Pappan släpptes ur häktet

Pikey
23 april 2008 · 2 283 Inlägg

Doni skrev:

blacken skrev:

Doni skrev:
helt rätt?? seriöst.. om jag avrättar ngn vem det än är, även om jag beskyddar min familj så förväntar jag mig fängelsestraff. ingen har rätt och döda någon.

Det är milsvid skillnad på avrättning och självförsvar. Natt och dag ligger varandra närmare..

Dra vapen mot en 15åring och 17 åring o sedan skjuta dom mä den? kallar du det för självförsvar, han kunde  gett varningsskot elr ngt, själv har jag busat en del när jag va yngre, vad tror du reaktionen hos dom flesta tonåringar är när dom ser ett vapen..inte står dom kvar, hade han bara visat vapnet o skjutit ett varningskott så kan jag lova dom hade sprungit iväg.

vi snackar inte om några organiserad krimminell liga elr ngt, det är ett vanligt tonårsgäng som gick lite för långt, det ger inte gubben fortfarande rätt o avrätta dom

Detta är inte för långt... Då håller man inte på så länge och så mycket!
Jag har också varit jävlig och liknande men en gräns finns fanimig.

Sen att Polis och myndigheter inte gjort något gör inte saken bättre får man ingen hjälp och känner sig trängd så gör man vad som helst för att slippa det.

R.I.P. Michael Jackson!
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
23 april 2008 · 6 170 Inlägg

Tuffhaggman skrev:
Jag kan bara hoppas att staten/alla föräldrar lär sig något av det här, det tas så jävla lätt på mobbing nu för tiden o alla avfärdar det lite smidigt med att kalla det för bus/upptåg osv. Förövrigt så anser jag att beteende som detta innebär omedelbar förlust av alla mänskliga rättigheter, vill man leva så ger man inte någon en anledning att döda en. Man beter sig inte som dom gjorde utan att ta konsekvenser för det, systematsik terror på den här nivån innebär alltid att någon knuffas över gränsen och då kommer det sluta illa för någon. Tillfällig sinnesförvirring är inget påhitt för att slippa ta straff för något man har gjort, det kan hända alla under rätt(fel) omständigheter.

Håller med, mobbing i 7 år (eller något däromkring) är fanimej inte roligt och inte f*n gör någon något åt det heller!

Jag kan helt ärligt säga att om jag hade haft tillgång till vissa högljudda grejor när jag gick i mellan/hög-stadiet så hadde det vankats en abrupt decimering av skolelever på min skola ganska omgående.

Det är tamefan inte kul att bli pressad så långt att man ens börjar fundera på det viset, någon gång förr eller senare smäller det alltid oavsett vem det än gäller.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Ramrod
23 april 2008 · 674 Inlägg

Har inte läst hela tråden..  De ungjävlarna som förföljde & hotade den åtalades familj.  Är det ingen i det gänget som blivit åtalde för vad   DOM   har gjort mot familjen???

With great freedom comes great responsebility
Volvo 850 "MR500" (2011)
Volvo XC70 2,4T "Cop Car" (2000)
Phaetoon
23 april 2008 · 8 156 Inlägg

Tuffhaggman skrev:
Tillfällig sinnesförvirring är inget påhitt för att slippa ta straff för något man har gjort, det kan hända alla under rätt(fel) omständigheter.

Fast problemet är att många störda människor försöker använda sig av det för att slippa undan straff? Jag menar, rättspsyk vill ju bli av med sina kostnadskrävande patienter och skriver kanske ut dom lite väl tidigt? Jag tycker personligen att man borde införa ett delat straff för dom som döms till rättspsykiatrisk vård. Dvs ett tidsbestämt fängelsestraff som ska avtjänas efter att man vårdats klart.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Urkas Kräsen grafiker
23 april 2008 · 1 775 Inlägg

Tror inte det är nån här som vet hur dom skulle reagera i faderns situation. Jag tvivlar på att han var i ett normalt tillstånd iaf. I såna där situationer så kan ju precis vad som helst hända. Även nåt som fadern faktiskt aldrig hade kunnat tänka sig att han skulle göra. Saker lixom bara händer.

Däremot så av det jag har läst om hela grejen så tycker jag skitungen förtjänade det. Vill inte veta hur ungen dom mobbade mådde. Han lär ju inte ha mått bra öht.

Whine whine!
olirc
23 april 2008 · 245 Inlägg

Om nu pappan döms till skadestånd så kommer då jag skänka en hundring om det upprättas nån fond för honom trots att jag har det jävligt tajt med stålar just nu.

Ramrod
23 april 2008 · 674 Inlägg

olirc skrev:
Om nu pappan döms till skadestånd så kommer då jag skänka en hundring om det upprättas nån fond för honom trots att jag har det jävligt tajt med stålar just nu.

Vilken bra ide!   Jag är med!!

With great freedom comes great responsebility
Volvo 850 "MR500" (2011)
Volvo XC70 2,4T "Cop Car" (2000)
richardoo290 VOLVO for life..
23 april 2008 · 2 113 Inlägg

olirc skrev:
Om nu pappan döms till skadestånd så kommer då jag skänka en hundring om det upprättas nån fond för honom trots att jag har det jävligt tajt med stålar just nu.

jag skulle lätt skänka en peng, han har då fan inte gjort nått fel i mina ögon.. han borde få stöd och hjälp ifrån samhället!

p-nyhlen Quattro - bar å åk
23 april 2008 · 621 Inlägg

Helt rätt.. När inte polisen gör nått för att förhindra "skitungar" så kanske man måste ta lagen i egna händer. Säger inte att det är rätt att mörda nån men man måste få försvara sig.

Varför ha en turbo när man kan ha två?!?
Ramrod
23 april 2008 · 674 Inlägg

Vem tog bort mitt inlägg???

With great freedom comes great responsebility
Volvo XC70 2,4T "Cop Car" (2000)
Volvo 850 "MR500" (2011)
Goffen Administratör
23 april 2008 · 2 976 Inlägg

Jag, det är inte ok att skriva "din dumme jävel" gör du det igen blir du avstängd.

Skärp till er i tråden lite så jag slipper låsa den. Man får ha en åsikt.....

En kopp av den svarta såsen...
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
richardoo290 VOLVO for life..
23 april 2008 · 2 113 Inlägg

p-nyhlen skrev:
Helt rätt.. När inte polisen gör nått för att förhindra "skitungar" så kanske man måste ta lagen i egna händer. Säger inte att det är rätt att mörda nån men man måste få försvara sig.

om nån bryter sig in i ditt hus för att våldta din dotter får du inte röra brottslingen för då kan du åka dit på misshandel,.. en arbetskolega var med om det och han åkte dit för misshandel enbart för att han greppa tag i personen och kastade ut honom o sen ringde polis... roll
kan tilläga att inbrottstjuven inte åkte dit för nått, brist på bevis ^^

Senast redigerat av richardoo290 (23 april 2008)

skumtezz
23 april 2008 · 306 Inlägg

jag hade själv gjort likdant som pappan!

rätt att han släpptes!!

köp en beemer bli belåten se naturen ovanpå plåten:P
pippaaN
23 april 2008 · 987 Inlägg

Håller med Skumtezz

i like it load
pippaaN
23 april 2008 · 987 Inlägg

richardoo290 skrev:

p-nyhlen skrev:
Helt rätt.. När inte polisen gör nått för att förhindra "skitungar" så kanske man måste ta lagen i egna händer. Säger inte att det är rätt att mörda nån men man måste få försvara sig.

om nån bryter sig in i ditt hus för att våldta din dotter får du inte röra brottslingen för då kan du åka dit på misshandel,.. en arbetskolega var med om det och han åkte dit för misshandel enbart för att han greppa tag i personen och kastade ut honom o sen ringde polis... roll
kan tilläga att inbrottstjuven inte åkte dit för nått, brist på bevis ^^

Hade det varit jag hade nog inte "greppa tag i personen och kasta ut honom" räckt, hade flippat totalt

i like it load
richardoo290 VOLVO for life..
23 april 2008 · 2 113 Inlägg

pippaaN skrev:
Håller med Skumtezz

inte ja.. hon är alldelles för "skum" för det lol

richardoo290 VOLVO for life..
23 april 2008 · 2 113 Inlägg

pippaaN skrev:

richardoo290 skrev:

p-nyhlen skrev:
Helt rätt.. När inte polisen gör nått för att förhindra "skitungar" så kanske man måste ta lagen i egna händer. Säger inte att det är rätt att mörda nån men man måste få försvara sig.

om nån bryter sig in i ditt hus för att våldta din dotter får du inte röra brottslingen för då kan du åka dit på misshandel,.. en arbetskolega var med om det och han åkte dit för misshandel enbart för att han greppa tag i personen och kastade ut honom o sen ringde polis... roll
kan tilläga att inbrottstjuven inte åkte dit för nått, brist på bevis ^^

Hade det varit jag hade nog inte "greppa tag i personen och kasta ut honom" räckt, hade flippat totalt

då skulle du åka dit som faan, och inbrottstjuven skulle väll få skadestånd o inge annat roll
haha o folk tkr usa´s rättsystem suger lol

pippaaN
23 april 2008 · 987 Inlägg

Det hade det nog varit värt, hade jag haft en dotter, och något pervers jävel skulle genom föra en våldtäkt, eller ens försöka.. då hade jag sökt upp den jäveln och.. ja..

i like it load
Tuffhaggman
23 april 2008 · 864 Inlägg

Phaetoon skrev:

Tuffhaggman skrev:
Tillfällig sinnesförvirring är inget påhitt för att slippa ta straff för något man har gjort, det kan hända alla under rätt(fel) omständigheter.

Fast problemet är att många störda människor försöker använda sig av det för att slippa undan straff? Jag menar, rättspsyk vill ju bli av med sina kostnadskrävande patienter och skriver kanske ut dom lite väl tidigt? Jag tycker personligen att man borde införa ett delat straff för dom som döms till rättspsykiatrisk vård. Dvs ett tidsbestämt fängelsestraff som ska avtjänas efter att man vårdats klart.

Självklart inser jag att detta missbrukas, det jag lite klumpigt försökte få fram var att det faktiskt existerar. Angående din åsikt om delat straff rättspsyk/fängelse håller jag faktiskt med, känns ju inte helt orimligt...

Phaetoon
23 april 2008 · 8 156 Inlägg

Tuffhaggman skrev:

Phaetoon skrev:

Tuffhaggman skrev:
Tillfällig sinnesförvirring är inget påhitt för att slippa ta straff för något man har gjort, det kan hända alla under rätt(fel) omständigheter.

Fast problemet är att många störda människor försöker använda sig av det för att slippa undan straff? Jag menar, rättspsyk vill ju bli av med sina kostnadskrävande patienter och skriver kanske ut dom lite väl tidigt? Jag tycker personligen att man borde införa ett delat straff för dom som döms till rättspsykiatrisk vård. Dvs ett tidsbestämt fängelsestraff som ska avtjänas efter att man vårdats klart.

Självklart inser jag att detta missbrukas, det jag lite klumpigt försökte få fram var att det faktiskt existerar. Angående din åsikt om delat straff rättspsyk/fängelse håller jag faktiskt med, känns ju inte helt orimligt...

Att det existerar är jag ett levande bevis på sad
Hade problem med att jag tappade kontrollen när jag gick i högstadiet. Jag var visserligen inte alltför lättprovocerad, men när jag väl blev arg så gick jag bärsärk och fick blackouts.
Klart att alla kan drabbas av liknande saker, även om det kanske krävs en hel del för att "vanliga" friska människor ska råka ut för det.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang