford mustang bmw 528

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
KatalyZator
10 april 2008 · 26 Inlägg

Roligaste,.! Ja de är ändå 2CVn.... Ingen fart... Ingen kraft... Inget drag...

Men den får stora tuffa killar att skrika av rädsla när dom åker med.

DEN VÄLTER!!!! DEN VÄLTER!!! hahaha

Den välter aldrig hehehe

Ingen ny bil imponerar på mig speciellt mycket. Då krävs de massor med hästkrafter för att de ska bli kul o köra en ny bil. För er som säger de är så kul o köra en saab/volvo från 2000-talet yikes har mycket kvar o testa smile

Tall3n Nätverkstekniker(snart)
10 april 2008 · 164 Inlägg

Jag får väl lov att säga att farsans Audi s8 är den roligaste jag kört, känns som att man sitter i baksätet när man stämplar fullt hehe wink

Den som spårar ur hittar ofta en klocka ;)
terazzi
10 april 2008 ·

Mazda 3 MPS big_smile

budge
11 april 2008 · 70 Inlägg

måste vara min polares farsas, BMW 535d.. chippad till 317 hk.. den gick som faen:P

BMW 318is (1994)
Kim2000
11 april 2008 · 219 Inlägg

Det får bli (slitens) m3a

TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
11 april 2008 · 3 404 Inlägg

Saab 9-5 SC -00 2.0  Lite dåligt med kusar men när man väl får lite varv så är det riktigt bra fart i den trotts allt.

Rock'n Roll
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
11 april 2008 · 3 404 Inlägg

KatalyZator skrev:
Roligaste,.! Ja de är ändå 2CVn.... Ingen fart... Ingen kraft... Inget drag...

Men den får stora tuffa killar att skrika av rädsla när dom åker med.

DEN VÄLTER!!!! DEN VÄLTER!!! hahaha

Den välter aldrig hehehe

Ingen ny bil imponerar på mig speciellt mycket. Då krävs de massor med hästkrafter för att de ska bli kul o köra en ny bil. För er som säger de är så kul o köra en saab/volvo från 2000-talet yikes har mycket kvar o testa smile

Visst har man det alltid, men den bästa körupplevelsen får du på vattnet wink

Rock'n Roll
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Opelmadness German cars, quality and beyond
11 april 2008 · 8 197 Inlägg

KatalyZator skrev:
Roligaste,.! Ja de är ändå 2CVn.... Ingen fart... Ingen kraft... Inget drag...

Men den får stora tuffa killar att skrika av rädsla när dom åker med.

DEN VÄLTER!!!! DEN VÄLTER!!! hahaha

Den välter aldrig hehehe

Ingen ny bil imponerar på mig speciellt mycket. Då krävs de massor med hästkrafter för att de ska bli kul o köra en ny bil. För er som säger de är så kul o köra en saab/volvo från 2000-talet yikes har mycket kvar o testa smile

Du vet väl hur man lättast får bra drag i en 2CV?
Öppna rutorna. wink

EDIT: Skulle gärna vilja köra en 2Cv någon gång. smile Dom är coola! big_smile

Senast redigerat av Irmscher Vectra (11 april 2008)

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
keno945
11 april 2008 · 5 Inlägg

Helt klart den roligaste bilen som finns att köra skulle jag vilja på stå att hundkojan är ni som har kört gocart vet ungefär hur de känns att ratta en gammal hundkoja.... gammalt ska de vara

kimpaa
11 april 2008 · 136 Inlägg

Måste nog säga att Dodge Viper SRT-10 var grymt rolig att köra, följt av Mitsubishi EVO 6, Hummer H2 var lite speciellt också, men då hade jag ej körkort.. tongue

Senast redigerat av kimpaa (11 april 2008)

Peugeot 206 GTi -00 "TILL SALU!", Nissan 200sx s13 -92
Dubbelturbo Herr Laddtryck
11 april 2008 · 26 Inlägg

Min nuvarande Lotus Omega smile

Peter_A a.k.a aLan.
11 april 2008 · 281 Inlägg

absolut min evo.. inget man vill åka långt i direkt. men roligt att köra korta streckor med smile

sawant
11 april 2008 · 52 Inlägg

Min gamla Beach Buggy var en fruktansvärt rolig bil :-) sen en thunderbird cab -62:a som jag fick låna några veckor en sommar. finns väldigt många roliga bilar, sj så har jag haft ca: 300 bilar men dom roligaste är ändå gamla bilar typ under 70 års modell gärna amerikanskt.

BMW 530D (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang