3573
Sök

Spansk import

1 Inlägg
15 april 2008
Trådstartare
Hej

Har planer på att importera en bil från spanien till sommaren och sedan sälja den. Inte för att tjäna några pengar (kan t o m gå med lite förlust) utan för att jag bott här i ett år och vill ta mig hem på ett lite roligare sätt än fågelvägen, plus att jag får plats för mer prylar.

Har läst lite om vilka kostnader som blir för att importera än så länge (nyregistrering, försäkringspapper osv), men har aldrig köpt bil förut så behöver råd om hur man gör för att inte gå på en nit vid köp eller försäljning. Tror inte jag kommer kunna springa omkring och provköra en massa modeller för att jämföra inför bilköpet utan vill bara kunna hitta en bil som inte plötsligt bryter ihop när jag passerar över Pyrineerna och där jag kan sälja den för ungefär samma pris jag köpte den för.

Om någon vet vad som krävs i Spanien vid bilköp vad gäller säkerhetskontroll, pappersarbete osv skulle jag vara väldigt tacksam för det också.

mvh,
axel

151 Inlägg
15 april 2008
Allt du behöver veta står på vägverkets hemsida. http://www.vv.se/templates/page3____989.aspx

Sök