15" bas i 200sx s13?

DownForce
8 januari 2006 · 35 Inlägg

Hade tänkt mig att han en Nissan 200sx s13 när jag fyller 18.
Har redan baslåda, två 15" och undrar om dom verkligen får plats i sådan bil :S
det är bredden jag är mest orolig för. Ingen som har mått? eller vet var man hittar de på internet?

M1cha
8 januari 2006 · 645 Inlägg

Det kan nog bli lite tajt tror jag...

Toyota Scion xB "Skokartongen" (2004)
Toyota Supra MKIV Euro-spec 6spd "Vänsterstyrd" (1994)
Lone Star
8 januari 2006 · 1 231 Inlägg

Kolla http://www.200sx.se/. Där finns det lite mått och grejor har jag för mig.

Du får kanske bygga en egen låda men nog tror jag det ska funka efter lite funderande. Dock lär det itne va mycke plats över för annat tongue

Mitt projekt: Evo III
DownForce
8 januari 2006 · 35 Inlägg

Lone Star skrev:
Kolla http://www.200sx.se/. Där finns det lite mått och grejor har jag för mig.

Du får kanske bygga en egen låda men nog tror jag det ska funka efter lite funderande. Dock lär det itne va mycke plats över för annat tongue

Okej, ska kolla runt där lite tongue Jo, det lär inte bli mkt plats kvar för annat!
Har nog tagit lite väl mkt vatten över huvudet, om man säger så ;D

Manne Jajjemen!
8 januari 2006 · 1 512 Inlägg

DownForce skrev:
Jo, det lär inte bli mkt plats kvar för annat!

vad ska de va bra för? big_smile du har väl baksäte, lr man kanske inte kan kalla de för baksäte tongue

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.
Germax
8 januari 2006 · 12 086 Inlägg

En polare har en 200sx, han köpte en fanantic 12 samt ett AC-3 steg sen byggde vi en låda enligt ritning för biltypen med aning större volym..

Och den basen dunkar på något förjävligt! Har aldrig hört en 12a dunka så bra. "Bra" går väl o definiera, den släpar lite på hög volym men kraften är mäktig.

Nu har du ju redan en baslåda och utrymmet i en 200 är ganska stort, höjden är lite knaper men tar du bort hyllan får den nog plats.

Om du får för dig att sälja basen o skaffa en ny så är tidigare nämnda bas en bra kombination med bilen. finns säkert RF basar som är bättre, men de här vet jag fungerar och är överkommlig.

DownForce
9 januari 2006 · 35 Inlägg

JapMax skrev:
En polare har en 200sx, han köpte en fanantic 12 samt ett AC-3 steg sen byggde vi en låda enligt ritning för biltypen med aning större volym..

Och den basen dunkar på något förjävligt! Har aldrig hört en 12a dunka så bra. "Bra" går väl o definiera, den släpar lite på hög volym men kraften är mäktig.

Nu har du ju redan en baslåda och utrymmet i en 200 är ganska stort, höjden är lite knaper men tar du bort hyllan får den nog plats.

Om du får för dig att sälja basen o skaffa en ny så är tidigare nämnda bas en bra kombination med bilen. finns säkert RF basar som är bättre, men de här vet jag fungerar och är överkommlig.

Ja, det får nog bli att sälja dom 15" för den lådan är verkligen för stor! men fy f*n vad dom dunkar på ;P Får se hur jag ska göra.

Kaizoon
9 januari 2006 · 191 Inlägg

Hallå där.
Har en Earthquake EQ15 i min skuff på S13.
Du kommer inte att kunna få in 2st 15" på bredden mellan bakre fjädertornen.
Men om du skulle skräddarsy lådan lite så du har baffeln "framför" fjädertornen så ska du se att det kan tänkas gå bra wink
Ett annat problem kan vara höjden på lådan om du vill behålla hatthyllan för att slippa nyfikna ögon som stirrar rakt ner i skuffen..
Fick lov att vända min hylla upp och ner för att kunna ha den på plats.

DownForce
9 januari 2006 · 35 Inlägg

Kaizoon skrev:
Hallå där.
Har en Earthquake EQ15 i min skuff på S13.
Du kommer inte att kunna få in 2st 15" på bredden mellan bakre fjädertornen.
Men om du skulle skräddarsy lådan lite så du har baffeln "framför" fjädertornen så ska du se att det kan tänkas gå bra wink
Ett annat problem kan vara höjden på lådan om du vill behålla hatthyllan för att slippa nyfikna ögon som stirrar rakt ner i skuffen..
Fick lov att vända min hylla upp och ner för att kunna ha den på plats.

Tack, då vet jag de! Då blir nog att sälja lådan då tongue Är stor som en hus! big_smile

CoSmoZ 2lateuloose
9 januari 2006 · 543 Inlägg

vad hade du tänkt driva 15" med då? inte värt att slänga in dom om man inte har riktigt med pulver!

- dB Team: Naughty Bassheads, SM, EM Champion m.m
- Member of: Skitskraj MC - Motto: Live Fast ~ Die Young
Kaizoon
10 januari 2006 · 191 Inlägg

Han skriver ju att han ska kränga iväg 15"arna...
Alla basar kräver effekt wink

DownForce
10 januari 2006 · 35 Inlägg

Kaizoon skrev:
Han skriver ju att han ska kränga iväg 15"arna...
Alla basar kräver effekt wink

Jao, det blir till att sälja dom. jag var lite dum som köpte dom lite tidigt big_smile men men.

Kaizoon
11 januari 2006 · 191 Inlägg

Det är ju bara att du lägger ner lite extra arbete på att bygga en lite mer skräddarsydd låda i den ! wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang