3592
Sök

katter som pissar överallt nån som har nått tips

Diktator
968 Inlägg
20 maj 2008
fattar inte ens blacken varför du fått för dig att man jagar rätt på ett par katter, och sen raggar upp en katt bur och sen ställer den vid avgasröret, värkar inte det smått ologiskt bara det i sig? vem fan lägger ner så mycket tid på ett så meningslöst långsamt sätt att döda katten? om man värkligen vill döda katten så lägger man bara ut råttgift, eller så plockar man fram luftgeväret, inte för jag säger att man ska göra det, men det är brutalt mycket enklare och smidigare, plus att man slipper bli dömd för djurplågeri eftersom det är svårare att bevisa att man dödat den med råttgift än ställa upp en bur ute på tomten med en bil på tomgång... varför ens ta något av svaren på dom före seriöst? det är folk som förmodligen bor ute på landet och har skjutit kajor med luftgevär sedan dom va 5 år gamla

blacken
20 maj 2008
Brandis skrev:
fattar inte ens blacken varför du fått för dig att man jagar rätt på ett par katter, och sen raggar upp en katt bur och sen ställer den vid avgasröret, värkar inte det smått ologiskt bara det i sig? vem fan lägger ner så mycket tid på ett så meningslöst långsamt sätt att döda katten? om man värkligen vill döda katten så lägger man bara ut råttgift, eller så plockar man fram luftgeväret, inte för jag säger att man ska göra det, men det är brutalt mycket enklare och smidigare, plus att man slipper bli dömd för djurplågeri eftersom det är svårare att bevisa att man dödat den med råttgift än ställa upp en bur ute på tomten med en bil på tomgång... varför ens ta något av svaren på dom före seriöst? det är folk som förmodligen bor ute på landet och har skjutit kajor med luftgevär sedan dom va 5 år gamla

Det är inget ovanligt förfarande att dom "gasas" ihjäl. Det finns dom idioter som gör det, och tycker att det är rätt, smärtfritt och"humant". Ett luftgevär räcker inte, det går åt många skott innan kisse avlider. Det måste till minst 22 LR eller grövre. Och råttgift, snacka om en grym och plågsam död, oavsett varelse..

Diktator
968 Inlägg
20 maj 2008
blacken skrev:
Brandis skrev:

Det är inget ovanligt förfarande att dom "gasas" ihjäl. Det finns dom idioter som gör det, och tycker att det är rätt, smärtfritt och"humant". Ett luftgevär räcker inte, det går åt många skott innan kisse avlider. Det måste till minst 22 LR eller grövre. Och råttgift, snacka om en grym och plågsam död, oavsett varelse..

ja, du värkar ju själv veta rätt mycket om att döda katter och sånt...

för övrigt kom jag på mig själv, det som gör att råttift är effektivt på råttor är för dom kan inte spy upp giftet, som vanligtvis människor och andra djur kan göra, så förmodligen kommer katten spy upp giftet och må piss i några dagar, och kanske svälta ihjäl eftersom den inte kan jaga av utmattning..

blacken
21 maj 2008
Brandis skrev:
blacken skrev:
Brandis skrev:

ja, du värkar ju själv veta rätt mycket om att döda katter och sånt...

för övrigt kom jag på mig själv, det som gör att råttift är effektivt på råttor är för dom kan inte spy upp giftet, som vanligtvis människor och andra djur kan göra, så förmodligen kommer katten spy upp giftet och må piss i några dagar, och kanske svälta ihjäl eftersom den inte kan jaga av utmattning..

Råttgift löser upp inälvorna på ett djur, så att det dör av inre blödningar efter ett par dagar. Det är "designat" så..

2 079 Inlägg
21 maj 2008
mysigt, nä, men försök fånga in katten, sen tar du å trär den på en pinne ochdoppar den i kokande smält socker, sen kan du låta den torka å ge nån unge till halloween

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.

801 Inlägg
21 maj 2008
opeltiffi skrev:
Har liknande problem med min hund. Han kan ligga i soffan och pissa sig själv i munnen yikes
Han pissar precis överallt inomhus.

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAHA!!!!!!!!!!! ta ett kort för fan! big_smile

Lastbilschaufför
78 Inlägg
21 maj 2008
du svarade fortfarande inte på mina frågor

1. HUR kan du döda en katt "HUMANT"?
2. HUR kan du döda en Människa "HUMANT"?
3. varför kräver du att en KATT ska dödas HUMANT?
och sissta jag lägger till nu
4. HUR DÖDAR du "HUMANT"?
5. HUR DÖDAR man så att du är nöjd då?

och detdär med att jag inte är torr bakom öronen, det verkar tame *an inte du heller vara då du inte SVARAR på det jag säger utan skriver en kommentar som du kan skriva till vad som helst dom du inte kan svara på, eller vill svara på.

och svaret "Vad som menas med "humant" får du nog försöka att inse" är inte ett svar. jag kan skriva exact vad det betyder om du vill. men jag vill höra från dig vad du TROR det betyder. för du verkar tro att DJUR kan behandlas HUMANT... då måste dom ju få kläder och räkningar med, då får dom söka jobb med?

"saker och ting är inte så svart och vitt som du tror, eller enkelt.  Men jag hör på ditt resonemang att du inte är så värst torr bakom öronen ännu" kan du svara till vad som helst... svara med nått som är ett svar och inte nått menningslöst babbel för att verka störs, bäst och vackrast

"så du får lov att tro på att det finns mycket du har att lära om både djur och människor ännu.."
sry, får väll ta och göra dig lite besviken då, har växt upp med djur. så det argumentet håller inte. du får ta och komma med nått bättre

nästa gång nu när du svarar. va snäll och svara på det jag skrev och inte bara fummla bort dig med onödigt skitsnack om hur kass jag är eller hur lite jag kan. om du inte kan svara så kan väll du mindre?

------------------------------------------------------------------------
ja, vad jag skulle göra är nog att belöna katten varje gång ett tag som den gör rätt, och sen lite då och då i framtiden efter det, tills jag inte behöver göra det längre? men att få katten att pissa där direkt... vet inte, kanse finns nått lukt grejs du kan häll i sanden så dom alltid går ditt och pissar?
Senast redigerat av Nivius (21 maj 2008)

7 100 Inlägg
21 maj 2008
okej,nu ska vi inte mer prata om hur man dödar katter,utan om man har nå tips på katter som pissar överallt!

OKEJ???

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

Nyman Motorsport
57 Inlägg
21 maj 2008
de går ju kastrera katt jävlarna också.....

" Nyman Motorsport "

VW-nörd?
4 332 Inlägg
21 maj 2008
Kissar dom inte om de inte kan ha sex?

* Klåpare
1 718 Inlägg
21 maj 2008
Jo Mortalis det gör dom, men dom markerar inte revir i samma utsträckning om de inte söker efter nån att nuppa med.

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

234 Inlägg
21 maj 2008
Har samma problem i trädgården här hemma.
brukar ha hunden ute mycket så som inte vågar sig hit men verkar inte som du har någon hund , så du får väl la göra som ja gjorde förra sommarn.

Sov på vår altan varje natt, katterna har ju en sån bjälra runt halsen så jag hör när dom kommer,
Antingen var jag laddat med den festaste vattenpistolen & sköt efter dom med den , eller så lockade jag mig till dom & kastade dom över haggtornshäcken ( inget sanällt alls och tro mig jag ÄR djurvän men när dom pissar på våra dynor och river upp våra sopepåsar så är jag ingen sjurväg)

Eller ett mycket enklare alt.

Köp elstängsel avsett för mördarsniglar, håller både dom & katter & andra otrevligheter borta !

Lycka till !  big_smile

Motorcyklar <3

Vingåkers Bo
70 Inlägg
21 maj 2008
ja att kastrera dom hjälper iaf inte , dom ställer ju sig imot den och pissar baklänges så hela svansen darrar.

1 233 Inlägg
21 maj 2008
Fånga katterna, sedan tömmer du en flaska senap i prutten på den, då spriger de tills de dör... De skall göra det enligt utsago iaf.

Lastbilschaufför
78 Inlägg
21 maj 2008
master_lars skrev:
Fånga katterna, sedan tömmer du en flaska senap i prutten på den, då spriger de tills de dör... De skall göra det enligt utsago iaf.

haha, i prutten

213 Inlägg
21 maj 2008
Team-Adolfsson skrev:
maximus skrev:
pimpad740 skrev:
finns en lag som säger att om en hankatt märker rivir på din tomt och inte den har nå halsband så kan du om du får tag på katt fan åka till en vetrinär å kastrera den på katt ägarens bekostnad. ifall dom inte får tag på nån ägare till katt fan så blir de katt himelen nästa..

är den öronmärkt så kan du inte göra så..den måste inte ha halsband

finns även chipp som sitter i nacken på dom
och kan bara läsas av med en särskild chipp mätare vetifan vad det heter

men är det en vanlig bondkatt och den inte har halsband så får du skjuta den
här har det skjutits många katter då dom trivs i ladugården yikes
och dom går fan inte därifrån heller
men har väl blivit runt 10 katter mindre iallafall

och nej det är inte djurplågeri för det är magra vildkatter och dom förtjänar bättre än att må så dåligt så då är det bra att dom får smaka bly istället

Är då fan inte värt att offra bly på ett katt as ? wink

Världen är full av idioter.. Men lustigt nog är dem flesta konstruktörer.
Trafikregler gäller bara på dagen...

blacken
21 maj 2008

och detdär med att jag inte är torr bakom öronen, det verkar tame *an inte du heller vara då du inte SVARAR på det jag säger utan skriver en kommentar som du kan skriva till vad som helst dom du inte kan svara på, eller vill svara på.

och svaret "Vad som menas med "humant" får du nog försöka att inse" är inte ett svar. jag kan skriva exact vad det betyder om du vill. men jag vill höra från dig vad du TROR det betyder. för du verkar tro att DJUR kan behandlas HUMANT... då måste dom ju få kläder och räkningar med, då får dom söka jobb med?

"saker och ting är inte så svart och vitt som du tror, eller enkelt.  Men jag hör på ditt resonemang att du inte är så värst torr bakom öronen ännu" kan du svara till vad som helst... svara med nått som är ett svar och inte nått menningslöst babbel för att verka störs, bäst och vackrast

"så du får lov att tro på att det finns mycket du har att lära om både djur och människor ännu.."
sry, får väll ta och göra dig lite besviken då, har växt upp med djur. så det argumentet håller inte. du får ta och komma med nått bättre

nästa gång nu när du svarar. va snäll och svara på det jag skrev och inte bara fummla bort dig med onödigt skitsnack om hur kass jag är eller hur lite jag kan. om du inte kan svara så kan väll du mindre?

lollollol Är det svar nog??

Lastbilschaufför
78 Inlägg
22 maj 2008
blacken skrev:

lollollol Är det svar nog??

herregud va värdelös du verkar vara... kan du inte enns svara? du vet inte vad du ska svara alltså? du vet inte va det betyder?  då ska du tame*an inte använda orden heller

lycka till med katten, du som gjorde tråden från första början, hoppas du slipper folk som inte vet va dom pratar om som blacken

373 Inlägg
22 maj 2008
testa att köp fyspray i zoo affären å peppra på där katterna går och inte spraya mot katterna... placera gärna ut högar med citon skal de skall rata de med, annars får du stå på vakt med vattenflaska / slang i högsta hugg å ge dom en lätt dush tills de ger sig.. Lycka till!
Senast redigerat av VolvoHanna (22 maj 2008)

906 Inlägg
22 maj 2008
Ni som säger att katterna skall skjutas är ju bara kräk, tänk över vem som borde skjutas istället:) Pack!

=)

Sök