3387
Sök

Eventuell försäljning Corrado VR6

15 Inlägg
21 april 2008
Trådstartare
Har lite svårt att avgöra om jag ska sälja min kärra eller inte.

Det är nämligen så att topplockspackningen gått och det är tydligen ingen lek att byta.

Någon som är insatt som vet vad man kan få för bilen i befintligt (olagat) skick?

I övrigt är bilen i bra skick, allt är orginal. Det är en 92'a SLC (USA modell, flyttgods)

Idéer om vad jag bör göra?

TVT Member
377 Inlägg
21 april 2008
Om du är fäst vid bilen kan du ju först och främst kolla upp på CCS ( corradoclub sweden) hur pass trixigt det är att byta packningen. Men om du känner att det är dags att byta bil ändå så ska du väl ta en funderare på om det är värt att ge sej på ett byte ändå eller att det är mer lägligt att sälja bilen som den är....

Det är ju svårt att avgöra vad bilen kan vara värd såhär utan att veta hur den ser ut exakt, de dyraste VR6orna på blocket ligger ju runt ~70 000, men så är ju det där en SLC som inte alls är vanlig här i Sverige, såå det är mycket som spelar in. Men det är väl kanske du själv som bäst kan säga ungefär hur mycket du kan begära för den just nu i detta skick. wink

Men som sagt kolla upp hur mycket det går på att byta den eller hur svårt det är och ställ sedan det i perspektiv till hur mycket du kan begära för den smile  // MVH Joakim

EDIT: Stavfel tongue
Senast redigerat av _JoCCeV (21 april 2008)

Körv
3 535 Inlägg
21 april 2008
Jag vill se bild på kärran big_smile

Truckdriving Man

TVT Member
377 Inlägg
21 april 2008
decib3L skrev:
Jag vill se bild på kärran big_smile

De vill jag också igentligen men vågade inte skriva det roll Så kasta in en bild på den vettja! cool

15 Inlägg
21 april 2008
Trådstartare
Senast redigerat av Solari (21 april 2008)

15 Inlägg
23 april 2008
Trådstartare
Idéer, åsikter?

1 703 Inlägg
23 april 2008
Rent spontant, 15-20k:- med trasig toppackning?

Varför är det trixigt att byta toppackning på vr6 för? Bör ju vara mindre jobb än på en vanlig v6?

15 Inlägg
23 april 2008
Trådstartare
Enligt de jag pratat med måste hela motorh-lvetet plockas ur...

Vw trimmare
2 995 Inlägg
23 april 2008
Solari skrev:

SUCK ska fan släppa en bok snart som heter 500000000 myter om Vr-6....Motorn behöver INTE plockas
ur

Jesus didn´† Tap
1 146 Inlägg
24 april 2008
Byt. Sen försök sälja. Får ut mer pengar så.

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..

15 Inlägg
25 april 2008
Trådstartare
MeloveGolf skrev:
Solari skrev:

SUCK ska fan släppa en bok snart som heter 500000000 myter om Vr-6....Motorn behöver INTE plockas
ur

Jag personligen har ingen direkt kunskap om hur bytet sker, men de mekaniker jag rådfrågat (några stycken) säger att de måste plocka ut den.
Själv kan jag inte tillräckligt för att utföra arbetet, så alltså måste motorn plockas ur. Annars blir det inte bytt.
Därför är jag inne på att göra mig av med Pepe (bilen alltså). Så om någon är händig och kan utföra arbetet kan han ju tjäna en hacka genom att sedan sälja den vidare...

Sök