fartkamera

Smajly
16 april 2008 · 3 059 Inlägg

Patriiik skrev:
Jajjemän,   top gear testade det förut och tror det var vid 280 den inte hann med. wink

Ja de va nått sånt.. såg också det programmet.

Blue-Angel Statligt anställd
16 april 2008 · 215 Inlägg

Har en lite annan funderare på samma ämne. Går det att lägga sig i "ytterfilen", mötande fil. Och passera kameran utan att den får medbilen på bild???

"Subaru is to World Rally Cup what Ferrari is to Formula One."
-Rick Crosson, vice president of marketing for Subaru of America.
gustafsson
16 april 2008 · 97 Inlägg

Blue-Angel skrev:
Har en lite annan funderare på samma ämne. Går det att lägga sig i "ytterfilen", mötande fil. Och passera kameran utan att den får medbilen på bild???

Hmm, vet inte riktigt men jag har hört om en mc som körde om en traktor precis före en kamera och kameran tog en bild men det var traktorn som åkte på böterna. tongue Kommer inte ihåg hur fort mc:n körde men det gick fort iaf så det var ju rätt kul att de skickade böterna till ägaren av traktorn. Hehe. smile

dabby född blåvit
16 april 2008 · 624 Inlägg

gustafsson skrev:

Blue-Angel skrev:
Har en lite annan funderare på samma ämne. Går det att lägga sig i "ytterfilen", mötande fil. Och passera kameran utan att den får medbilen på bild???

Hmm, vet inte riktigt men jag har hört om en mc som körde om en traktor precis före en kamera och kameran tog en bild men det var traktorn som åkte på böterna. tongue Kommer inte ihåg hur fort mc:n körde men det gick fort iaf så det var ju rätt kul att de skickade böterna till ägaren av traktorn. Hehe. smile

undrar vem som garvar mest förarn eller polisen när en bild på en traktor i olaglig hastighet ploppar upp lol

Gulmun * Klåpare
16 april 2008 · 1 718 Inlägg

dabby skrev:

gustafsson skrev:

Blue-Angel skrev:
Har en lite annan funderare på samma ämne. Går det att lägga sig i "ytterfilen", mötande fil. Och passera kameran utan att den får medbilen på bild???

Hmm, vet inte riktigt men jag har hört om en mc som körde om en traktor precis före en kamera och kameran tog en bild men det var traktorn som åkte på böterna. tongue Kommer inte ihåg hur fort mc:n körde men det gick fort iaf så det var ju rätt kul att de skickade böterna till ägaren av traktorn. Hehe. smile

undrar vem som garvar mest förarn eller polisen när en bild på en traktor i olaglig hastighet ploppar upp lol

Har ni hört den om gubben som bodde ganska nära en fartkamera? En kväll på fyllan fick han för sig att ta hagelbössan och skjuta sönder den. När han stog och siktade mot linsen så kom en bil i hög fart så gubben fastnade på bild innan han skjöt. lol

Men till topic.. Inte så trafiksäkert kanske, men jag hukar mig bakom ratten eller lutar mig ner i passagerarstolen när jag passerar kameror som jag ser för sent. Har funkat hittills.
El-tejp på skylten är ju annars en klassiker för att slippa böter. Göra om ett L till E, P till R mm... big_smile

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.
Brandis Diktator
16 april 2008 · 968 Inlägg

v8rickard skrev:

FL3JM skrev:
Har aldrig förstått varför kamerorna i sverige inte fotar bakifrån, det är ju mycket effektivare då man får med alla motorcyklister också.

Om man e riktig snabb på bromsen kanske man hinner stanna innan kortet tas o backa därifrån..tongue

i dom svenska kamerorna så mäter dom två gånger, först när du kommer åkandes typ på 100 meters håll, sen om du fortfarande har över den lagliga hastigheten så fottar han ett fotto... har för mig att dom även dom fottar två gånger... enligt bekant som är insatt i ämnet

Norbro
17 april 2008 · 263 Inlägg

gustafsson skrev:

Blue-Angel skrev:
Har en lite annan funderare på samma ämne. Går det att lägga sig i "ytterfilen", mötande fil. Och passera kameran utan att den får medbilen på bild???

Hmm, vet inte riktigt men jag har hört om en mc som körde om en traktor precis före en kamera och kameran tog en bild men det var traktorn som åkte på böterna. tongue Kommer inte ihåg hur fort mc:n körde men det gick fort iaf så det var ju rätt kul att de skickade böterna till ägaren av traktorn. Hehe. smile

jag tror du syftar på denna tongue
http://www.garaget.org/video/m3xh21natxhs

Volvo - Probably the best car in the world
"Ge mig svenskar, wiskey och snus så ska
jag bygga järnväg ända in i helvete"
James J. Hill, Amerikas stora järnvägsbyggare
gamlingen
17 april 2008 · 5 198 Inlägg

FL3JM skrev:
Har aldrig förstått varför kamerorna i sverige inte fotar bakifrån, det är ju mycket effektivare då man får med alla motorcyklister också.

Är inte det nåt med den personliga intigriteten ?

FireTraXX DFFL
17 april 2008 · 9 020 Inlägg

dabby skrev:

gustafsson skrev:

Blue-Angel skrev:
Har en lite annan funderare på samma ämne. Går det att lägga sig i "ytterfilen", mötande fil. Och passera kameran utan att den får medbilen på bild???

Hmm, vet inte riktigt men jag har hört om en mc som körde om en traktor precis före en kamera och kameran tog en bild men det var traktorn som åkte på böterna. tongue Kommer inte ihåg hur fort mc:n körde men det gick fort iaf så det var ju rätt kul att de skickade böterna till ägaren av traktorn. Hehe. smile

undrar vem som garvar mest förarn eller polisen när en bild på en traktor i olaglig hastighet ploppar upp lol

Jag garvar rätt bra när när någon sett en reklam och efter ett tag så har det hänt en kompis kompis.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang