3669
Sök

Vad kostar det att skicka en motor på en halvpall???

Bilbyggare och medmänniska
100 Inlägg
22 april 2008
Trådstartare
Tjena.

Tänkte skicka min gamla Renault 5 GTE motor till en kund. Vad kostar det på en halvpall och vilka anlitar jag????

Tack på förhand.lol

ahlbinsbil@telia.com

375 Inlägg
23 april 2008
Bussgods funkar bra för såna grejer. Gå in på www.bussgods.se och kolla nån nära dig. Kostar nog 500-1000kr tror jag. Jag skickade en växellåda ca 55kg för 550kr från stockholm till malmö.

12 086 Inlägg
23 april 2008
Trorr inte bussgods levererar så stora grejor, kollade själv upp när jag skulle köpa en automatlåda, den va för tung sa dom.

Du får nog kontakta ett speditionsbolag, typ schenker.

Gammelbilsnörd
450 Inlägg
23 april 2008
JapMax skrev:
Trorr inte bussgods levererar så stora grejor, kollade själv upp när jag skulle köpa en automatlåda, den va för tung sa dom.

Kolla med schenker, men det kostar nog minst 1000kr.
Svaret jag har fått från bussgods är att ett kolli(paket) max får väga 40kg styck... (kanske varierar från stad till stad men kolla: www.bussgods.se De är fö. bra att ha o göra med, snabbt billigt o de handskas rätt ok med paketen!

Fotograf
1 319 Inlägg
23 april 2008
JapMax skrev:

jaha hur kan det vara för tungt då? kompisen skickade en hel snöskoter förut gjorde han upp till pite roll

Fotograf.
vårdad bil är bra bil

2 953 Inlägg
23 april 2008
fredda_king skrev:
JapMax skrev:

jaha hur kan det vara för tungt då? kompisen skickade en hel snöskoter förut gjorde han upp till pite roll

har oxå sett en som skickat en snöskoter på bussgods

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet

644 Inlägg
25 april 2008
jag fick ge 500:- för ett par år sen med poståkeriet,fick den levererad till garageinfarten..

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
25 april 2008
Tror det kostade cirka 700kr i frakt för mitt nya block att komma ner hit från maptun i örebro.

Och det var som sagt bara ett block med kolvar osv, toppen och resten av motorn skickades inte.

Vilka som fraktade vet jag faktiskt inte eftersom det var mecken som skickade det.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

638 Inlägg
25 april 2008
Prova ring någon flyttfirma och hör om dom ska till orten där kunden bor. Ska dom ditt med ett flyttlass så brukar dom kunna ta med lite övriga prylar till mycket bra pris.

Kommer väl nånting här snart!

101 Inlägg
27 april 2008
bussgods (iaf i gbg) kan skicka på pall, halvpall kostade 575kr senast jag kollade
de brukar skicka stora (tunga) paket/pallar med lastbil

Mvh Nisse

12 086 Inlägg
27 april 2008
fredda_king skrev:
JapMax skrev:

Ok.. det hör inte till det vanliga iaf =P
Kanske är en förmån man har om man bor i norrland.

- De är jag de.
354 Inlägg
27 april 2008
aenfors skrev:
Bussgods funkar bra för såna grejer. Gå in på www.bussgods.se och kolla nån nära dig. Kostar nog 500-1000kr tror jag. Jag skickade en växellåda ca 55kg för 550kr från stockholm till malmö.

Va? Jag kunde inte skicka en växellåda som vägde 45 kg (inklusive emaballage)

Gränsen gick vid 40 kilo sa de.

//Mikael
Pojkar vill, KILLAR KAN!!!
http://www.garaget.org/video/9tcl4kh3v0t1

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
27 april 2008
Killr0y_swe skrev:
aenfors skrev:

Va? Jag kunde inte skicka en växellåda som vägde 45 kg (inklusive emaballage)

Gränsen gick vid 40 kilo sa de.

Ingen här inne som tänkt på att vad varje enskild Bussgods-terminal accepterar när det gäller storlek/vikt på "paketen" kanske är olika ??

Bussgods är inte ett enda företag som finns över hela landet utan mer en förening där ett separat fraktbolag kan ansluta sig, därav möjligheten att vikter/storlekar på accepterat gods inte är standardiserat.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Sök