Mc olyckor

Dunken
20 april 2008 ·

Hej blacken
Jo, men bilarna det blir i en annan tråd..
//Dunken

LordLife
20 april 2008 · 998 Inlägg

Piraten skrev:
Läs följande: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2293832.ab

Kände han som dog på Glömstavägen igår. Ingen jag umgicks med men vi har gemensamma vänner och har stött på varandra lite då och då, fan va trist. Detta är faktiskt den sjätte personen som jag känner som omkommer i en Mc olycka. En del har lämnat efter sig småbarn.
Jag har faktiskt en moral kaka till er : Har ni familj och barn sälj bågen, även om ni kör bra så är bilar lika hårda oavsett om bilen eller bågen gör fel.
Så jävla trist att stöta på deras fruar/tjejer med ungarna. Efteråt har fått frågan av en liten tjej. "Kände du min pappa". Svarade ja och då kom Kan du "berätta hur han var" Då brast det jag böla som en bebis tillsammans med hennes mor.

Är trots det emot förbud MEN ni som ska ut med era hojar, ta det försiktigt och var rädda om er själva ni har andra runt er som är rädda om er.

Har sålt bågen och kommer nog aldrig sätta mig på en igen, nu när jag själv har en liten.

Dom andra två som dog som kom från Göteborg, 29 åringen är min granne. Såg honom när han körde iväg vid tolv tiden, jätte glad för det var första dagen med MC,n en Ny R1. Sen vid tolv på natten kom polisen hem till hans mamma och då fick man reda på det. Är jätte tyst där jag bor nu, alla kände honom jätte trevlig kille alltid glad.
Sen lästa man aftonbladet där Robert collin skriver att det är MC förarnas fel att det händer olyckor. Var ju för f*n bilisten som svängde vänster trots att han/hon såg dom. Enligt polisen.
En riktig tankeställare, tycker så synd om hans mamma hon levde enbart för sina barn, älskade dom överallt annat.

Senast redigerat av LordLife (20 april 2008)

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.
Brandis Diktator
20 april 2008 · 968 Inlägg

Torlejf skrev:
Sen när handlade denna tråd om att folk kör som idioter?
Vad denna tråd BORDE handlar handla om och även gör, är att man som MC-förare måste hela tiden tänka på att alla bilar som står och väntar vid utfarter kan missa dig fullständigt!
Kör dom ut framför dig har du oftast ingen chans om du inte är beredd på att stanna.

Sen att det även sker dödsfall där MC-föraren själv är ansvarig kommer ju givetvis alltid hända, men det är ju samma sak som att det sker bilolyckor, bara att statistiken ser sämre ut för MC-förare.

mitt va mer en reaktion på folk som skrivit tidigare om att det finns MC åkare som kör dom dårar... vet inte men du värkar ju klart missförstått mig...  budskapet i grunden som jag ville va att man ska respektera mc åkare och andra folk på vägarna lika mycket som man själv vill bli det... och att det finns folk som kör som svin i bilar också


jag har full sympati för hojåkare, har många vänner som åker båge, och säkert 50% av dom har varit med en olycka, en exempelvis vart påkörda av en ambulans som körde om dom sen så kom det mötande och ambulansen avbröt omkörningen och valde att köra in i motorcyklisten..

ingen ska behöva dö av någons misstag. även om det är sina egna misstag som leder fram till döden.

Hamilton
20 april 2008 · 8 865 Inlägg

Brandis skrev:
så ni är alla änglar och har aldrig lekt med bilar och börnat och lekt jävel, aldrig kör streetrace eller åkt fortare än tillåtna hastighet? mc åkare sticker bara ut mer, bara för det behöver dom inte dö.. du sitter ju liksom i en bil som oftas tål lite krockar och stötar, krocka med en båge i 110, eller köra omkull på våra svenska motorvägar leder ju istortsätt till garanterad död tackvare vajjerräcken och sånt... bilister som motorcyklister, finns folk som leker inom båda grejerna, tycker alla ska enas och förbättra stämningen istället för att fortsätta skapa större spricka. handlar i slut ändan om motorsport

"Motorsport" utövas inte på allmän väg...

Samma rubriker varje år vid den här tiden, inget nytt under solen med anndra ord.

Fotograf på tierpidag.se
Brandis Diktator
20 april 2008 · 968 Inlägg

nödvändigt att peta i ordval? är det bästa du kan komma på angående ämnet?

Beror ju på vilken typ av motorsport du utövar? finns dom som inte innehåller lag brott och kan utövas på allmänna vägar... om vi nu ska börja peta i ord val...

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
20 april 2008 · 6 170 Inlägg

OffT: Jag klassar Rally som en typ av motorsport och igår kördes Kong Christian-rallyt här i göingeskogarna och på vanliga vägar. Det kör man på helt vanliga *allmänna vägar*, avstängda och kontrollerade men ändå allmänna vägar.

Så att säga att motorsport till 100% inte utövas på allmänna vägar är ju lite galet men sen tror jag inte det var på det viset Hamilton menade heller tongue

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
THEBADGUY Gorgilus addictus
20 april 2008 · 4 737 Inlägg

Fy fan. Nu blev man hux flux mindre sugen på MC kort :S

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
Martin 9-3 Fisketokig
20 april 2008 · 2 997 Inlägg

Det är då med blandade känslor som jag åker och hämtar ut nya hojjen imorgon.

Delvis som ett barn på julafton, delvis skiträdd.

Det är första gången man kommer åka MC efter uppkörningen för ett år sedan.

Sätta sig helt ringrostig utan större vana på en sporthoj som gör 100km/h under 3 sek och toppar nära 300km/h.

Sen ska man behöva oroa sig över att det är mest bilister som orsakar olyckorna eller ställer till problem.

Man har under dehär veckorna pratat endel med mc-ägare och alla har flera gånger årligen fått väja eller panikbromsa pga att bilister inte ser MCn.

Nu är det ju inte så jättesexigt att ha en gul reflexväst på sig eller tejpa hojjen med reflextejp men det skulle nog inte skada.

Det blir nog att komplettera med lite udda belysning. Har tankar på xenonljus modell jätteblå så som jag har på bilen...

Det syns verkligen mycket mer än vanlig xenon.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
gamlingen
20 april 2008 · 5 198 Inlägg

*Nu är det ju inte så jättesexigt att ha en gul reflexväst på sig eller tejpa hojjen med reflextejp men det skulle nog inte skada.*

Går inte säkerheten före sexigheten ?

MilleN
20 april 2008 · 9 108 Inlägg

gamlingen skrev:
*Nu är det ju inte så jättesexigt att ha en gul reflexväst på sig eller tejpa hojjen med reflextejp men det skulle nog inte skada.*

Går inte säkerheten före sexigheten ?

Nej. Du är välkommen att säga "rätt åt dig" den dagen jag ligger i vägrenen och du har kört på mig för att du haft för dålig uppsikt.

Har du reflexväst på dig så fort du går utanför dörren också? Kör aldrig över hastighetsbegränsningen? Moral moral.

golfarn_nr1 LicensRörSvetsare
20 april 2008 · 1 290 Inlägg

MilleN skrev:

gamlingen skrev:
*Nu är det ju inte så jättesexigt att ha en gul reflexväst på sig eller tejpa hojjen med reflextejp men det skulle nog inte skada.*

Går inte säkerheten före sexigheten ?

Nej. Du är välkommen att säga "rätt åt dig" den dagen jag ligger i vägrenen och du har kört på mig för att du haft för dålig uppsikt.

Har du reflexväst på dig så fort du går utanför dörren också? Kör aldrig över hastighetsbegränsningen? Moral moral.

Vi använder reflexvästar på jobbet för o synas bättre. Ingen reflexväst så åker du ut från bygget. Skulle vara samma sak för motorcyklister. Dom syns redan dåligt, speciellt när vissa kommer i 200km/h på E4 tex.

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...
Saab 9-3 SS "BSR" (2004)
TLO
20 april 2008 · 1 062 Inlägg

Synd att alltid dessa "vi o dom" diskussioner kommer upp.....hade varit kul om MC/bil/Lastbil/Moppe -folk talat samma språk, och visat varandra mer förståelse och hänsyn. 

Vi är ju alla intresserade av samma saker? Våra blanka, mullrande fordon.  Kör säkert och ödmjukt därute!

Keep it between the ditches/ TLO

"You Go, we go!"
gamlingen
20 april 2008 · 5 198 Inlägg

MilleN skrev:

gamlingen skrev:
*Nu är det ju inte så jättesexigt att ha en gul reflexväst på sig eller tejpa hojjen med reflextejp men det skulle nog inte skada.*

Går inte säkerheten före sexigheten ?

Nej. Du är välkommen att säga "rätt åt dig" den dagen jag ligger i vägrenen och du har kört på mig för att du haft för dålig uppsikt.

Har du reflexväst på dig så fort du går utanför dörren också? Kör aldrig över hastighetsbegränsningen? Moral moral.

Nu va det väl ändå inte moralen som va på tal ? det va sexighet gentemot säkerhet.. helt klart syns mc förarna bättre med reflexväst mot utan.. eller har jag fel ? Jämför inte moral mot säkerhet.

blacken
20 april 2008 ·

gamlingen skrev:

MilleN skrev:

gamlingen skrev:
*Nu är det ju inte så jättesexigt att ha en gul reflexväst på sig eller tejpa hojjen med reflextejp men det skulle nog inte skada.*

Går inte säkerheten före sexigheten ?

Nej. Du är välkommen att säga "rätt åt dig" den dagen jag ligger i vägrenen och du har kört på mig för att du haft för dålig uppsikt.

Har du reflexväst på dig så fort du går utanför dörren också? Kör aldrig över hastighetsbegränsningen? Moral moral.

Nu va det väl ändå inte moralen som va på tal ? det va sexighet gentemot säkerhet.. helt klart syns mc förarna bättre med reflexväst mot utan.. eller har jag fel ? Jämför inte moral mot säkerhet.

Det är inte så säkert att du skulle "synas" ändå. Det finns dom bilförare som inte skulle se dig om du ens varit iklädd en fullt upplyst fyr samt låtit Svea Livgardes musikkår gå framför dig...

gamlingen
20 april 2008 · 5 198 Inlägg

Näe visserligen.. dom ser ju överhuvudtaget ingenting ändå.. MEN chansen  är betydligt större att en normal bilförare ser en med väst,,

MilleN
20 april 2008 · 9 108 Inlägg

gamlingen skrev:
Nu va det väl ändå inte moralen som va på tal ? det va sexighet gentemot säkerhet.. helt klart syns mc förarna bättre med reflexväst mot utan.. eller har jag fel ? Jämför inte moral mot säkerhet.

Dubbelmoral är ett bättre ord. Hade du kört mc hade du likt förbannat inte använt reflexväst efter övningskörningsperioden men nu sitter du och pratar om det som om det vore en självklarhet.

FireTraXX DFFL
20 april 2008 · 9 020 Inlägg

MilleN skrev:

gamlingen skrev:
Nu va det väl ändå inte moralen som va på tal ? det va sexighet gentemot säkerhet.. helt klart syns mc förarna bättre med reflexväst mot utan.. eller har jag fel ? Jämför inte moral mot säkerhet.

Dubbelmoral är ett bättre ord. Hade du kört mc hade du likt förbannat inte använt reflexväst efter övningskörningsperioden men nu sitter du och pratar om det som om det vore en självklarhet.

Haha, jag hade iallafall INTE gjort det.
Trots det så ser man väldigt många som faktiskt gör det.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
gamlingen
20 april 2008 · 5 198 Inlägg

förstår ff inte varför du talar om moral... nu åker inte jag mc så mej ska vi inte diskutera..

Mr_Nicce
20 april 2008 · 143 Inlägg

MilleN skrev:
Det gäller att köra med hjärnan, oavsett hoj. Det tragiska i just dessa fall som nämns i tråden är ju att bilar kört ut framför dom.

bra sagt MIlleN
men tyvärr så kliver man upp på en superbike så g d iregel inte köra sakta...
om man VILL funkar d men alla gör ju inte d

premierna stiger iomed detta tyvärr också
har uppkörning o uppskrivning kvar till körkort för tung sporthoj.



RIP o ägnar en tyst tanke till dom närstående till dessa..

bushmyra
20 april 2008 · 782 Inlägg

Martin 9-3 skrev:
Det är då med blandade känslor som jag åker och hämtar ut nya hojjen imorgon.

Delvis som ett barn på julafton, delvis skiträdd.

Det är första gången man kommer åka MC efter uppkörningen för ett år sedan.

Sätta sig helt ringrostig utan större vana på en sporthoj som gör 100km/h under 3 sek och toppar nära 300km/h.

Sen ska man behöva oroa sig över att det är mest bilister som orsakar olyckorna eller ställer till problem.

Man har under dehär veckorna pratat endel med mc-ägare och alla har flera gånger årligen fått väja eller panikbromsa pga att bilister inte ser MCn.

Nu är det ju inte så jättesexigt att ha en gul reflexväst på sig eller tejpa hojjen med reflextejp men det skulle nog inte skada.

Det blir nog att komplettera med lite udda belysning. Har tankar på xenonljus modell jätteblå så som jag har på bilen...

Det syns verkligen mycket mer än vanlig xenon.

Har precis köpt en gixxer 1000 k2 har inte heller just nån sporthojsvana.. gäller att ta det lugnt!! ska upp till midlanda den 1-2 maj och köra in mig på hojjen det ska tydligen vara väldigt "nyttigt"
Sen kör jag med en RÖD tröja utanpå skinnstället för att synas Sen kan man ju ha helljuset på också!!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=171602
Mitt 1500 kronors tangent bord har liteproblem att göra mellanslag..
Volvo 745 "Epan" (1990)
Audi A4 avant TS 1.8t "Stereobilen" (2004)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang