Har posten börjat med färdskrivare?

illegal__driver
18 april 2008 · 76 Inlägg

Posten elle inte... Alla chaufförer gör ibland misstag...finns ingen chaufför som någongång inte gjort en tabbe.... Med dagens filosofi finns företagens "lager"oftas på flaket och skulle helst ha varit lossat "igår" önskar att  fler personer skulle ha inblick i en chaufförs vardag då skulle dom verkligen inte klaga hädanefter... ingen som vet hur det är med denna tisdspress som vissa chaufförer har...Bilden folk oftas har i huvudet av en lastbils chaufför är  fet gammal  gubbe som luktar svett å sitter i en lastbil vid nån mack med 1korv i varje hand... själv har man hållit på med styckegods åt schenker i snart 6år...

Volkswagen GOLF 4 IV "DAS AUTO" (2000)
Volkswagen Touran "DAS AUTO" (2005)
Peazerich Sir
18 april 2008 · 1 Inlägg

FireTraxx. Att sitta och säga att folk är helt odugliga på posten är ju helt värdelöst och lågt av dig.
Min far har jobbat som yrkeschaufför i hels sitt liv. Timmer, Post, Transport, Väghållning m.m.
Om du säger att det just är Posten som gör så mycket misstag så lever du i någon sorts drömvärld där du tror att du är kungen på vägen och kommer att sluta i diket på grund av en missbedömning. Folk kommer att skratta åt ditt misstag. Framför allt här på garaget. Det är klart att det finns dom som egentligen inte skulle sitta bakom ratten på en lastbil. Dels för att det är just posten, posten som äger bilarna och därmed så bryr sig inte dom som kör om saker och ting går sönder. Men av vad min fader har berättat så finns det sådana överallt. Han är sedan 10 år tillbaka helt och hållet egen företagare och har haft lika många anställda hos honom som kör riktigt illa. Framför allt dom i unga 20 åren som tror att dom är världsvan och kan allt.
Det jag har sett själv efter att ha åkt med min pappa sedan barnsben är att det är garanterat lika många lastbilschaufförer som inte jobbar åt posten som tar broar, kör sönder bensinmackar, kör mot enkelriktat, kör in i återvändsgränder och tar med sig staket ett flertalet hundra meter.
Så sluta snacka skit och kom tillbaka när du har ett tiotal år i branschen och skaffat dig en riktig uppfattning. Det du sitter och säger nu är bara sådant du hört ryktesvägen i fikarummet, när de med lång erfarenhet har suttit och skämtat om någon oerfaren bakom ratten som tyvärr råkade köra åt posten.

Själv satt du nog i ett hörn och försökte dricka lite kaffe, trots att det kanske inte är något för dig.
Jag känner igen din chargong. Pappa har haft ett par stycken sådana anställda.

FireTraXX DFFL
18 april 2008 · 9 020 Inlägg

Peazerich skrev:
Myyyyycket text

haha, det är delvis vad många som jobbat på posten under MÅNGA år berättat för mig och delvis vad jag sett själv där.
Nej, jag sitter inte i ett hörn och dricker min kopp kaffe, jag är social och dricker inte ens kaffe.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Evil_90 +Uppfinnare+
18 april 2008 · 643 Inlägg

vad menas med en färdskrivare?

ommanstruntariatthamellanrummellan
ordensåspararmannågonsekundnärmanskriversinsignatur
andreas_940
18 april 2008 · 498 Inlägg

Evil_90 skrev:
vad menas med en färdskrivare?

Enkelt sagt så är det en apparat som registrerar hastighet samt körtid- och vilotider på tunga fordon i yrkestrafik.

MrTurbo Better than God \o/
18 april 2008 · 1 882 Inlägg

haha  FiretraXX  är bäst som vanligt. Måste vara den där egotrippen som de flesta moderater lider av som driver honom...  wink

Jag kommer dagligen i kontakt med postens chaufförer och tror inte de är sämre på att köra från punkt A till punkt B än några andra små feta lastbils chaufförer. big_smile

Edit; Kul stavning firefox ville ha

Senast redigerat av MrTurbo (18 april 2008)

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)
Ford Mustang HT "30årskrisen" (1967)
Saab 9-3X "BlackPanter" (2010)
Saab 900 S "40-årskrisen" (1991)
Gatzone
18 april 2008 · 289 Inlägg

Tradegy84 skrev:

MrTurbo skrev:
haha  FiretraXX  är bäst som vanligt. Måste vara den där egotrippen som de flesta moderater lider av som driver honom...  wink

Jag kommer dagligen i kontakt med postens chaufförer och tror inte de är sämre på att köra från punkt A till punkt B än några andra små feta lastbils chaufförer. big_smile

Edit; Kul stavning firefox ville ha

Också onödigt skrivet? Vem säger att lastbilschaufförer är feta och små? Jag själv är 195cm lång och väder 80kg????

F.ö har vi ett gäng läckra brudar på poståkeriet, även bodybuilders, nördar och små feta gubbar..

Varför i helvete skall alla dra allting över en kam??????????? madmadmadmadmad

Kan du inte länka vidare dom heta brudarnas mobilnr då? för på åkeriet har jag bara fått syn på en i Trollhättan sad gissar att ditt åkeri är större?

AntonK
18 april 2008 · 208 Inlägg

Jobbar som lastbilsmekaniker på scania och alla tunga fordon måst ha färdskrivare. och nu på senare tid har det börjar komma digitala färdskrivare. förut stoppade man ett runt papper för att förklara enkelt bakom hastighetsmätaren som registrerade hastigheten och tiden. men efter som det var så enkelt att fuska med dom *skruva tillbaka tiden och köra dubbla shift* engligt lag får man bara köra 4,5 timmar sen 45min rast och sen 4,5timmar körning igen *9 timmar totalt* ^finns undantag att man får köra någon timme extra fast veckovilan måst man ha samma hela tiden. ids int gå in på det för kan det int riktigt^ med den digitala så är det i prinsip omöjligt att köra över tiden. eller det går ju men du riskerar fläskiga böter. ingen chaffis har då berättat att det går än, så måst tro dom. sen finns det ju självklart vissa fordon som int behöver ha nå skrivare. för dom har tillstånd att köra utan.. nu ids jag int skriva nå mer.... ha det bra alla!

Senast redigerat av AntonK (18 april 2008)

Wrum!
Gatzone
18 april 2008 · 289 Inlägg

Nej jobbar uppöver i landet, har bara avlämningar i trollhättan. en å annan tur har man haft till terminalen i gbg med när man varit taskigt ute enligt tidsplanen.. (A) Ja det kan jag tänka mig... bjuder du in mig på en rundvandring på arbetsplatsen eller? big_smile

Gatzone
18 april 2008 · 289 Inlägg

Se där ja, du jobbar mkt på posten eller? själv jobbar jag bara extra på helgerna nu för tiden...!
bar, midda, och grejer, låter som ett trevligt sammanträffande... smile

ja det finns en å annan snygg inom postkoncernen big_smile

Hamilton
19 april 2008 · 8 868 Inlägg

FireTraXX skrev:

Peazerich skrev:
Myyyyycket text

haha, det är delvis vad många som jobbat på posten under MÅNGA år berättat för mig och delvis vad jag sett själv där.
Nej, jag sitter inte i ett hörn och dricker min kopp kaffe, jag är social och dricker inte ens kaffe.

Ja med din långa erfarenhet på hela 18 månader som chaufför så har du ju redan sett det mesta.
Att du ens har mage att klanka ner på en yrkeskår när du själv är en gröngöling i branchen.
Men om en 15-20år så kanske det kan bli chaufför av dig också.

Fotograf på tierpidag.se
putte-p
19 april 2008 ·

FireTraXX skrev:

putte-p skrev:

FireTraXX skrev:

Kan nog med all säkerhet säga att du är ett av miffona som kör för poståkeriet.

Och förövrigt så är 17500:- inte speciellt mycket, fortfarande dåligt betalt.

Tog det sådan tid för dig att summera vart jag jobbar? Svara på min fråga är du snäll.

Jag har kört i 1½ år, och på den tiden så har jag sett så många fel begås av poståkeriets chaufförer som hade skrämt ihjäl en normal chef.

Förekomsten av acne är nog inte så stor vid 22 års ålder, men den förekommer säkert.

Klart att det finns rövhål överallt, men det finns fler på poståkeriet än nån annanstans.
(Procentuellt såklart, med 3-4000 chaufförer så är ju det inte så konstigt annars)

Och ja, jag har kammat mig flera gånger.

Med tanke på den ringa erfarenhet du besitter skulle jag rekommendera att du håller käften i fortsättningen. Du kan ändå inte bemöta kritiken du får, än mindre på ett moget sätt redogöra din ståndpunkt. Som någon annan skrev så känner jag igen din typ och du har således mindre koll på det mesta än du tror.

Du "hör" alldeles för mycket. Som den nolla du är väljer du att blint tro på allt. Det påminner om en inkompetent bonde och sådana hatar du väl? Vet inte vilket servicehem du är intagen på, men det är tydligt att vårdsverige är för slappt!

Skaune
19 april 2008 ·

Shit kan nån låsa den här tråden? det börjar bli posten vs FiretraXX nu, det var ju inte riktigt det jag tänk mig med tråden! fula ord o förolämpningar hit o dit! nä jag tror vi får alla respektera att vi alla har olika åsikter om allt, ok han anser att posten chaufförer suger, men jag förstår inte varför alla tar det så personligt när det är ett åkeri med x antal tusen anställda? Hade nån sagt att Schenkers chaufförer suger när jag jobbade där hade jag tänkt att ok, killen har uppenbarligen inte sett mig köra, så han får tro vad han vill för jag KAN köra, de räcker att jag själv vet det! Förstår ni vad jag menar?
Grova förolämpningar kan vi hålla för oss själva, vare sig vi jobbar på ett vanligt åkeri eller på postens åkeri! eller hur?smile

Alecci
19 april 2008 · 2 014 Inlägg

Låst på grund av diverse skitsnack, personliga påhopp, etc...

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang