Fästa vinge

Alister schtek
18 april 2008 · 478 Inlägg

mikab skrev:
jag limma min och den sitter riktigt bra!

Vad limmade du den med för lim?

Busted Kan man backa ner för en uppförsbacke?
18 april 2008 · 136 Inlägg

Det är helt och hållet upp till dej själv om du vill limma eller bulta fast den. Det bråssa ju också på om hur den ser ut.. är den en ALU-vinge ser man jo om det är bultat, och om det är en Supra-vinga ser du inte det eftersom det fästs underifrån. Men självklart är det bäst om du både limmar och bultar, sen får ditt öga avgöra saken.. Lycka till / TaZ

BMW 740d "Individual" (2010)
Alister schtek
18 april 2008 · 478 Inlägg

Blir till att limma den!
Dock blev lacken på vingen åt helvete:D Flammig och jävlig..
meen vafan, får duga en stund:P
Vad skulle det kosta attlämna den på lsipning och lackning annars? runt 1000:-lappen?

Hammerhead
19 april 2008 · 27 Inlägg

jo, runt 1000-lappen har jag hört från lite olika håll att det kostar. Så det är nog rimligt.
Själv så satte jag dit min fas2 ramp och fas2 baklysen idag + usa-blinkers.

Volvo V70N 2.5T "Hammerhead" (2007)
Volvo v70 II D5 R-Design "Rödluvan" (2012)
Alister schtek
21 april 2008 · 478 Inlägg

keewl

softmuppen
27 april 2008 · 224 Inlägg

kör med skruv o kraft lim som finns hos glas firmor annars riskerar du att bli av med den om du bara limmar den....

då kör dom in en spackel spade under o bänder så släpper allt lim oavsätt vilket du har...
spelar ingen roll om du kör med kemisk metall så släpper den..

räcker med en skruv på varje sida bara så man har något extra fäste till vingen

Ruuska_
27 april 2008 · 474 Inlägg

om man nu vill limma eller tejpa fast vingen, hur blir lacken på kofferten efter det om man skulle vilja ta bort vingen?

Volvo S60 2.5T AWD
BMW 320D (2011)
Alister schtek
27 april 2008 · 478 Inlägg

Ruuska_ skrev:
om man nu vill limma eller tejpa fast vingen, hur blir lacken på kofferten efter det om man skulle vilja ta bort vingen?

Antagligen pissig, mkt kemiskt och när du tar bort resterna lär det ta med sig lack eller om inte bli repigt iaf!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang