4106
Sök

bygga rally bil

BE*CE
419 Inlägg
23 april 2008
Trådstartare
Hej jag har några frågor här nedan:

1.jag undrar om det finns någon som har en länk, samman fattning eller något liknande om hur man går till väga eller om någon kan/har typ en förkortning på hur man bygger en grupp H bil?? fattar inte så mkt när jag läste igenom reglerna som fanns på sbf.se eller a ja om jag läser typ några gånger till så fattar jag nog men det är ju typ 28sidor att läsa igenom.

men om det finns någon som vet några krav som måste vara på ett vist sätt typ bur, tank osv hjälp mej gärna då

2.och sen undrar jag om ni tycker att en audi 80 1.8s är en potential rally bil (grupp H) elle rom jag ska sattsa på någon annan bil??
3.vilken då isf??

MVH Niclas

Volvo R racing

RS
886 Inlägg
23 april 2008
Läs reglerna...det må vara jobbigt men då blir det iaf riktigt gjort smile

Focus RS

BE*CE
419 Inlägg
23 april 2008
Trådstartare
okej så det finns typ inte några genvägar förutom att läsa reglerna sad surt men då har man att göra ett tag  iaf hehe men tack för svaret

MVH Niclas

Volvo R racing

RS
886 Inlägg
23 april 2008
Nja jag tror det är olika bestämmelser beroende på vilken grupp du ska köra.

Focus RS

BE*CE
419 Inlägg
23 april 2008
Trådstartare
okej jo det antog jag iaf vet att man inte får plocka i en turbo el liknande i en grupp H bil osv

Volvo R racing

KHRacing
25 april 2008
truckracing_ skrev:
okej jo det antog jag iaf vet att man inte får plocka i en turbo el liknande i en grupp H bil osv

Det får di inte göra i nån rallyklass. förutom WRC, & den klassen tror ja ite du tänker köra dikret

Hmm.
25 april 2008
är grupp A samma som WRC --->(noob)

Dunken
25 april 2008
Hej
1:Det spelar ingen roll hur mycket man stöter och blöter ämnet så blir det billigare att köpa en färdig bil.
2:Beror ju lite på om man vill åka fram el bakhjulsdrivet.
3:Samma svar som på 2.
Helst ska man väl välja en bil som det finns mycket delar till och är lätta och få tag i.
//Dunken

BE*CE
419 Inlägg
25 april 2008
Trådstartare
okej

Volvo R racing

Sök