2320
Sök

köpa laserpistol-varnare..!!?

2 072 Inlägg
24 april 2008
Trådstartare
Hmm. skrev:
zzzoder skrev:
Hmm. skrev:

jo men då är det onödigt att riskera 3000 kr böter :p... då kan man likgärna alltid hålla sig bakom en annan stackare.... undrar dock om han är villig att hålla den farten du vill wink....

3000 är en skit summa om man gemför med hur mkt man kan tjäna med en laserdetector.

absolut, det var inte så jag menade. Menade mer om att... eller förstod nog inte  sandzoos inlägg =P....

hhehe.. de e ingen fara...?
men man känar på att ha en varnare.. wink de kom vi fram till big_smile

Sandzoo i da house

737 Inlägg
24 april 2008
vilken är bäst/mest prisvärd då ?  och gärna en sida där man säkert kan shoppa

2 072 Inlägg
24 april 2008
Trådstartare
SIR_Pierre skrev:
vilken är bäst/mest prisvärd då ?  och gärna en sida där man säkert kan shoppa

jag e ute efter de också..big_smile
men cobra xrs 9940 ska nog vara en av bästa..
Senast redigerat av sandzoo (24 april 2008)

Sandzoo i da house

6 851 Inlägg
24 april 2008
sandzoo skrev:
TT-Avant skrev:
Är det inte bättre att hålla någorlunda laglig hastighet?

jo d e de.. men 1 km/h över kan du få böta så..

ja fast å andra sidan så vet du itne när du kör i tex. 90 eller 91 då mätare i bilen ofta visar lite fel.

854 Inlägg
25 april 2008
Min bror har en Cobra (vet inte vilken, men troligen den värsta) och jag skulle aldrig lite på den... Den varnar för allt! Ibland vet man inte vad den varnar för, men en sak som vi märkte rätt snart var att den varnar så fort man är i närheten av en kraftledning. Inne i stan så funkar det inte alls. Vet inte hur det är med kameraskåpen (om alla är igång osv.) men ibland så varnade den inte alls och ibland så varnadeden när man var jämsides. Piper o tjuter konstant. Alla dessa falska alarm gör att man väldigt fort tappar förtroende för den lilla apparaten och till slut så orkar man inte lyssna på allt oljud.

Detta är min erfarenhet och det är säkert inte lika illa för alla men jag skulle inte lägga dom pengarna. Bättre att ha en böteslapp till godo.

The Vikingrocker
53 Inlägg
25 april 2008
Har förbannat mitt snåla arsle att jag inte köpte en innan det var för sent..

Sorgen brinner i hans bröst, segerns sötma ger ej tröst. Liv han ger och liv han tar, skuld till döden allt han har. (Hel - Valkyriors Dom)

2 201 Inlägg
25 april 2008
om polisen skjuter dig med lasar, o ser samtidigt att du kör för fort, o dom stannar dig. men inte kunnat läsa med laser, utan det bara studsat eller flippat ut. du tror itne polisen hade börjat misstänka nåt.
det är bara min teori
det är inte värt det

hålla hastigheten är det bästa, annars får man ta sitt straff

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
25 april 2008
sandzoo skrev:
TT-Avant skrev:
Är det inte bättre att hålla någorlunda laglig hastighet?

jo d e de.. men 1 km/h över kan du få böta så..

Men om man kör 1km/h över så har du ungefär 10 över på mätaren.

Alltså inte direkt svårt att köra lagligt.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

1 079 Inlägg
25 april 2008
Kmarcus skrev:
Min bror har en Cobra (vet inte vilken, men troligen den värsta) och jag skulle aldrig lite på den... Den varnar för allt! Ibland vet man inte vad den varnar för, men en sak som vi märkte rätt snart var att den varnar så fort man är i närheten av en kraftledning. Inne i stan så funkar det inte alls. Vet inte hur det är med kameraskåpen (om alla är igång osv.) men ibland så varnade den inte alls och ibland så varnadeden när man var jämsides. Piper o tjuter konstant. Alla dessa falska alarm gör att man väldigt fort tappar förtroende för den lilla apparaten och till slut så orkar man inte lyssna på allt oljud.

