Efter ett par år i förvaring så är det dags att byta till en originalmotor och få den igenom besiktningen. Dessutom ska både in- och utsidan få sig en liten uppsnyggning är det tänkt.
Vette fasen hur det gick till. Men det syns på den att inre läppen blivit vikt utåt på 2 ställen. Var trots det lättare att få på plats än den nya..? Det + att fjädern gärna ville ramla ur gör mig ju lite fundersam över kvaliten på denna variant av packbox, men i slutänden är det ju monteringen som gjort att det börjat läka.
Nya packboxen på plats. Vart att sätta tillbaks svänghjul, koppling och växellådan innan jag gav upp för kvällen. Imorgon kväll så lyfts förhoppningsvis motorn i. Har en del annat att göra imorgon. Så ny tidsplan är uppstart senast på fredag.
Hann inte med så mycket idag. Men det huvudsakliga målet för dagen, det vill säga att brotta ner motorn igen och dra fast den i motorfästena hanns med. Får bli att åka till garaget direkt efter jobbet imorrn och börja koppla in el och allt annat.
6 dygn efter fiaskot med förra uppstarten så väcktes den till liv igen idag. Och nu var den tät. Nu ska det bara skruvas tillbaks ett huvlås, strålkastare, framhjul och lite annat och sen blir det en provtur. Och så ska jag börja leta på en besiktningstid, helst redan kommande vecka.
Satte ihop det mesta i fronten idag och tog en sväng i regnet. Upptäckte en del småsaker som lär fixas. Och så är det en match mot SBP inbokad på torsdag. Imorrn så ska jag hänga tillbaks frontspoiler och beta av småfel som upptäckts och ta en ny sväng.
Gårdagens ABS-bekymmer borta. Det var ju det där med att komma ihåg alla kontakter och att se till att dem sitter i ordentligt. Men det fixades snabbt. Tog en ny provtur idag, men har fått ett nytt oljeläckage. Får ta ytterligare en tur imorgon och se om jag har fixat det. Verkar som om det läkt från oljestickan, men det lär visa sig imorgon. Skulle vara skönt om jag hann få dit fronten och fixa lite annat smått imorgon så det är så lite som möjligt kvar innan torsdagens besiktning.
Mjahapp, den duger ju som lövsug i alla fall. Nja, riktigt så illa är det inte, men idag var det dags för besiktning. Brist på tider här gjorde att färden gick till Fagersta.
Vart en etta på oljeläckage, verkar vara från oljefällan. Ska riva bort fläkten imorgon och kika in under insuget med kameran och se vart det kommer från. Har ju delar till det om nåt behöver bytas, även om jag hoppas på att det bara är någon slang som inte sitter rätt.
Tillbaks i garaget. Syns ju inte nu, men idag vart den tvättad för första gången på lääääääääääänge. Så nu är den svart igen. Men imorgon är det slut på lugnet. Har en lång lista på saker som lär göras då.
Oljeläckan ja... Rev bort insug och hela den biten för att komma åt att titta och göra ren och kolla kanaler och sånt igen. Hittar liksom inget egentligen fel förrens jag sätter tillbaks allt. Då märker jag att oljestickan inte sitter stumt. Så lösningen blir att modifiera en bricka som sattes mellan fästet på insuget och fästet på oljestickan så att stickan tröcks ner lite grann. Och efetr det så verkar det ha blivit tätt.
jeppanh0e skrev: Grymt! Du ska behålla den svarta eller hur fan vare?
Ska åka iväg imorgon och visa upp den för en spekulant. Den ska säljas är det tänkt pga brist på plats och ork
En kort stund efter att denna rassliga bild med mobilkameran togs så avslutades en era. Efter 9,5 år i min ägo så är 850'n såld. Det är med lite blandade känslor faktiskt, men nu är det gjort i alla fall. Jag hoppas att den nya ägaren blir nöjd att han vårdar och tar väl hant om den.