4835
Sök

Bättre ljud i VW Caddy...

672 Inlägg
19 april 2008
Trådstartare
#1
Har en ny firmabil på ingåeende å vill såklart ha lite trivsamt ljud i den...

Nån som har några bra förslag för att få ordning på de?
De ska ju såklart knölas in nån bas i den men vart... kanske finns de nån som har lite inspirerande bilder el länkar...
Senast redigerat av smiler (19 april 2008)

Damn Smiler did you just smile? Hell yeah i did =)
/Thomas.

5 852 Inlägg
19 april 2008
#2
Jag tycker du ska satsa på en ordentlig cd ett bättre framsystem och nån mindre bas på ett 4 kanals slutsteg är min idé rent spontant smile

www.Stereospecialisten.se - Nu med fysisk butik i Göteborg

409 Inlägg
19 april 2008
#3
en aktiv bas under passagerarstolen kanske skulle gå? Vet att det är tajt i dom dära hmm

672 Inlägg
19 april 2008
Trådstartare
#4
Nåt tipps på en bas som mår bra i en liten låda? En 8" borde väll räcka....

Damn Smiler did you just smile? Hell yeah i did =)
/Thomas.

Fartdåre!
592 Inlägg
19 april 2008
#5
Ja har funderingar på en aktiv liten låda eller 2 åttor o lägga i facket bak/under stolen/stolarna! Ha inte kollat så mycket på de än men vet att MDS har bassar som inte behöver speciellt stor låda. Borde finnas fler märken som har de.

Event/shopansvarig på VWPC.SE
Volkswagen Passat Club - Das Club
VW GTI Klubben - för dig med vattenkyld VW

Team Autohifi!
865 Inlägg
19 april 2008
#6
Det finns ganska många rätt platta basar idag som inte kräver så speciellt mycket volym, 6-10L räcker för en 8" bas.
Det är dock ingen bas som får dig att göra hair trick men tillräkligt för en bra utfyllnad i bas regionen.
Men som tidigare sagt... Börja med ett bra framsystem, det kommer göra mycket för basen sen med.

Lycka till!


672 Inlägg
19 april 2008
Trådstartare
#7
Kan såklart tänka mej å klämma in de som går för att få det så bra som möjligt... har dock inte bilen än så de e lite svårt å skissa på nåt =/ Borde ju finnas nån här som gått lös på en Caddy hehe...

Kommer fan inte ihåg hur de ser ut ovanför skallen på en caddy, typ Combo bar ju ett fack där som man kan nyttja för lite godis.

Damn Smiler did you just smile? Hell yeah i did =)
/Thomas.

8 156 Inlägg
19 april 2008
#8
DLS har ju 6.5-basar som är anpassade för 9-liters portade lådor.
Sen kan man ju ha 6.5 midbasar i dörrarna, kanske komplettera med 2.5"-3.5" midrange i övre dörrsidan/brädan och så ett par bra diskanter? Borde ju gå att få till något riktigt bra av det.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

8 156 Inlägg
19 april 2008
#9
Här har du kanske något att efterlikna? TT-bräda i en Caddy MK1?
http://www.pirelli83.de/bilder/caddy_08.jpg

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

284 Inlägg
19 april 2008
#10
coolt   hur f  n   har dom lyckats med det
Senast redigerat av ziderbeat (19 april 2008)


672 Inlägg
4 maj 2008
Trådstartare
#11
Kan nån tippsa på bas/basar (max 10") som trivs bäst i "väldigt" små lådor... lyssnar på de mest va de gäller musik.
Inte intresserad av nåt färdigbyggt då ja e grym på å snickra haha...
Så gärna så allroundbas som möjligt... pris spelar mindre roll bara de är bra grejer.

Även ett steg för att driva basen... men så pass stort för att senare kunna driva ett framsystem.

Tänkte o man börjar med att sätt in en baslåda å sen går vidare me resterade efter hand... förutsatt att man kan koppla in ett steg på befintlig stereo.

Damn Smiler did you just smile? Hell yeah i did =)
/Thomas.

530 Inlägg
4 maj 2008
#12
En lärare på skolan som har en skoda, nämligen sveriges snabbaste wink
Har snickrat ihop så han har en 10a bakom varje stol. Låter faktiskt riktigt bra!

kolla länken så kanske du kan få lite tips och ideer  big_smile

http://www.skodapg.se/

Edit... 2st 12or va de wink
Senast redigerat av MxKrus (4 maj 2008)

Lika bra att hålla käft och låta folk tro att man är en idiot än att öppna käften och bevisa att dom har rätt.
Mitt projekt! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=183794

1 785 Inlägg
5 maj 2008
#13
smiler skrev:
Har en ny firmabil på ingåeende å vill såklart ha lite trivsamt ljud i den...

Nån som har några bra förslag för att få ordning på de?
De ska ju såklart knölas in nån bas i den men vart... kanske finns de nån som har lite inspirerande bilder el länkar...

Ett ordentligt framsystem och ett slutsteg till det, är en bra början. Kanske dubbla 6.5" i dörrarna portat

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

672 Inlägg
7 maj 2008
Trådstartare
#14
Va tror ni om detta??

Framsystem:
MB Quart RVF 210+... 3 vägs kit 1", 4", 6,5".

Bas:
JBL GTO 1002D... 10" bas i sluten låda.

Slutsteg:
JBL GTO 755.6


Försöker köra på orginal cdn till en början...

Damn Smiler did you just smile? Hell yeah i did =)
/Thomas.

672 Inlägg
8 maj 2008
Trådstartare
#15
Är ett Caddy skåp med mellanvägg... så jäkligt liten kupe som det ska spelas i.

Har fattat som att de inte går att byta ut orginalstereon än pga canbus tjaffs...
Senast redigerat av smiler (8 maj 2008)

Damn Smiler did you just smile? Hell yeah i did =)
/Thomas.

672 Inlägg
8 maj 2008
Trådstartare
#16
Okej...
Finns de nån nackdel med ett 3 vägskitt?

Damn Smiler did you just smile? Hell yeah i did =)
/Thomas.

vorsprung durch teknik
886 Inlägg
8 maj 2008
#17
Phaetoon skrev:
Här har du kanske något att efterlikna? TT-bräda i en Caddy MK1?
http://www.pirelli83.de/bilder/caddy_08.jpg

Riktigt snyggt big_smile Har haft planer länge på att slänga in tt inredning i en golf 2a big_smile

Maskinbefäl
1 038 Inlägg
8 maj 2008
#18
Intressant tråd då jag nyligen skaffat mig en caddy också.

/Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...

672 Inlägg
9 maj 2008
Trådstartare
#19
Frågar igen :p

Va tror ni om detta??

Framsystem:
MB Quart RVF 210+... 3 vägs kit 1", 4", 6,5".
Bas:
JBL GTO 1002D... 10" bas i sluten låda.
Slutsteg:
JBL GTO 755.6... 2x160, 1x300

Va gillar ni trevägssystem?

Damn Smiler did you just smile? Hell yeah i did =)
/Thomas.

2 911 Inlägg
9 maj 2008
#20
smiler skrev:
Frågar igen :p

Va tror ni om detta??

Framsystem:
MB Quart RVF 210+... 3 vägs kit 1", 4", 6,5".
Bas:
JBL GTO 1002D... 10" bas i sluten låda.
Slutsteg:
JBL GTO 755.6... 2x160, 1x300

Va gillar ni trevägssystem?

RVF är fina mojänger som enligt mig (trots att jag inte säljer dem smile ) låter riktigt riktigt gott, har lyssnat på 216 systemet och de va helt okej.

Varken JBL steget eller basen vetefasiken om det ens är i närheten av att lira i samma liga som RVF systemet.


Sök