3284
Sök

Har jag någon med mig?

Trucker
2 710 Inlägg
16 april 2008
Trådstartare
Är jag ensam om denna tanke eller har jag någon med mig?

Tycker iaf att äldre förare borde testas varje år helt enkelt. Deras kapacitet klarar inte alls av dagens trafik. Hur fort man än kör, hur bråttom man än har så gör det inget om man inte stör andra, enlgit mig. Men äldre grupper 60+ har visst svårt med allt som har med trafiken och göra. Blev själv påkörd av en gammal tant i en S60. det var högerregel och jag kommer från höger, självklart tar man det lite lugnare i en korsning än på landsväg, te.x.. Men det spelade inet roll hur mkt jag tog det lungt, jag förväntade mig att personen i S60 skulle skulle stanna, vilket hon inte gjorde och körde in i mitt vänstra framskärm. Hennes "bortförklaring": Jag trodde jag hade huvudled, alla dessa nya lagar man ska följa, man blir ju nästan förvirrad. Har inte just denna tant lika mkt ansvar som en 18årig nybliven körkortstagare?? Jag blir då faktiskt förvånad över när man hör från kompisar osv att dom blir stoppade av snuten: "rutinkontroll" Men en kärring som aldrig kört över 110km/h är visst "laglig" och "ren". Det polisen inte ser, det finns inte. Årlig test för dessa grupper!

Vad tycker gorgarna?? smile)

Fart missbrukare

358 Inlägg
16 april 2008
Jag tycker inte att vi ska rikta oss mot någon speciell kategori av människor.

Men en uppdateringsutbildning var 3e år el dyligt skulle ju vara på sin plats..

edit; För ALLA!
Senast redigerat av zzzoder (16 april 2008)

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt!

2 079 Inlägg
16 april 2008
jag håller med om att tester för äldre förare är en bra idé

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.

DFFL
9 020 Inlägg
16 april 2008
Jag tycker det är dumt att förvänta sig att hon ska stanna.
Jag har fått lära mig att alla andra i trafiken är blåsta och ingen kan några regler.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

5 198 Inlägg
16 april 2008
Ja bara för att det är högerregeln ska man ju inte förvänta sej att den andre ska stanna,,, den KAN ha missats,, eller som hon sa,,, TRODDE det va huvudled,, men i övrigt håller jag med,, ALLA borde testas med jämna mellanrum,,, det kommer faktiskt många nya regler varje år..

Administratör
11 968 Inlägg
16 april 2008
Tråd låst med hänvisningar till rubriksanvisningarna.

Du hittar rubriksanvisningarna i en klistrad tråd i alla forum, eller via en direktlänk vid rubriksfältet där du skapar en ny tråd.

Om ditt ärende gäller köpråd så kan du enkelt förtydliga det genom att skriva "Köpråd: " först i rubriken, och därefter ange tydligt vad tråden handlar om.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Sök