4223
Sök

Behöver hjälp med ett mystiskt fel i färddatorn (volvo 850)

467 Inlägg
24 april 2008
Trådstartare
HEJSAN!

Min färdator spökar o ja fattar inte vad felet är. När man startar bilen funkar den aldrig, Men den hoppar nästan alltid igång när man har kört bilen ett tag.. (cirka 5-6 mil ungefär) Och när den väl har hoppat igång så funkar den. Då kan man även stänga av bilen en liten stund (nån timme) o sen starta den igen o färdatorn funkar. Men låter man däremot bilen va avstängd lite längre ( ett par timmar) då är det samma sak igen. Då måste man köra ett tag innan den hoppar igång.

Vafan kan felet va????

MVH Johan

En volvo går att bygga på två sätt: rätt sätt eller fel sätt. En Saab går att bygga på 27 sätt: ett av dem är rätt.

Queen Of Hearts
1 300 Inlägg
24 april 2008
Konstigt...

Köp min bil så är det problemet löst ;P

Nej, synd att det är så med din bil men vet inte vad det kan vara... Någon typ av glapp kanske..?

I do it my way

1 878 Inlägg
24 april 2008
ta ut mätarhuset, och färddator knappen. kolla bakom mätarhuset, där går det en flatkabel in i mätarhuset. kolla så den sitter, annars kolla alla kabel härvor som går in i mätarhuset (3st kabel härvor ska det vara). medans du är under är i instrumenten kan du passa på att byta till blåa dioder smile

467 Inlägg
24 april 2008
Trådstartare
SweetBabyDoll skrev:
Konstigt...

AA.. Du får 30 k för den..deal or no deal???smile

En volvo går att bygga på två sätt: rätt sätt eller fel sätt. En Saab går att bygga på 27 sätt: ett av dem är rätt.

Queen Of Hearts
1 300 Inlägg
25 april 2008
Hoffmeister2 skrev:
SweetBabyDoll skrev:
Konstigt...

AA.. Du får 30 k för den..deal or no deal???smile

Tss. Det är ingen gammel 740 du ska köpa ;P

Ingen GLT heller för den delen. =P

Skoja.

Hoppas du får ordning på felet smile