Höglund's garagetråd

Robban_89 Pilot och utbildad Däcksparkare
20 oktober 2008 · 1 659 Inlägg

Jag har inget garage ihuvetaget tongue

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
Robban_89 Pilot och utbildad Däcksparkare
27 oktober 2008 · 1 659 Inlägg

Jag har problem med att få bort grillen på 745an, fästena vägrar komma upp, någon som har tips på hur man kan få bort skiten när dom sitter som ett jävla berg?
Har klämt ihop dom underifrån och samtidigt med en annan tång dragit uppåt samt skakat på grillen (vi var två stycken) men fästet rörde sig inte en milimeter ens!
Någon som vet hur jag ska få bort dom?? tongue
Mvh

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
Kesler
28 oktober 2008 · 3 650 Inlägg

haha hur kan man inte lyckas att få bort grillen tongue  men har du provat att pressa in grillen lite lr rycka lite å dra samtidigt? no way att dom kan sitta så hårt tongue

Robban_89 Pilot och utbildad Däcksparkare
29 oktober 2008 · 1 659 Inlägg

Kesler skrev:
haha hur kan man inte lyckas att få bort grillen tongue  men har du provat att pressa in grillen lite lr rycka lite å dra samtidigt? no way att dom kan sitta så hårt tongue

Ja det har jag testat, gick inte det heller neutral

Någon som har erfarenhet av att byta bensinfilter på en 744? tongue
Jag köpte ett soppafilter igår och skulle byta men jag vet inte ens vart skiten sitter, rev bort all inredning i bakluckan och hittade en liten lucka och under den ett lock med massa slangar i, och den sitter som satan så jag köpte en skit stor polygrip idag som jag ska testa med, men sen då när man väl fått upp locket, någon som vet? tongue

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
Robban_89 Pilot och utbildad Däcksparkare
8 november 2008 · 1 659 Inlägg

Jag får tacka för svaren på soppafilterbiten.




https://www1.garaget.org/gallery/archive/43209/497896_rcc244.jpg
Nu har jag satt igång lite med inredningsbytet smile



https://www1.garaget.org/gallery/archive/43209/497897_aq8x5q.jpg
Går sakta och inte säkert heller tongue Jag har ett jävla helvete med dörrsidorna! Dom vägrar komma av på "rätt" sätt, hittils har jag slitit bort dom med våld och det spelar ju ingen roll om dom går sönder då det ska på nya givetvis, men riva bort ersättningssidorna har jag ingen lust med, någon som har tips? tongue

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
Robban_89 Pilot och utbildad Däcksparkare
9 november 2008 · 1 659 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/43209/499265_ir4bo5.jpg
Så nu är toningen borta (ska på med ny snart)

Senast redigerat av Robban_89 (9 november 2008)

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
Robban_89 Pilot och utbildad Däcksparkare
9 november 2008 · 1 659 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/43209/499270_xx9axo.jpg
Skulle precis blivit klar med allt när den jävla hatthyllan vägrar komma av! Mitt mycket sällsynta orginal trepunktsbälte i mitten vägrar komma av, kommer inte åt sista skruvfan som håller den där, så jag får inte bort hatthyllan, mycket frusterande, annars hade jag vart klar bak nu med svart inredning, suck tongue

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
Robban_89 Pilot och utbildad Däcksparkare
13 november 2008 · 1 659 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/43209/500918_e8hssf.jpg
Så nu har jag satt dit ett av mina orginal dimljus, det "nya" ramlade ju bara ner tongue Jo lite mörkrädd är jag allt smile

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
Ruuska_
13 november 2008 · 474 Inlägg

inte mycket till kommentarer här så jag får väl ta och kommentera lite då tongue

Angående soppa filtret så sitter det "under" förarstolen typ fast udner bilen då. Sitter i en slags hylla och hyllan sitter med 3 eller 4 skruvar, kommer inte ihåg. När du fått ner  den så är det bara att skruva loss dom två bensinslangarna och sedan skruva loss filtret, in med det nya och sätta tillbaka allt i omvänd ordning.

Och dörrsidorna vet jag inte hur du gör men jag vet hur dom sitter fast smile 3 st vita clips under dörren som man får ha en skruvmejsen och köra upp och ta bort, den röda lampglaset i sidan på dörren, den ska bort, knoppen som du öppnar dörren med ska bort, sitter lite plast där vid handtaget emd och det ska bort och sedan så ska högtalargallret bort, har du som långa låsknapparna (dom som du kan låsa upp med även om det är låst, inte dom som går längsmed dörrkanten när det är låst)så ska även dessa bort. Sedan så är det bara att dra ut i nederkanten och sedan lyfta upp sidan så ska den vara lös.

Lycka till

Volvo S60 2.5T AWD
BMW 320D (2011)
Robban_89 Pilot och utbildad Däcksparkare
13 november 2008 · 1 659 Inlägg

Soppafiltret på min visade sig inte sitta under förarstolen, det sitter ett i tanken enligt Volvo, och det verkar stämma för jag hittar inget filter någon annanstans tongue
Dörrarna går bra förutom just "handtaget" man drar bakåt för att öppna dörren, lilla plastpluppen får jag inte ut utan att sabba den mad
Usel med andra ord roll

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
Ruuska_
14 november 2008 · 474 Inlägg

det är ju bara att ta en nål eller nått annat spetsigt och stoppa in i det lilla hålet och bända, sedan så sitter det en skruv under

Volvo S60 2.5T AWD
BMW 320D (2011)
Robban_89 Pilot och utbildad Däcksparkare
14 november 2008 · 1 659 Inlägg

Jo det vet jag, men jag lyckas alltid förstöra pluppen tongue
Men nål har jag inte tänkt på, det ska jag testa! smile

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
Robban_89 Pilot och utbildad Däcksparkare
16 november 2008 · 1 659 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/43209/502939_db6o8h.jpg
Den där grunkan där inne, vad är det för något? Jag gissar på att det har något med centrallåset att göra, den sitter då alltså i förardörren, och jag har inte en sån i min andra bil just i förardörren! Har det vart ett fjärrstyrt centrallås förr kanske? tongue

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
Skumtomten
25 december 2008 · 36 Inlägg

Du att det där ser ut som ett redigt helvetesgöra för dig. tongue haha. Men det kommer nog bli redigt bra till slut, men det där i förardörren är nog till ett föredetta larm/ fjärrlås ja, har en likadan i min och jag har haft larm/ fjärrlås på min tidigare, så det kan nog vara så. smile men har du lyckats med dörrsidorna än? smile

Robban_89 Pilot och utbildad Däcksparkare
26 december 2008 · 1 659 Inlägg

Nej dörrsidorna vill sig inte sad tongue

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
iceman43080 Gott om bensinpengar
27 december 2008 · 1 Inlägg

Har du löst dörrproblemet än? Är det klart än?

* The Windy City *
Skumtomten
27 december 2008 · 36 Inlägg

Robban_89 skrev:
Nej dörrsidorna vill sig inte sad tongue

jobbigt det där. tongue själv har jag aldrig försökt få bort den ploppen, men i värsta fall så är det ju bara och montera ner allt, och sen matta och lackera den sista biten där, och gör det med en ganska matt färg så matchar det nog rätt bra, för jag tror nog det är ett redigt pill och få bort dom alltså..

Robban_89 Pilot och utbildad Däcksparkare
28 december 2008 · 1 659 Inlägg

Polarn får ner dom på två röda, och jag lyckades ha sönder alla fyra (som ändå skulle slängas) när jag plockade ner haha.
Och dom nya får jag inte på tongue

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
Skumtomten
28 december 2008 · 36 Inlägg

haha, men då är det väl ändå bara låta honom och montera bort dom om han är så duktig på det? tongue haha..

Robban_89 Pilot och utbildad Däcksparkare
28 december 2008 · 1 659 Inlägg

Dom ska monteras, jo han skulle hjälpa mig sa han men det skulle man ha tagit med en nypa salt för jag har inte fått någon hjälp mad

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang