Voyager eller Transport??

MrSilver
22 april 2008 · 21 Inlägg

theBIGburner skrev:

MrSilver skrev:
BIGBurner: kolla din mail... wink

kolla din PM (längst upp på sidan, den som blinkar)

Skicka igen.... fanns inget i min "PM" inkorg:/

B-Body GM B-Body Nörd
22 april 2008 · 370 Inlägg

MrSilver skrev:

theBIGburner skrev:

MrSilver skrev:
BIGBurner: kolla din mail... wink

kolla din PM (längst upp på sidan, den som blinkar)

Skicka igen.... fanns inget i min "PM" inkorg:/

nu ska det fungera

CHEVROLET, a high quality product from General Motors
Pioneer CDJ 2000 nexus + DJM 2000 nexus + RMX 500 + HDJ 2000 W + S-DJ08
MrSilver
22 april 2008 · 21 Inlägg

Funkar nu wink

Vad säger ni om "Nyare bil med många mil" verses "Äldre med inte så många mil" ???

dabby född blåvit
22 april 2008 · 624 Inlägg

Voyager alltid har ett fruktansvärt lågt betyg på begagnatmarknaden vad gäller nöjda kunder/besiktningar.

Måste nästan leta upp lite sånt för jag är helt övertygad om att det är så..

MrSilver
22 april 2008 · 21 Inlägg

dabby skrev:
Voyager alltid har ett fruktansvärt lågt betyg på begagnatmarknaden vad gäller nöjda kunder/besiktningar.

Måste nästan leta upp lite sånt för jag är helt övertygad om att det är så..

Ok... tackar för det, har du ngt förslag på annan bil då kanske??


Tack på förhand..

fredde85
22 april 2008 · 1 798 Inlägg

Jag har också hörd de me typ jättedåliga automat lådor på voyager
en kompis till mig köpte en ford explorer då sa en automatlådeexpert till han grattis du har köpt bilen med världens sämsta automatlåda innan chrysler voyager kom.
sen om de är sant vet ja ej men borde ju ligga något i de kan man tycka

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer
MrSilver
22 april 2008 · 21 Inlägg

OK.

Det sägs att man ska byta olja lite oftare på dessa bilar än vad som är normalt.

Hoppas ju på att jag får tag på ett ex som detta är skött ordentligt på..

dabby född blåvit
22 april 2008 · 624 Inlägg

Hittade lite statistik.. http://www.konsumentverket.se/mallar/framesetbegBil.asp
Nu säger ju inte detta otroligt mycket utom att Voyager på flera punkter ligger under medelbilen, men betänker man sen att det är en amerikan så borde ju det dessutom innebära dyrare att åtgärda än många andra..

Mercedes kanske? En 7-sitsig Vito med V6a e inte helt fy skam smile
Sen har Merca ett dåligt rykte på sina äldre större bilar, rostar så inåt helsike och sånt, så på senare tid har de ryckt upp sig ordentligt.

MrSilver
22 april 2008 · 21 Inlägg

Tack för ditt konstruktiva svar;)


Ska kolla in detta...

Min kusin är Platschef på Hedin bil, han kan fixa mig feta dealar hoppas jag... dom säljer både Mercedes och och Chrysler...


L8TR//

zortep
22 april 2008 · 911 Inlägg

Jag skulle valt att köpa en transporter, ganska sköna att köra med och ett mkt + om det är skinninredning smile

polarens farsa hade en Voyager förut , men den gick sönder heeeela tiden tydligen haha.

pic up the phone, wazzzaaa
mortenblad
22 april 2008 · 97 Inlägg

Jag skulle rösta för en chrysler voyager, är dock partisk i frågan. Har haft min -98 års modell sedan 2002. Inte några som helst problem. Dock så är regelbunden service viktigt (efter varje 1200 mil). Har inte ångrat mig en sekund. Har gott om plats, bra komfort och en del praktiska fack. Skulle råda dig att satsa efter en lågmilare alternativt ett mycket välvårdad exemplar. cool

Chrysler Voyager 3,3 LX "Startech edition" (1998)
Horsyhorse
22 april 2008 · 1 727 Inlägg

06 hyrde jag en Transsport, tog familjen 2vu+3barn ner till Danmark (från 08a) åkte ca 350mil,
inte ett knyst från ungarna....heller. Vintern 06 slog jag till på en mkt välv 03a, med bara 5000 mil.
Har den än idag fast med en bebbe till (6e vi nu) och har inte ångrat en sekund.
Hade man trisslotten färdig var det bara att uppgradera till Suburban 08a "bara" 600000:- host!

Se till att få tag i en välvårdad bil med skinn o fullt utrustad, lite dyrare på saabopel, men i gengäld lite skön garanti.
Suttit i Voyagern tidigare, men den känns trängre.

Komplettera med x-ljus!

Kolla insida huv (galvanisk ärg?) bromskivorna fram är känsliga för krokning, testa siddörrarnas el-öppning ordentligt!!! inget annat att rapportera här då vi servat den, bytt torkarblad och kompletterat med en takDVD(främjande) inget annat.

Om du känner till Summit, så har dom dom vanligaste slitdelarna, o värre till rätt pris.

Lycka till!

Shopen med personligt engagemang. Handla i WEBSHOPEN
Bilstereotidning på nätet: LÄS!
Seastreams Garage på FACEBOOK
Motorshow i Kungsängen på FACEBOOK
MrSilver
23 april 2008 · 21 Inlägg

OK... tackar för ditt omfattande svar...

Nepp, jag känner inte till Summit sad

Tack igen..

Patriiik
23 april 2008 · 134 Inlägg

Farsan har en voyager 03:a, har gått 8000 mil med full service bok.   
Har bara haft den inlämnad för en sak och det var att bussningarna i framvagnen blev dåliga.
Den drar ca 1-1.1 liter milen blandad och har inte haft några som helst problem med den!

Super nöjd med den!

MrSilver
23 april 2008 · 21 Inlägg

Patriiik skrev:
Farsan har en voyager 03:a, har gått 8000 mil med full service bok.   
Har bara haft den inlämnad för en sak och det var att bussningarna i framvagnen blev dåliga.
Den drar ca 1-1.1 liter milen blandad och har inte haft några som helst problem med den!

Super nöjd med den!

Tack!!!

Faaan va gött att höra  wink

Voyager lär inte vara den enda bilen man behöver byta bussningarna på med låga milantal.... har gjort det på bägge mina V70's

RPMDennis
23 april 2008 · 319 Inlägg

Jag skulle lugnt köpa Chevrolet Transsport om jag va du. Min farsa har kört chevrolet transsport i 10 år snart. han köpte första bilen 98 och har nu en 2005a han har inte ångrat sig en sek. Vi har kollat mycket på Chryslern men den är väldigt trång på insidan. På Chryslern så har du väldigt stumma stolar, med andra ord inte skönt att åka långt. Men chevan har överallt i hela bilen "pilot" stolar, Eller va de nu heter? Och ska du ha Chevan ska du definitifvt ha läder och AWD de är riktigt härligt ska jag säga dig. Och kollar vi på utsidan av dem 2 så ser chryslern ut som ett äggskal som aldrig kläcktes. Men Chevan känns lite mer robust ok visst den är lite kantigare men den är inte som ett ägg som skämmer ut sig. Jag själv tycker Chevan är riktigt trevlig att åka i. Men på reservdelsfronten bör de bli aningen dyrare nu när inte Chevan tillverkas längre eller åtminstone inte tas in i SWE mer. Så nu har du lite gott o fundera på smile Mvh Dennis. Ha de fint hoppas att bil valet blir rätt för dig.

MrSilver
23 april 2008 · 21 Inlägg

Tusen tack för ditt inlägg;)

Jag får försöka hitta en bilfirma som har bägge modellerna inne så jag kan A/B testa.



Tack igen..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang