Nissan skyline förbjuden! (i USA)

Koop
14 april 2008 · 1 867 Inlägg

Jänkarna har ju sjuka regler för det där med kofångarnas utformning och grejer.
Evo8'an kom till av ett sånthär skäl har jag för mig? Likadan som sjuan fast med annan front för att kunna säljas i USA.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.
R1kard V-Power
14 april 2008 · 1 186 Inlägg

Razvan skrev:
"There are a few reasons:
It did not pass U.S. emmisions.
It did not have the safety requirments.
Nissan did not think that it would sell in the U.S. and they did not want to spend extra money to make it legal in the U.S. if they did not know how it would do in sales."

"The reason they were never sold in the U.S. is because Nissan didn't want to modify them to pass U.S. crash and smog standards. Also, because of the position of the turbos the steering wheel can't be moved to the left hand side. The idea of marketing a niche car thats left hand drive didn't make monetary sense for Nissan.

I wouldn't use the word 'banned'. They're illegal just like any other car that hasn't passed U.S. crash and smog standards.

There is also no longer a company importing them to the U.S. and modifying them to be legal."

Hahah de låter ju som att dem e förbannade för att dem inte gick i första hand. Dem ska verkligen bara spela efter sina regler och inga andra USA. Precis som "tänker inte Nissan på oss skiter vi väl i dem och förbjuder bilen".

/ ///______]
.) . /(_)
/__/
camaro67 Meister
14 april 2008 · 6 763 Inlägg

Klarar man inte avgastester och krocktester så är de väll klart att de inte går att sälja en bil där. Sen som någon skrev på skoj att den drog för lite soppa för att få köras där så kan jag säga att den platsar garanterat. En skyline är inte snäll på soppan!

Senast redigerat av camaro67 (14 april 2008)

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
__Marcus Whitetrash
14 april 2008 · 589 Inlägg

Typisk streetracing bil?

Hon sa: Det är ju bara en bil.
Jag sa: Du är bara en brud.
1 st Lanzar DC-12 köpes.
roxe Jesus didn´† Tap
14 april 2008 · 1 146 Inlägg

I kalifornien får man inte höja effekten äns 1% :S medans i andra delstater kan man köra runt i covetter med dubbla monsterturbo och 1200 hk utan problem.

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..
camaro67 Meister
14 april 2008 · 6 763 Inlägg

__Marcus skrev:
Typisk streetracing bil?

Då skulle de få förbjuda alla inhemska snabba bilar åxo. Typ Corvette, Camaro, Mustang, Trans am m.m

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
response Studerande
14 april 2008 · 463 Inlägg

camaro67 skrev:
Klarar man inte avgastester och krocktester så är de väll klart att de inte går att sälja en bil där. Sen som någon skrev på skoj att den drog för lite soppa för att få köras där så kan jag säga att den platsar garanterat. En skyline är inte snäll på soppan!

...men enorma SUV:ar och andra bilar med V8 drar inte mycket soppa? roll Lovar att en Skyline iaf är snålare än de flesta sådana amerikanska bilar.

Senast redigerat av response (14 april 2008)

Tjejkompis: Alltså fälgar, visst är det dom där grejerna i mitten av hjulen?
Jag: Jaa...
Tjejkompis: Varför ska man ha så stora såna?
Pikey
14 april 2008 · 2 283 Inlägg

Rushman skrev:
Jävla pissregler!

Fler skylines åt oss

R.I.P. Michael Jackson!
camaro67 Meister
14 april 2008 · 6 763 Inlägg

response skrev:

camaro67 skrev:
Klarar man inte avgastester och krocktester så är de väll klart att de inte går att sälja en bil där. Sen som någon skrev på skoj att den drog för lite soppa för att få köras där så kan jag säga att den platsar garanterat. En skyline är inte snäll på soppan!

...men enorma SUV:ar och andra bilar med V8 drar inte mycket soppa? :rolleyes:

De är de jag menar att Skyline ligger i samma klass som en Camaro eller Corvette i soppa förbrukning om inte mer. Jag blev faktist förvånad när jag fick se vad en så drog..

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
John87 Stolt Volvoägare
14 april 2008 · 4 913 Inlägg

camaro67 skrev:
De är de jag menar att Skyline ligger i samma klass som en Camaro eller Corvette i soppa förbrukning om inte mer. Jag blev faktist förvånad när jag fick se vad en så drog..

Dom är ju inte direkt gjorda för att pendla fram och tillbaka till jobbet med, så det förvånar mig inte alls tongue

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
camaro67 Meister
14 april 2008 · 6 763 Inlägg

John87 skrev:

camaro67 skrev:
De är de jag menar att Skyline ligger i samma klass som en Camaro eller Corvette i soppa förbrukning om inte mer. Jag blev faktist förvånad när jag fick se vad en så drog..

Dom är ju inte direkt gjorda för att pendla fram och tillbaka till jobbet med, så det förvånar mig inte alls tongue

Nej men med tanke på att de är en japansk motor som är förhållandevis liten om man jämför så är de ju konstigt att Amerikanerna som har dubbelt så stora eller större motorer kan göra soppa snålare motorer. En Corvette är ju inte heller direkt byggd för sån körning wink

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Superdtm i övrigt värdelös.
14 april 2008 · 613 Inlägg

dom är vell för små dra för lite soppa å har för få cylindrar... tongue

John87 Stolt Volvoägare
14 april 2008 · 4 913 Inlägg

Superdtm skrev:
dom är vell för små dra för lite soppa å har för få cylindrar... tongue

För få cylindrar har dom ju, men att en Skyline är liten tycker jag inte roll

6 cylindrar är ju en fjärdedel för lite cool

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
camaro67 Meister
14 april 2008 · 6 763 Inlägg

Superdtm skrev:
dom är vell för små dra för lite soppa å har för få cylindrar... tongue

Bara de där med cylindrar som skulle kunna funka då de är törstigare än v8

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Rille0
14 april 2008 · 2 021 Inlägg

är det inte bara r34 som är förbjuden då? har läst det nån stans

Jaguar Xjr "x308 supercharged" (1998)
camaro67 Meister
14 april 2008 · 6 763 Inlägg

Rille0 skrev:
är det inte bara r34 som är förbjuden då? har läst det nån stans

Tror de är allihop. De är ju i grunden "samma" bil.

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
roxe Jesus didn´† Tap
14 april 2008 · 1 146 Inlägg

Corvette kan man köra under litern smile

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..
camaro67 Meister
14 april 2008 · 6 763 Inlägg

roxe skrev:
Corvette kan man köra under litern smile

Japp. Amerikanska bilar med V8 är så törstiga.. De kallas utveckling och insprutning! De är som vilken Volvo som helst.

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Crall julgran
14 april 2008 · 214 Inlägg

Att Skyline är förbjudet i USA var ingen nyhet för mig, inte heller att dom viker sig som stanjol-papper när man krockar.

camaro67 Meister
14 april 2008 · 6 763 Inlägg

Crall skrev:
Att Skyline är förbjudet i USA var ingen nyhet för mig, inte heller att dom viker sig som stanjol-papper när man krockar.

Har du något som visar/bevisar att de gör de, typ film eller bilder?

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang