4921
Sök

Hjälp och funderingar kring bilstereo.

945 Inlägg
7 januari 2006
Trådstartare
Jag planerar att bygga iordning lite ljud i bilen till våren.Jag ska bygga i min s40. Jag har en Pioneer cd/mp3 stereo på 4*50 w. Original högtalare bak dvs 5,25".Framdörrarna har jag bytt högtalare i.En nödlösning från Kenwood.3vägs som låter hyffsat men i kombination med diskanten i panelen blir de lite väl skrikigt.Jag hade inte tänk sätta in en baslåda men vill ha ett skönt ljud.Lyssnar mycket på hiphop i bilen men anser inte att det är basen som är viktigast.Kan ni ge mig ett prisvärt förslag om vad jag kan göra med ljudet.Jag kommer behöva ett slutsteg och det är bra om ni kan ge mig tips om detta med.Priset får inte landa på över 5000kr!

781 Inlägg
7 januari 2006
hade rekomenderat en baslåda ett slutsteg till lådan, ett hyfsat eller ett bra framsystem och e ett steg till det. blir det slantar över så kanske även ett par billiga bakhögtalare annars behöver du inte ha några där tills vidare.. som sakt det är du som ska njuta av musiken förslag? gå in på www.brl.se å kolla.. har mycket billiga grejer som ändå spelar bra för pengarna.. mds har me hysade grejer enligt mej.. många som inte gillar de.. men oki.. funkar bra för mej iallafall.. men där ska du kolla efetr rea priser.. de är då du får bra ljud för lite pengar.. annars är BRL att rekomendera. deras GAS serie är helt oki.... inget tävlingsljud men de funkar

945 Inlägg
8 januari 2006
Trådstartare
Min flickvän har Gas högtalare och jag tycker dom låter sådär bara.Mds är jag inte heller något favorit märke.Inte så att jag är någon ljudkännare men ja,vill ha ett ok ljud helt enkelt.

Sök