6531
Sök

Försäkring på s60 R

358 Inlägg
14 april 2008
Trådstartare
Jag lät en firma kolla upp på olika försäkringsbolag vad detta skulle kosta. dvs försäkring på en volvo s60R modell - import!

de billigaste dom fick fram var på 11.000 kronor och då var de på morsan. Tycker de verkar väldigt högt...

Ni med s60R, vad pyntar ni och vad har ni för bolag?

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt!

DFFL
9 020 Inlägg
14 april 2008
Beror på var man bor (Vilken zon), om man orsakat olyckor förr, men så är också en S60r en "sportbil" och sådana kan man inte förvänta sig 3000kr/år helförsäkrad.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
14 april 2008
Just R är ingen farmorbil.
Det gör att det mest är ungdomar eller körglada människor som äger dom.

Tror du att BMW M3 eller M5 är billiga att försäkra?

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

645 Inlägg
14 april 2008
Jag pyntar fan 11.000kr/år för min 2.4T o då står bilen på mig såklart. Farsan som e 50+ får betala ca 5000kr/år för en V70R.

Dvs enklaste sättet att få billig försäkring är att bli äldre tongue

Yrkesförare
1 073 Inlägg
14 april 2008
Jag betalade 13000 om året för en 850GL (skriven på mig själv) när jag bodde i Malmö.

11000 för en S60R är nog inte helt orimligt.

358 Inlägg
14 april 2008
Trådstartare
20 år med kk varav alla är skadefria. Boende i uppsala i lugnt villa område med egen gård.

ska kika vad som skiljer import mot svensk såld...

Men generellt sätt så borde de ju vara samma pris på imp. som swe såld. Iomed att den först är exporterad från sverige...

DFFL
9 020 Inlägg
14 april 2008
zzzoder skrev:
20 år med kk varav alla är skadefria. Boende i uppsala i lugnt villa område med egen gård.

ska kika vad som skiljer import mot svensk såld...

Men generellt sätt så borde de ju vara samma pris på imp. som swe såld. Iomed att den först är exporterad från sverige...

Nej, det skiljer av den enkla anledningen att så stor antal människor bankar mätarna på bilarna när de kommer hit och putsar upp sönderkörda gamla häckar trots sin låga ålder.

Och ska du ha bilen på dig så får du räkna med att försäkringen blir mer än du vill betala.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

358 Inlägg
14 april 2008
Trådstartare
har ringt runt massor nu sen jag skapade den här tråden tongue

7000 kr blev de billigaste jag hittade o de var på volvia.

Kan man se med vadis om bilen varit trimmad med tex bsr ? mjukvaruchip.. som man tagit bort innan bilen lämnas in.. ?

Distributionselektriker
222 Inlägg
14 april 2008
pröjsar ca 5500 för min S60R då står den på far min.. skulle den stått på mig så skulle det gå på ca 12000

Lastbilschaffis
811 Inlägg
14 april 2008
jag pröjsar iaf 8800kr hos volvia för min t5a 01 och är 27 år

998 Inlägg
14 april 2008
Jag betalar 8500kr för en volvo 850 SE skriven på mig själv i göteborg, när den stod på farsan så blev det 2760kr i malmö. Och jag är 25.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.

27 Inlägg
14 april 2008
Kolla på Atava.se.. dom är billiga men inte så bra servis..

358 Inlägg
14 april 2008
Trådstartare
The_probe_man skrev:
Kolla på Atava.se.. dom är billiga men inte så bra servis..

Då betalar jag hellre nån tusenlapp mera på något annat ställe med bra service smile

Jesus didn´† Tap
1 146 Inlägg
14 april 2008
Bra service är skönt som fan.

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..

509 Inlägg
27 april 2008
lite gammal tråd men jag betalar 9300 helår helförsäkring! eller den står ju på farsan! folksam!

Sök