Pappan släpptes ur häktet

skumtezz
24 april 2008 · 306 Inlägg

richardoo290 skrev:

pippaaN skrev:
Håller med Skumtezz

inte ja.. hon är alldelles för "skum" för det lol

haha rolig du va nu va?tongue

köp en beemer bli belåten se naturen ovanpå plåten:P
xorox_88 Smack that ass!!
24 april 2008 · 2 953 Inlägg

tyckte oxå han gjorde rätt men att han dödade honom var lite fel hade räckt med att skada han

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet
Volvo 242 DL "fd LowLife" (1982)
Volvo Amazon "It came from the swamp" (1965)
racefan
24 april 2008 · 1 059 Inlägg

Tycker också att det va bra att han släpptes.Detta som dom gjort är helt sjukt. driva en familj så hårt  genom o terrorisera dom under flera år kan bara sluta på ett sätt.Man sätter alltid familjen först o sen att dom ger sig på en handikappad pojk gör det hela ännu värre.Hörde en del från rättegången idag från mamma till den döda pojken,snacka om att hon levde med skyddslappar för vad han höll på med.
Nej åtala pojkarna för långt psykiskt lidande,skadegörelse mm o låt fadern leva med sitt samvete o ta hand h om sin familj,dom kommer ha det jobbigt nog ändå.

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info
Mitsubishi evo Vll "Racefan.se" (2002)
Ellertz Norrlänning
24 april 2008 · 1 453 Inlägg

racefan skrev:
Tycker också att det va bra att han släpptes.Detta som dom gjort är helt sjukt. driva en familj så hårt  genom o terrorisera dom under flera år kan bara sluta på ett sätt.Man sätter alltid familjen först o sen att dom ger sig på en handikappad pojk gör det hela ännu värre.Hörde en del från rättegången idag från mamma till den döda pojken,snacka om att hon levde med skyddslappar för vad han höll på med.
Nej åtala pojkarna för långt psykiskt lidande,skadegörelse mm o låt fadern leva med sitt samvete o ta hand h om sin familj,dom kommer ha det jobbigt nog ändå.

Precis.. släpp pappan och åtala den jävla 17 åringen ist

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!
Eddie_88 Hillbilly
24 april 2008 · 206 Inlägg

Ellertz skrev:

racefan skrev:
Tycker också att det va bra att han släpptes.Detta som dom gjort är helt sjukt. driva en familj så hårt  genom o terrorisera dom under flera år kan bara sluta på ett sätt.Man sätter alltid familjen först o sen att dom ger sig på en handikappad pojk gör det hela ännu värre.Hörde en del från rättegången idag från mamma till den döda pojken,snacka om att hon levde med skyddslappar för vad han höll på med.
Nej åtala pojkarna för långt psykiskt lidande,skadegörelse mm o låt fadern leva med sitt samvete o ta hand h om sin familj,dom kommer ha det jobbigt nog ändå.

Precis.. släpp pappan och åtala den jävla 17 åringen ist

håller med

Living my life sideways!
TRYIT Teddan
24 april 2008 · 2 495 Inlägg

richardoo290 skrev:

pippaaN skrev:

richardoo290 skrev:

om nån bryter sig in i ditt hus för att våldta din dotter får du inte röra brottslingen för då kan du åka dit på misshandel,.. en arbetskolega var med om det och han åkte dit för misshandel enbart för att han greppa tag i personen och kastade ut honom o sen ringde polis... roll
kan tilläga att inbrottstjuven inte åkte dit för nått, brist på bevis ^^

Hade det varit jag hade nog inte "greppa tag i personen och kasta ut honom" räckt, hade flippat totalt

då skulle du åka dit som faan, och inbrottstjuven skulle väll få skadestånd o inge annat roll
haha o folk tkr usa´s rättsystem suger lol

det låter lite väl alltså .... tror inte du är så påläst om vad man får göra och inte göra.

enligt min advokat så får man bruka nödvändigt våld för att hålla personen/tjuven/våldtäcktsmannen på plats tills polis anländer.
men för det är det inte sagt att man får spöa skiten ur en person bara för det.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Jojje_ F-14 Tomcat Fighterpilot
24 april 2008 · 887 Inlägg

Ni som säger att det är rätt är lika fucked up i huvet som resten av det svenska samhället.

I det här landet våldtar man och mördar, och får rättspsykiatrisk vård eller släpps fri istället för att åka in i finkan på livstid.
"Vi har inte råd att hålla fångar inne" hör man lite här o var.

Gubben avrättar en 15 årig grabb och ni tycker det är ok.
Skulle inte förvåna mig alls om ni tycker att Englas mördare bör gå fri han med.

Inte undra på att samhället gör som det gör. Och det mina vänner, är TOTALT FUCKED UP!!

Ελευθερία ή Θάνατος !
"We want to follow a dream, yes it's true, but it's one thing to follow a dream and another to follow an obsession...A dream is more pure than obsession. A dream is about pride." /José Mourinho
Jojje_ F-14 Tomcat Fighterpilot
24 april 2008 · 887 Inlägg

PS: Jag måste tillägga en sak, Jag skäms verkligen när jag läser att folk vill släppa 50:åringen fri helt.
Det är fan det värsta med folk, att en person har dödat en annan, (EN FEMTONÅRIG UNGE!!) och sen bör gå fri.
Någon skrev om varningsskott, t.om att visa upp vapnet hade skrämt iväg dom kan jag lova.
Hade någon som jag trakkat hos kommit ut med ett shotgun en dag så hade jag skitit ner mig.

Som sagt, skriver det ännu en gång.
Det är patetiskt och skrämmande att se hur folk tänker ibland.

Ελευθερία ή Θάνατος !
"We want to follow a dream, yes it's true, but it's one thing to follow a dream and another to follow an obsession...A dream is more pure than obsession. A dream is about pride." /José Mourinho
Mäki Långsam Perfektionist
24 april 2008 · 4 800 Inlägg

Jojje_ skrev:
Ni som säger att det är rätt är lika fucked up i huvet som resten av det svenska samhället.

I det här landet våldtar man och mördar, och får rättspsykiatrisk vård eller släpps fri istället för att åka in i finkan på livstid.
"Vi har inte råd att hålla fångar inne" hör man lite här o var.

Gubben avrättar en 15 årig grabb och ni tycker det är ok.
Skulle inte förvåna mig alls om ni tycker att Englas mördare bör gå fri han med.

Inte undra på att samhället gör som det gör. Och det mina vänner, är TOTALT FUCKED UP!!

Vad jag vet hade inte Engla provoserat Anders Eklund under flera års tid och mobbat/misshandlat hans barn.
Du får tänka lite mer när du skriver, jag själv är 17 år och tycker att Pappan i familjen agerade helt rätt, annars hade deras barn tagit självmord ganska snart ska du se.
Hellre en snäll utvecklingsstörd grabb än ett gäng mobbare/vandaler, det är ju faktiskt det som frågan handlar om i grund och botten.
Mvh Mäki

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
blacken
24 april 2008 ·

Jojje_ skrev:
PS: Jag måste tillägga en sak, Jag skäms verkligen när jag läser att folk vill släppa 50:åringen fri helt.
Det är fan det värsta med folk, att en person har dödat en annan, (EN FEMTONÅRIG UNGE!!) och sen bör gå fri.
Någon skrev om varningsskott, t.om att visa upp vapnet hade skrämt iväg dom kan jag lova.
Hade någon som jag trakkat hos kommit ut med ett shotgun en dag så hade jag skitit ner mig.

Som sagt, skriver det ännu en gång.
Det är patetiskt och skrämmande att se hur folk tänker ibland.

Man kan inte döma "gubben" för vad han har gjort moraliskt sett. För han blev knuffad över en gräns, alla har den gränsen och knuffas man över den så händer det saker, så enkelt är det.  Och jag håller med dig lite, det är patetiskt och skrämmande hur en del tänker. Speciellt dom som vill döma en individ för att han har knuffats över sin gräns av individ/er som inte vill respektera andra..

Starbucks
24 april 2008 ·

Man får sätta sig in i situationen själv....i det pressade läget han befann sig i hade han nog inte mycket val just då.
Klart så här efteråt var det kanske inte direkt genom tänkt.

Men,,,, om det det hade varit jag som var i hans skor och fått min familj hotad och trakasserad under flera år och det kommer ett gäng fulla fjortisar(15-17år) och får försig att de ska slå ihjäl grabben med en påk så hade jag nog handlat på samma sätt,,,,hade nog fan laddat om oxå och tatt de andra oxå....

Jävla skitungar,,klart att det var jättesynd att det var en som dog,,,hade ju kunnat skjuta benen av dem.....

Klart att gubben ska få kåken men rent moraliskt tycker jag att han handlade rätt

Noiseprojekt
24 april 2008 ·

Jojje_ skrev:
PS: Jag måste tillägga en sak, Jag skäms verkligen när jag läser att folk vill släppa 50:åringen fri helt.
Det är fan det värsta med folk, att en person har dödat en annan, (EN FEMTONÅRIG UNGE!!) och sen bör gå fri.
Någon skrev om varningsskott, t.om att visa upp vapnet hade skrämt iväg dom kan jag lova.
Hade någon som jag trakkat hos kommit ut med ett shotgun en dag så hade jag skitit ner mig.

Som sagt, skriver det ännu en gång.
Det är patetiskt och skrämmande att se hur folk tänker ibland.

Men även om gubben visat hagelbössan och ungarna kutat iväg hade dom till 100% kommit tillbaka och varit ännu värre!!!
Varför inser ingen att det faktiskt är så?

newBadboy
24 april 2008 · 340 Inlägg

Ni alla moralkärringar som inte fattar att alla har en gräns. Ni har nog levt ett skyddat liv och fattar inget. NI har haft turen att ha schyssta människor runt om er och har haft ett bra liv. Ni har ingen aning om hur det är att vara mobbad och trakaserad och har därför ingen förståelse för detta. Det enda jag kan tänka mig är att pappan kände ett sådan frustration/hat och panik att han ville ha slut på de jävlarna.

Och ungdomarna förtjänade det, nu kommer 17 åringen ha en stomipåse o ha poblem hela sitt. Då kanske han kan tänka genom vad han gjort och förhoppningsvis inse att man inte kan göra vad som helst utan att bli straffad. Samtidigt är det inte samhällets fel, det är föräldrarna som skall agera. Det är de som fött ungen till världen och det är deras ansvar. Lamt polissystem skall vi inte ens snacka om.

Ugdomar är totalt urblåsta och kan inte bete sig. Inse detta. Tyvärr är alla de som är trevliga aldrig de som man träffar´på utomhus utan det är alltför ofta idioterna.

Min egen far som är 74 år har blivit förnedrad av små tioåringar genom att de tilltalat honom mycket grovt och tryckt upp halvätna äpplen i i munnen på honom. När han frågade varför de gjorde så sa de att för att vi vill och har lust till det. Då sa han att då kanske han har lust att pryla dem... skitungarna sa då att de kommer de tillbaka med sin bröder och bränner ner hans koloni... de jävlarna skulle oxå lära sig vad konsekvens betyder.

HadesInFlames Legitimerad Hårdrockare
24 april 2008 · 325 Inlägg

Jag tycker det är helt rätt att han går fri! Man kan ju förstå den panik som han upplevde över att hans son var ständigt mobbad och familjen var ständigt provocerad. Vad fan liksom så håller man inte på och jävlas med folk och dom ungdomarna fick ju sitt straff också kan man säga... Jag har full förståelse för pappan som sköt faktiskt hur tragisk hela historien än må vara.

Läste om en pappa i Tyskland för många år vars dotter blev brutalt våldtagen, torterad och mördad. Dom hittade gärningsmannen och låste in honom i massa år, sen när han blev frisläppt efter alla dessa år stod pappan redo och bara sköt fanskapet. Helt rätt och fullt förståeligt! Tror pappan fick ganska snäll dom också pga förmildrande omständigheter men men det är ju bara vad jag tycker men några här verkar iaf hålla med mig.

Klart fan man ska försvara sina nära och kära

Var som folk får man höra jämt. Varför?? Folk är det mest korkade som finns...
BMW 335i (2007)
Phaetoon
24 april 2008 · 8 156 Inlägg

Jojje_ skrev:
PS: Jag måste tillägga en sak, Jag skäms verkligen när jag läser att folk vill släppa 50:åringen fri helt.
Det är fan det värsta med folk, att en person har dödat en annan, (EN FEMTONÅRIG UNGE!!) och sen bör gå fri.
Någon skrev om varningsskott, t.om att visa upp vapnet hade skrämt iväg dom kan jag lova.
Hade någon som jag trakkat hos kommit ut med ett shotgun en dag så hade jag skitit ner mig.

Som sagt, skriver det ännu en gång.
Det är patetiskt och skrämmande att se hur folk tänker ibland.

Problemet i det här fallet var ju att dom hela tiden testade gränserna och tänjde på dom? Ett varningsskott hade nog inte räckt. Inte på lång sikt iaf. För jag tror inte att dom räknade med att han skulle skjuta på dom även när han stod där med hagelbössan. Var det inte till och med så att dom knackade på och pratade med honom först?
Frågan är om man inte borde vara tillräckligt vuxen när man är 15 år? Eller ska man klandra 15-åringens föräldrar för att han var ute mitt i natten?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Ashra
24 april 2008 · 346 Inlägg

Enligt min åsikt tycker jag pappan ska gå fri. De har blivit provocerade och förföljda i flera år. Mamman  har varit ute och kört bil och då har de försökt dra ut hennes son ur bilen i en fart av ca 30-50km/h  Konstant trakasserat dem över 1 år.  Det var långt ifrån det optimala slutet på denna tråkiga historia men rättväsendet svek dem under flera år. Så när de dyker upp mitt i natten beväpnade så anser jag det förståligt att han fruktade för sin familjs liv.

Vad hade hänt om pappan inte hade haft hagelbrakaren. Hade vi då läst om familj ihjälslagna av ungdomsgäng?

Phaetoon
24 april 2008 · 8 156 Inlägg

Nu skedde nog det här i hastigt mod, men hade jag varit i samma situation så hade jag nog också försvarat min familj mot terrorn.

Skulle någon våldta min syster eller min flickvän eller någon nära vän och jag skulle få veta vem det var så skulle jag nog bryta mot lagen. Jag vet att det är fel sätt, men i många fall anser jag att rättsystemet i Sverige inte klarar av att hantera brott mot människor. Ett straff ska vara ett straff både för den dömde men också ett straff som ger offret någon form av upprättelse. Det ska vara så hårt så att offret inte ska
behöva känna hämndbegär. Dvs straffet ska även gälla som en slags vedergällning.
Denna princip används dock inte så ofta i demokratier då denna synen anses vara inhuman. Ändå så har den principen mitt stöd. I vissa fall borde man se mer till hur mycket offret har lidit än just till straffskalan.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Phaetoon
24 april 2008 · 8 156 Inlägg

Ashra skrev:
Vad hade hänt om pappan inte hade haft hagelbrakaren. Hade vi då läst om familj ihjälslagna av ungdomsgäng?

Ihjälslagen hade han/de nog inte blivit. Får man hoppas. Men rejält misshandlade?
Nästan lite synd att dom alla var straffmyndiga (15 år eller äldre) för annars hade man väl kunna anklaga föräldrarna lite mer? För jag tycker inte att dom ska gå helt fria från det här.
Visserligen så lider jag med föräldrarna som förlorat sin son och dom har fått sitt straff.
Men dom hade kunnat ta lite mer ansvar. Det finns en anledning till varför myndighetsåldern är 18 år.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Breexiz
24 april 2008 · 341 Inlägg

Han hade väl inte behövt döda? Han kunde väl bara ha skottskadat 15-åringen, såsom han gjorde med 17-åringen. För oavsett situation tycker jag inte det är rätt att ta någons liv...

Drive it like you stole it
Ashra
24 april 2008 · 346 Inlägg

hagel brakare e ju inget direkt precisions vapen mer peka och skjuta. Spridningen på haglet  finns det  många variationer  på men det kan vara upp till ett ca 40cm brett moln som kommer.   sedan e det nog som sagt ännu svårare att sikta i den situationen han befann sig i.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang