Luftmassemätare Subaru Impreza GT

Sternborn
25 april 2008 · 42 Inlägg

förra helgen pajja min luftmassemätare i subarun, så jag åkte och köpte ny hos JRM på en gång. Satt i den nya, bilen gick klockrent och motorlampan slockna.. nu inte ens en vecka senare har den nya LMM:en pajjat... sad körde bakom en lastbil som dammade rätt mkt när den pajja så antagligen är mitt öppna luftfilter helt kasst! har även hört att LMM är jävligt känsliga i GTn.

någon annan som haft samma problem? och kanske har en lösning på hur jag ska lösa det med luftfiltret.. kan tyvärr inte ha originalboxen för jag har nyligen monterat Frontmonterad intercooler.. annars hade det självklart vart lösningen...

just nu har jag HKS reloaded luftfilter det som ser ut som en svamp tongue

https://www1.garaget.org/gallery/archive/47621/324947_cpjblt.jpg

SAAB_4ever
25 april 2008 · 767 Inlägg

kolla om du kan hitta ett filter som är av märke JR el K&N typ dom är bättre har ett JR i min Saab funkar kanon

Saab- se alla avundsjuka blickar
www.Rushracing.se
Saab 9-3 SC "2.0T XWD Aero" (2009)
Saab 9-3 Turbo X "Turbo X" (2008)
Sternborn
26 april 2008 · 42 Inlägg

Men visst måste man ha nån typ av filterolja på dom? för jag har hört att just på min bil så kan den där oljan fatta eld eftersom filtret sitter rätt nära turbon.. sad

bihfocus
26 april 2008 ·

Jag hade öppet tog bort det och satte dit ett panelfilter i originalburken från K&N. Mycketsäkrare än att man ska köpa ny LMM hela tiden.

mrlarssa
26 april 2008 · 101 Inlägg

Green Cottons luftfilter ska fungera kanon på Imprezan!

Sternborn
27 april 2008 · 42 Inlägg

hittade vad som antagligen var fel.. köpte ny filtermatta en vecka innan LMM:en pajja första gången.. och till skillnad från den mattan jag hade i innan, så saknar den nya ett lager filtermaterial.. som filtrerar dom allra minsta partiklarna. så nu tvättade jag rent det gamla filtret ordentligt och så blir det till att fara och köpa ännu en LMM i veckan (1500kr)

Respect Site Manager
10 september 2008 · 22 Inlägg

Nån som vet vart man köper ny Luftmassemätare och vad priset är? Har fått upp felkoder på både LMM och tomgångsmotor, hoppas båda beror på LMM. Kör med sportfilter från JN, tror nog originalet är att föredra?! Verkar vara grymt svårt att hitta LMM. Hittade CP-air flow mätare, renoveringskit lr?

Subaru Impreza -Driven by what's inside
Volvo XC70 (2008)
Izual
10 september 2008 · 4 571 Inlägg

Respect skrev:
Nån som vet vart man köper ny Luftmassemätare och vad priset är? Har fått upp felkoder på både LMM och tomgångsmotor, hoppas båda beror på LMM. Kör med sportfilter från JN, tror nog originalet är att föredra?! Verkar vara grymt svårt att hitta LMM. Hittade CP-air flow mätare, renoveringskit lr?

Du köper en ny på Subaru för 1500:-

Respect Site Manager
10 september 2008 · 22 Inlägg

Måste tillägga att bilen är en Subaru Impreza GT -00 som rullat 8000 mil.

Subaru Impreza -Driven by what's inside
Volvo XC70 (2008)
Respect Site Manager
10 september 2008 · 22 Inlägg

Izual skrev:

Respect skrev:
Nån som vet vart man köper ny Luftmassemätare och vad priset är? Har fått upp felkoder på både LMM och tomgångsmotor, hoppas båda beror på LMM. Kör med sportfilter från JN, tror nog originalet är att föredra?! Verkar vara grymt svårt att hitta LMM. Hittade CP-air flow mätare, renoveringskit lr?

Du köper en ny på Subaru för 1500:-

en luftmassemätare kostar 5330:- hos en återförsäljare åt Subaru, det kan väl inte stämma? 1500?

Subaru Impreza -Driven by what's inside
Volvo XC70 (2008)
Izual
10 september 2008 · 4 571 Inlägg

Har köpt en själv och den kostade 1500:-

Det är bara sensorn du skall ha inte hela insugsröret det är nog det som kostar 5330:-

Respect Site Manager
10 september 2008 · 22 Inlägg

Ahh!! Ja jag misstänkte det! Toppen! Anar att det kan vara den som pajar för tomgången oxå? Den e väldigt ojämn, stannar nästan. Eller kan det vara tomgångsmotorn som fått släpp? Den laddar ej mer än 0.6 heller sad

Subaru Impreza -Driven by what's inside
Volvo XC70 (2008)
Izual
10 september 2008 · 4 571 Inlägg

Jag hade problem med tomgången när jag fick byta min med, det var så jag började märka av det.

Laddet hade jag däremot inga problem med.

Respect Site Manager
10 september 2008 · 22 Inlägg

okej, jag ska prova byta den. Den är beställd, kommer till stan på fredag! Tack för hjälpen!

Subaru Impreza -Driven by what's inside
Volvo XC70 (2008)
Saisoku
25 november 2010 · 191 Inlägg

Satt nyss och fundera på ett simota filter men kanske borde låta bli big_smile verkar inte som LMM klarar det riktigt, vet att vissa filter har olja som bränner av tråden i sensorn, framför allt K&N filter är LMM känslig mot framför allt när du oljar in filtret efter en tvätt och råkar få lite förmycket olja. men borde kanske fungera med underhållsfria filter.. vet att AEM har en del sådana!! någon som vet??

Eat sleep JDM
Ubbe83 Sjukskriven snowboaråkare
25 november 2010 · 510 Inlägg

Jag kör med ett "dry air" filter i min och har inte varit några problem en. Dom har ingen olja och man gör rent dem med jumet vatten och lite såpa, ska tydligen vara specielt framtagna för bilar med känslig LMM

Svenska Subaru Imprezaklubben...
Chevrolet Colorado "Flexifule" (2005)
Toyota Starlet "Lilla Leo" (1983)
Saisoku
25 november 2010 · 191 Inlägg

just så fungerar aem också! big_smile får bli ett sådant istället. vart kan man köpa ett bra till vettigt pris?? mvh

Eat sleep JDM
Ubbe83 Sjukskriven snowboaråkare
25 november 2010 · 510 Inlägg

Koibito skrev:
just så fungerar aem också! big_smile får bli ett sådant istället. vart kan man köpa ett bra till vettigt pris?? mvh

Collexstyling.se köpte jag mitt och det är ett AEM, inte jättebilligt men vad gör man inte för sin älskling smile

Svenska Subaru Imprezaklubben...
Chevrolet Colorado "Flexifule" (2005)
Toyota Starlet "Lilla Leo" (1983)
Saisoku
25 november 2010 · 191 Inlägg

ja precis big_smile

Eat sleep JDM
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang