Om du är fäst vid bilen kan du ju först och främst kolla upp på CCS ( corradoclub sweden) hur pass trixigt det är att byta packningen. Men om du känner att det är dags att byta bil ändå så ska du väl ta en funderare på om det är värt att ge sej på ett byte ändå eller att det är mer lägligt att sälja bilen som den är....
Det är ju svårt att avgöra vad bilen kan vara värd såhär utan att veta hur den ser ut exakt, de dyraste VR6orna på blocket ligger ju runt ~70 000, men så är ju det där en SLC som inte alls är vanlig här i Sverige, såå det är mycket som spelar in. Men det är väl kanske du själv som bäst kan säga ungefär hur mycket du kan begära för den just nu i detta skick.
Men som sagt kolla upp hur mycket det går på att byta den eller hur svårt det är och ställ sedan det i perspektiv till hur mycket du kan begära för den // MVH Joakim
Enligt de jag pratat med måste hela motorh-lvetet plockas ur...
SUCK ska fan släppa en bok snart som heter 500000000 myter om Vr-6....Motorn behöver INTE plockas ur
Jag personligen har ingen direkt kunskap om hur bytet sker, men de mekaniker jag rådfrågat (några stycken) säger att de måste plocka ut den. Själv kan jag inte tillräckligt för att utföra arbetet, så alltså måste motorn plockas ur. Annars blir det inte bytt. Därför är jag inne på att göra mig av med Pepe (bilen alltså). Så om någon är händig och kan utföra arbetet kan han ju tjäna en hacka genom att sedan sälja den vidare...