3269
Sök

Chipp till 1.8T

646 Inlägg
14 april 2008
Trådstartare
Hej

Har en Audi A4 1.8T som jag nu skall chippa, dock undrar jag lite om chippen som BSR använder sig av samt om dom är bra osv. Folk som har haft problem med BSR eller om ni rekomenderar andra firmor.

Att nämna en viss firma som gör det billigt på parkeringsplatser är ingen ide då jag redan har bestämt mig att om det skall göras så skall det göras ordentligt!

BSR har jag läst mig till att det är många som har haft positiva chippningar med så undrar skall man satsa på dom eller finns det några andra som gör det bra?

Samt någon som vet skillanden mellan deras steg 1 och steg 1+ förutom vridet ?
Vid problem, enkelt att få hjälp eller svårt?
Är det värt dom här 5400 kr?

återförsäljaren/firman ifråga som jag har tänkt mig är Autotrim i gbg!

Tacksam för svar!

MVH Mikael
Senast redigerat av Camitz (14 april 2008)

945 Inlägg
14 april 2008
har bsr progvara i min rs...inga probs, pinnar på helt ok!

blinka blått om du vill rejsa!

646 Inlägg
14 april 2008
Trådstartare
Vilken programvara e det du kör med?

1 854 Inlägg
14 april 2008
Jag kör med "parkeringschip" och är nöjd, jyrg tror jag han heter. Powerchip

Har erfarenhet av its fun oxå och dit ska du INTE åka om du inte vill byta turbo efter en vecka..

646 Inlägg
14 april 2008
Trådstartare
onej84 skrev:

Har erfarenhet av its fun oxå och dit ska du INTE åka om du inte vill byta turbo efter en vecka..

så illa alltså sad

Jag har som sagt hört väldigt mycket om både its fun å powerchip och inte fått någon bra uppfattning om dom samt att jag har ett par kompisar som chippade deras bilar hos ett av nämnda företag och dom har varit mer än missnöjda.

Vill få mer perspektiv på det hela det är sällan man hör eller läser om BSR i fråga!

1 854 Inlägg
14 april 2008
Camitz skrev:
onej84 skrev:

så illa alltså sad

Jag har som sagt hört väldigt mycket om både its fun å powerchip och inte fått någon bra uppfattning om dom samt att jag har ett par kompisar som chippade deras bilar hos ett av nämnda företag och dom har varit mer än missnöjda.

Vill få mer perspektiv på det hela det är sällan man hör eller läser om BSR i fråga!

Har du nära till katrineholm så finns det en firma där som är mycket bra, dom heter tm racing.
Har bara hört bra om dom.

646 Inlägg
14 april 2008
Trådstartare
har hört bra om dom med dock är det ganska långt dit eller snarare väldigt långt dit tyvärr, söker en firma i halland eller runt omkring!

Så som det ser ut nu så kommer det att bli BSR om ingen annan har något att yttra sig om som får en att tänka om!

945 Inlägg
14 april 2008
Camitz skrev:
Vilken programvara e det du kör med?

till min 1,8 T har dom bara ett steg, jag fick 215 hk och 323 nm.
Det dom kallar för steg 2 till min är deras sportavgas, och det har jag åxå.
Men till audi 1,8 T finns det ju fler steg.
Vet inte varför dom har gjort så, men det kan ju bero på att det inte är samma motorer i våra bilar.
Hur som helst jag har kört med progvaran i ca 500 mil, och än har jag iaf inte haft några probs, ingen ryckig gång, eller ojämnt ladd, som man hör att vissa har problem med.

blinka blått om du vill rejsa!

646 Inlägg
14 april 2008
Trådstartare
Låter ju bra det, nej man får hoppas att det inte blir några probs med chippet, lutar ju mer å mer mot Autotrim gbg nu!

Supraman
2 300 Inlägg
14 april 2008
Annars finns ace i borås.
Är inte så långt bort.
Dom kan audi.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

115 Inlägg
14 april 2008
Jag skulle annars rekomendera ITSFUN de är grymt trevliga och deras chipp är grymt bra !
Oj tongue Såg att du bodde en bit bort wink
Senast redigerat av Sebban89 (14 april 2008)

There is no replacement for displacement
630 Inlägg
14 april 2008
Har ingen egen erfarenhet av just bsr chip, men killarna på autotrim i gbg är grymt trevliga och serviceinriktade. Vet många som åker med deras chip och det har aldrig varit några problem. hade inte tvekat att låta dem trimma min bil heller.

Hemlig Agent
1 115 Inlägg
14 april 2008
onej84 skrev:

Testa att låta bilen gå en minut efter varje körning så turbon får svalna lite.
Säg vad du vill men jag är övertygad om att du aldrig gör det.

646 Inlägg
15 april 2008
Trådstartare
R_fused skrev:
Har ingen egen erfarenhet av just bsr chip, men killarna på autotrim i gbg är grymt trevliga och serviceinriktade. Vet många som åker med deras chip och det har aldrig varit några problem. hade inte tvekat att låta dem trimma min bil heller.

Låter kanon det, blir ju bara mer övertyad om att det är där som jag skall göra det!!

Mvh Mikael

1 854 Inlägg
17 april 2008
alexbenhard skrev:
onej84 skrev:

Testa att låta bilen gå en minut efter varje körning så turbon får svalna lite.
Säg vad du vill men jag är övertygad om att du aldrig gör det.

Har ALLTID gjort det orginal som chippad står längre än en minut...

Ps dom lyckades inte så bra med programmet så dom skruvade upp laddet på wastegate stången...

Det kallar jag duktiga lol
Senast redigerat av onej84 (17 april 2008)

Sök