Detta är min erfarenhet och det är säkert inte lika illa för alla men jag skulle inte lägga dom pengarna. Bättre att ha en böteslapp till godo.

Undrar om du upptäckt att man kan ställa in känsligheten? wink

56 Inlägg
25 april 2008
Jag har en Cobra 9930, i stockholm är det sjukt mkt falskalarm. Men ute på landet är den underbar att ha!

2 072 Inlägg
25 april 2008
Trådstartare
peter_1976 skrev:
om polisen skjuter dig med lasar, o ser samtidigt att du kör för fort, o dom stannar dig. men inte kunnat läsa med laser, utan det bara studsat eller flippat ut. du tror itne polisen hade börjat misstänka nåt.
det är bara min teori
det är inte värt det

hålla hastigheten är det bästa, annars får man ta sitt straff

den varnar bara att du ska sänka hastigheten.. den bryter ej polisens laser wink

Sandzoo i da house

854 Inlägg
26 april 2008
Syst3m skrev:
Kmarcus skrev:

Undrar om du upptäckt att man kan ställa in känsligheten? wink

Som sagt så är det inte min så jag har inte funderat på saken tongue Jag har bara åkt med ett par gånger och då funkade det inget vidare, men ska tipsa honom om det smile Han är ingen höjdare på instruktionsböcker och så tongue
Senast redigerat av Kmarcus (26 april 2008)

220 Inlägg
26 april 2008
Har en Cobra (vet ej modell, nån av de nyaste) med 360 graders lins. På den finns iaf en "City" knapp så känsligheten minskas.

Bas För Ditt As!!!!!!
443 Inlägg
26 april 2008
Jag har en Cobra och den funkar fin fiint. wink

The Black Ghost

Soubee
26 april 2008
Har en Actice GPS från ett lokalt företag som varnar för alla fasta kameror men jag vetifan om den varnar för polisens laser-pistoler. Då jag aldrig råkat ut för det så... Men jag länkar iaf om det kanske skulle finnas ngn skön läsning tongue
http://www.adteknik.se/swedish/gps.htm

2 072 Inlägg
26 april 2008
Trådstartare
ViinikkaT5 skrev:
Jag har en Cobra och den funkar fin fiint. wink

är den GPS inställd eller tar den emot signaler/laser..?

Sandzoo i da house

44 Inlägg
26 april 2008
köp en som är godkänd. för om du inte gör det så vissa laser varnare som inte är godkäönda kan slå ut lasern för polisen så den går sönder å då letar dom igenom din bil efter den så får du böter för att du har den och så får du betala en ny laser till polisen. så kosta på att köpa en godkänd en.

btw fick böter för fortkörning i norge på 9000:- smile

500 Inlägg
26 april 2008
Sj gav jag mor min en laservarnare till morsdag och hon älskar den big_smile har räddat henne ett bra antal ggr.
samt polisen har stannat henne men då har hon hunnit gömma laservarnaren...de kollar lite märkligt på bilens panel men när det är en medelålders dam som kör misstämker d ju inget hehe.

CAR Magazine: "Probably one of the greatest, most satisfying, most perfectly balanced and tuned drivers cars to be built this decade, if not this century."

2 072 Inlägg
26 april 2008
Trådstartare
Vilot skrev:
Sj gav jag mor min en laservarnare till morsdag och hon älskar den big_smile har räddat henne ett bra antal ggr.
samt polisen har stannat henne men då har hon hunnit gömma laservarnaren...de kollar lite märkligt på bilens panel men när det är en medelålders dam som kör misstämker d ju inget hehe.

fin present till morsan tongue men var de en sån laservarnare.. eller GPS-varnare?

Sandzoo i da house

2 072 Inlägg
26 april 2008
Trådstartare
MetalWolf skrev:
köp en som är godkänd. för om du inte gör det så vissa laser varnare som inte är godkäönda kan slå ut lasern för polisen så den går sönder å då letar dom igenom din bil efter den så får du böter för att du har den och så får du betala en ny laser till polisen. så kosta på att köpa en godkänd en.

btw fick böter för fortkörning i norge på 9000:- smile

oj oj.. de va ingen snäll böte sad 9000nkr eller SEK..??

Sandzoo i da house

Sök