ang min "ingen reklam, tack-skylt"

alex_side Neerd
14 april 2008 · 1 596 Inlägg

dusty skrev:
alltså snacka om i-landsproblem men iallafall.

jag har satt upp en nej tack till reklam-skylt på min dörr (bor i ett lägenhetshus) och varje gång en kille en våning under har fest så är det någon jävel som tar skylten och detta är bara för mig så dom tar inga andra. det lustiga är att jag känner inte ens killen som bor där så varför just min skylt? börjar bli j-vligt irriterande samt att jag kan ju inte direkt ringa polisen och säga att dom tar min skylt.

killen som bor där är helt psyko så gå att prata med han är inget alternativ, tror dom håller på med både det ena och det andra i den lägenheten.

HAHAHAHA sorry men låter ganska kul^^  lol big_smile

koppla skylten till 240 volt så nästa gång de ska ta den så får de mer än bara skylten haha

Senast redigerat av alex_side (14 april 2008)

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...
ErskPersk Svindåre
14 april 2008 · 1 433 Inlägg

skulle vara kul å ta nått ica reklamblad eller nått som man får ofta, och klippa ner det till konfetti och trycka ner det i en lövblåsare eller en damsugare som går att tälla om så den blåser. åsså så fort nästa reklam kommer så blåser man ut det sekunden efter brevbäraren har slängt in reklamen smile


till topic:
borra fast en plastskylt eller skriv på dörren istället

They called us a Dead Generation, they told us that we wouldn't survive
They left us alone in the maelstrom, as you can see we're all clearly alive!

Feminism; Idelogin bottnar i att alla män är svin, och att kvinnor är lika bra som männen
Stairway to heaven or highway to hell? i´ll think i choose the highway!
Performance_ Förjaevle Brao
14 april 2008 · 555 Inlägg

Irmscher Vectra skrev:
Sätt 220V i skylten, om den är i järn.. wink

haha, de borde man fan göra;)

Lady_Milla Alecci's fästmö
14 april 2008 · 708 Inlägg

Ripley333 skrev:

baerserk skrev:
jag har ett liknande problem, och jag har en sån där skylt,men likt fan får man ju reklam i alla fall..vissa dagar brukar jag roa mig med att slå läger vid dörren,och så fort reklamen kommer in genom brevinkastet skickar jag ut det igen och ger av ett högt harklande ljud, då kan man ibland höra ett litet "ursäkta mig" och sedan snabba fotsteg emot trapphuset! ganska roande big_smile

HAHAHAHA vilken dåre

haha så jäla klockrent asså cool helt sjukt bra ju lol skulle vilja se minen p åden utanför typ dolda kamran liknande wink

Arbeta Aldrig Mot Naturen, Utan Alltid Med Den.
John87 Stolt Volvoägare
14 april 2008 · 4 913 Inlägg

Ska sätta upp en "Reklam tack-skylt" på min dörr.
Bara jag som vill ha reklam? smile

Annars så är det ju faktiskt stöld.
Förvånad killen blir som får ett brev från polisen med en stämningsansökan på att han snor din skylt tongue

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
Ellertz Norrlänning
15 april 2008 · 1 453 Inlägg

Men bläää för alla er..  som brevbärare hatar man alla som har en sån skylt, allt blir så mycket jobbigare.. tongue Då måste man bära med sig reklam i onödan.. tongue haha

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!
Grundstrom Nismo
15 april 2008 · 758 Inlägg

Är väl bara ta ett snack med han?big_smile

Germax
15 april 2008 · 12 086 Inlägg

hahaha.. sånna där meningslösa jävulskap känner jag igen! smile

Jag o några polare brukade brutalsmälla samma brevlåda varje nyår i säkert 7-8 år. Tanken på hans frustrerande min räckte som motiv! smile

Så det är nog de de vill uppnå, bara känslan av din frustration smile

EDIT: Ang reklamen, jag har nej tack till reklam. Första veckan fick jag reklam ändå så då satte jag upp en provosorisk lapp som va mkt större där de stod "Ingen jävla reklam!!" då upphörde reklamen, sen tog jag bort skylten smile

Senast redigerat av JapMax (15 april 2008)

Gulmun * Klåpare
15 april 2008 · 1 718 Inlägg

"Bara räkningar tack" är ju annars en skön skylt att ha på dörren...

Men vill du ha din skylt ifred ska du pensla på lite Jodkväve på den! Ett sprängmedel som är instabilare än Nitroglycerin och lämnar lite lila rök och färg efter detonation. Ni som har sett "Peter Logan's Exploding Paste" på Brainiac vet precis vad det handlar om! big_smile

Och ni som inte vet: http://www.youtube.com/watch?v=XL2wiIqAqm0

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.
Snoppen
15 april 2008 · 543 Inlägg

baerserk skrev:
jag har ett liknande problem, och jag har en sån där skylt,men likt fan får man ju reklam i alla fall..vissa dagar brukar jag roa mig med att slå läger vid dörren,och så fort reklamen kommer in genom brevinkastet skickar jag ut det igen och ger av ett högt harklande ljud, då kan man ibland höra ett litet "ursäkta mig" och sedan snabba fotsteg emot trapphuset! ganska roande big_smile

hahaha, du kan inte ha mycket till liv om du sitter vid dörren och väntar på reklamen!

Edit ; Vart kan man få tag på "Ingen reklam tack, brevbärarjävel"-skylt? Såg en sån på någon bild som cirkulerade på nätet förut.

Senast redigerat av Snoppen (16 april 2008)

Jag har haft fel en gång, det var den gången jag trodde att jag hade fel men det visade sig att jag hade rätt.
Noiseprojekt
16 april 2008 ·

På min brevlåda står det:
"INGEN REKLAM TACK
ska du ändå lägga i så tryck INTE ner den!"

har alltid nermosad reklam, störande!

Senast redigerat av Noiseprojekt (16 april 2008)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang