snabbaste rc-bilen i sverige?

fegge_89
26 april 2008 · 1 302 Inlägg

En riktig RC drivs väll av bensin eller liknande och inte bateri ?
Rätta mig ifall jag har fel, är inte så insat i radiostyrt.

ssv
26 april 2008 · 41 Inlägg

fegge_89 skrev:
En riktig RC drivs väll av bensin eller liknande och inte bateri ?
Rätta mig ifall jag har fel, är inte så insat i radiostyrt.

Hehe, nah så är det inte. RC står för Radio Controlled. Så dem kan drivas med ånga, det är fortfarande en RC-bil.

FreddeK
26 april 2008 ·

hehe fyfan vässmar vad det skottade på idag! så kul att stå brevid och beundra eländet. snart har du rekordet i din hand=)

Väntar på hypersonicas länk också ja.

Soubee
26 april 2008 ·

Jag hade lätt krachat den RC bilen i ngt i de hastigheterna, jag föredrar riktiga bilar ist. Men det var rätt härlig hastighet du kom upp i där! big_smile

ssv
27 april 2008 · 41 Inlägg

Där satt den! 204km/h idag big_smile
Fixade lite med chassit och karossen och där satt de sista kilometrarna.

Video:
(uploading now)

Pics:
http://i166.photobucket.com/albums/u82/ejepeje/P2704ss08_17.jpg

http://i166.photobucket.com/albums/u82/ejepeje/P270408_s17.jpg

Ashra
27 april 2008 · 346 Inlägg

Ser helt sjukt kul ut smile

mo_tattoo
27 april 2008 · 275 Inlägg

visst är den i skala 1:18?
fattar inte hur du ser vart du kör...
har provat en riktigt vass(givetvis inte jämfört med denna bil, men ändå) liknande och den går ju knappt att gasa fullt med...
antingen går den upp på bakhjulen eller snurrar...att köra riktigt rakt för att uppnå toppfart är ju bara att glömma.
jag är klart impad smile

Senast redigerat av mo_tattoo (27 april 2008)

några sanningar som tål att tänkas på:
1.Winning an internet discussion is just like the special olympics, even though you win, you're still a retard.
2.Vi slutar inte leka för att vi blir gamla utan
Vi blir gamla för att vi slutar leka.
BMW 530d (2009)
Volkswagen bubbla "ratrod on air ride" (1966)
FL3JM Inga konstigheter
27 april 2008 · 2 064 Inlägg

Alltså, hur kan man hålla den på vägen? Måste ju vara skitsvårt med en liten fjärrkontroll långt borta. O_o

Du borde spara ihop till en jätteliten wireless videokamera som du sätter fast på bilen och sen har antingen en skärm eller VR-brillor, då får man ju lixom följa med i bilen. smile
Typ så här:
http://www.youtube.com/watch?v=mS9mVz5e … re=related

Opelmadness German cars, quality and beyond
27 april 2008 · 8 197 Inlägg

Det ska ju vara nån sport, linbilar är ju inte styrda av annat än linan. smile
Och en borstlös motor, fartreglage och li-po skulle jag vilja ha också. Min gamla racer gjorde bara 70, men den var original sånär som på motorn. tongue
Ska försöka att mäta upp med den jag har. wink

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
HyperSonica Amor Patriae Nostra Lex
27 april 2008 · 2 258 Inlägg

nån som vet va rekordet för Metanolbil är?.. Skulle vara kul o se om man kan få lite liv i den gamla Ts-4 an tongue

Sump Runk Rätt O Slätt!
ssv
27 april 2008 · 41 Inlägg

Det är en 1:10 touringbil. Det ser nog ut som att den är längre bort än vad den egentligen är. Man ser rätt bra smile Bilen är även ganska stabil men det har varit mkt jobb att få den så.
Schysst kamera också! Men jag tror nog att det blir lättar att styra som vanligt ändå tongue

@ Irmscher: Det är bara börja meka wink

Metanolbils rekordet vet jag ej vad det ligger på. Men minst 110mph har jag för mig.

Senast redigerat av vässmar (27 april 2008)

FreddeK
28 april 2008 ·

Grattis grattis grattis. det har vart perfekta förhållanden denna vecka. är motorn hel fortfarande..inga lager som skurit? om du ska ut någe mer denna vecka så hojta till via mailen...tjejen måste se fanstyget nu..hon såg den bara när den gjorde 110..jag vill se henne bajsa på sig!

tjompa
28 april 2008 · 340 Inlägg

haha bajsa å sig!!!

ssv
29 april 2008 · 41 Inlägg

Freddeponken skrev:
Grattis grattis grattis. det har vart perfekta förhållanden denna vecka. är motorn hel fortfarande..inga lager som skurit? om du ska ut någe mer denna vecka så hojta till via mailen...tjejen måste se fanstyget nu..hon såg den bara när den gjorde 110..jag vill se henne bajsa på sig!

Haha bajsarn! Kolla din mail wink

Dave_C70 Volvoit - lagd åt vänster
29 april 2008 · 946 Inlägg

Fan vad sugen jag blir på att få ordning på min RC, SuperTen. Blir att spendera långledigheten på den! smile MVH

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang