5095
Sök

Vad i hela friden är en japsdämpare?

2 751 Inlägg
24 april 2008
Du har en Japsdämpare, fast enligt mig en avancerad jaevel wink

Who Djaa bless no man curse

1 200 Inlägg
24 april 2008
Trådstartare
Gonken skrev:
en japsdämpare är per definition en rund avlång slutdämpare med, inte nödvändigtvis stort, utblås i ena änden. kort, lång, smal, bred den kan väl se ut hur som helst bara den fyller förstnämnda kriterier tongue.

edit: det är FÖRMODLIGEN ett japanskt påfund från början...

Det låter som den rimligaste beskrivningen. Dessvärre uppfyller Den här ljuddämparen kriterierna, men jag vet inte om jag vill kalla den japsdämpare.

http://www.flatironstuning.com/shop/images/Product/medium/1038.jpg

Breexiz skrev:
Det är väl en tyckesak. Egentligen heter det inte japsdämpare utan det heter ljuddämpare oavsett hur dämparen ser ut big_smile

Det börjar nästan kännas som ett sådant begrepp som många tror sig ha koll på, men som inte går att definera.
Senast redigerat av Minister (24 april 2008)

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
24 april 2008
Breexiz skrev:
Det är väl en tyckesak. Egentligen heter det inte japsdämpare utan det heter ljuddämpare oavsett hur dämparen ser ut big_smile

Neheee wink Effektljud dämpare heter Japs wink big_smile  Va tvungen tongue

C H E V R O L E T <3

Darth Vader
1 644 Inlägg
24 april 2008
I mitt tycke är en japs en dämpare där: Utblåsen är helt runda, och själva dämparen skall vara något större. Den ska vara skuren rakt av vid utblåset, inte rundad. Utblåset är centrerat på dämparen, inte som ovan inlagd bild.

Tycker att det kan vara snyggt på vissa bilar, man om man inte ids orken att montera den snyggt faller allt. Då blir det bara skit av det. Om man skall köpa en ska man ha energi och resurser till att montera den snyggt. Jag lyckades på min svarta R5:a iaf, även om vissa hatar det.
Senast redigerat av DoWahDiddy (24 april 2008)

Braaaaap?

Kokar ris
923 Inlägg
24 april 2008
det heter väl japsdämpare för att det användes från början av japansk racing? något jag har snäppat upp någon stans men vet inte hur bra det stämmer...

"står inte v tec för turbo motor?? satans jävla skit snackare överallt!"

Sök