Stanna för fotgängare??

LasseMan underordnad allfixare
3 maj 2008 · 696 Inlägg

Kom o tänka på en sak när jag körde i stan för nån dag sen.. Jag menar hur bra kan det vara för naturen för att behöva stanna för fotgängare tänka alla bilar,bussar,lastbilar som först måste bromsa in till stillastående och sedan gasa på för att komma iväg.. hur mycket extra avgaser blir inte det?

Jag hatar att förlora, det får någon annan hålla på med!
mikostar Kung?
3 maj 2008 · 73 Inlägg

haha jadu, lika bra att följa lagen. tyvärr ;(

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
st220hgv Chaufför
3 maj 2008 · 418 Inlägg

LasseMan skrev:
Kom o tänka på en sak när jag körde i stan för nån dag sen.. Jag menar hur bra kan det vara för naturen för att behöva stanna för fotgängare tänka alla bilar,bussar,lastbilar som först måste bromsa in till stillastående och sedan gasa på för att komma iväg.. hur mycket extra avgaser blir inte det?

Bäst att följa lagen som sagt. Med tanke på miljön så tycker jag att det är ännu konstigare att det finns "drive in" på Max o Mc donalds.... Att inte det förbjuds isf.

Kör Scania!!
Hyundai i30 (2012)
Aern
3 maj 2008 · 457 Inlägg

Håller fullkomligt med dig. Tänk alla bilar dagligen som får stanna och börja om, och alla lastbilar som går fulla, och ska börja om. Om nu vi i Sverige ska vara så duktiga med koldioxiden så är det dags att tänka nya banor. Du vet, många bäckar små blir till slut åar, i det här fallet, koldioxid!

alminjo SLK
3 maj 2008 · 610 Inlägg

Blir en hel del avgaser till slut, speciellt om man bor i en storstad. Sen finns det en jävla många som skiter i regeln och kör utan att stanna.

Hmm.
3 maj 2008 ·

Ja, de får ju förfan skita i att gå över vägen! de kan väl vänta i någon timme under rusningen...



*notera ironin*


Jo det är klart det blir sämre för miljön men vafan. Är du aldrig fotgängrare?
Hur ska man annars göra? bygga nytt system för bilarna. så En fotgängarens väg aldrig korsas av en bils?

Senast redigerat av Hmm. (3 maj 2008)

Opelmadness German cars, quality and beyond
3 maj 2008 · 8 197 Inlägg

Jag stannar alltid för fotgängare... Utom om de som bara står och tittar rakt fram. Vill helst ha ögonkontakt med dom så dom inte tror att man inte ser dom.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
AudiFors
3 maj 2008 · 906 Inlägg

haha, ska alla alltid köra bil då eller? Blir inte långt man kan gå om man ej kan korsa vägen, är la bättre att du som förare skiter i att köra om du inte måste? Tänk vad miljön skulle tjänat mycket på det dåsmile

=)
bollen1986
3 maj 2008 · 3 714 Inlägg

den regeln att stanna för fotgängare skiter ju polisen i med så varför ha den??

vet inte hur många ggr jag varit nära på att bli påkörd av bilister inklusive polisen!

nej ta bort den så man slipper den tycker jag

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM
LasseMan underordnad allfixare
3 maj 2008 · 696 Inlägg

Vart skrev jag att jag aldrig stannar för fotgängare?! Jobbar som taxiförare och stannar ALLTID för fotgängare jag kom bara att tänka på hur mycket extra avgaser det blir och på frågan om man ska vänta någon timme för att gå över vägen när det är rusningstrafik.. Om inte jag minns fel så var det väll något år sedan man behövde stanna för fotgängare så på den tiden fick man vänta någon timme för att ta sig över gatan menar du? jag menar när det kommer en lastbil på sådär 60ton o läre bromsa in för en fotgängare och sedan ska få upp farten igen hur mycket extra avgaser blir inte det?

Jag hatar att förlora, det får någon annan hålla på med!
richardoo290 VOLVO for life..
3 maj 2008 · 2 113 Inlägg

bollen1986 skrev:
den regeln att stanna för fotgängare skiter ju polisen i med så varför ha den??

vet inte hur många ggr jag varit nära på att bli påkörd av bilister inklusive polisen!

nej ta bort den så man slipper den tycker jag

en bilist behöver inte stanna för fotgängare där de finns trafikljus, tongue
sen behöver man inte stanna för fotgängare som korsar vägen där de inte finns övergångställen..

så om de är där du har vart nära på att bli påkörd som ja tror så kan man inte annat än skratta"
och går du rätt ut på vägen utan att avakta o se om bilarna stannar så e de ju rätt dumt av dig,
eftersom du skrev att dem nästan kört på dig så antar ja att du var mitt på vägen då de skedde..?

Senast redigerat av richardoo290 (3 maj 2008)

loudness
3 maj 2008 · 4 554 Inlägg

tänk om alla höll på "tomgång max 1 minut" inom alla transportmedel så hade de kanske vart ännu bättre

FLindgren
3 maj 2008 · 5 089 Inlägg

äsch alla säger ju att det är kört för jorden så det gör väll inget om vi fortsätten förorena den dåwink

\Lindgren
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
AudiFors
3 maj 2008 · 906 Inlägg

richardoo290 skrev:

bollen1986 skrev:
den regeln att stanna för fotgängare skiter ju polisen i med så varför ha den??

vet inte hur många ggr jag varit nära på att bli påkörd av bilister inklusive polisen!

nej ta bort den så man slipper den tycker jag

en bilist behöver inte stanna för fotgängare där de finns trafikljus, tongue
sen behöver man inte stanna för fotgängare som korsar vägen där de inte finns övergångställen..

så om de är där du har vart nära på att bli påkörd som ja tror så kan man inte annat än skratta"
och går du rätt ut på vägen utan att avakta o se om bilarna stannar så e de ju rätt dumt av dig,
eftersom du skrev att dem nästan kört på dig så antar ja att du var mitt på vägen då de skedde..?

Du ska ju dock ha en bra uppsikt och kunna stanna för hinder på vägen!

=)
Sushikocken Sleeper
3 maj 2008 · 3 084 Inlägg

Varför behöver man stanna vid rödlysen fatta hur mycket det drar!

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
HonkelinA_ Audinörd
3 maj 2008 · 15 Inlägg

Sushikocken skrev:
Varför behöver man stanna vid rödlysen fatta hur mycket det drar!

har du inte fått lära dig eco-driving? kör du lastbil ska du alltid släppa på gasen (det puttar på rätt bra med full last på både bil och släp) en bra bit innan du kommer fram till rödljusen och lägga i lämplig växel när du börjar närma dig, samma sak med vanlig personbil... när du väl är framme och det slår om till grönt så rullar du ju fortarande smile det sparar massor...

Drive it like you stole it - jotack, det är väl ändå det jag gör...
doctor_doodle
4 maj 2008 · 100 Inlägg

vi kan bygga gångtunnlar och gångbroar istället smile eller så kan alla köpa prius. smile

fegge_89
4 maj 2008 · 1 302 Inlägg

Jo tänkte på en liknande sak när jag var i stan i lkpg och körde och de håller på att bygga rondeller överalt.

Det kan ju inte heller vara specielt miljövänligt med tanke på att man måste åka runt i rondellen för i stället köra rakt igenom.

Senast redigerat av fegge_89 (4 maj 2008)

AudiFors
4 maj 2008 · 906 Inlägg

fegge_89 skrev:
Jo tänkte på en liknande sak när jag var i stan i lkpg och körde och de håller på att bygga rondeller överalt.

Det kan ju inte heller vara specielt miljövänligt med tanke på att man måste åka runt i rondellen för i stället köra rakt igenom.

Är ju hundra gånger bättre än rödljus, och om du bara ska åka rätt fram så kommer ju dem från höger få vänta likt förbannat, här har vi massor med rondeller, flyter på hur bra som helst, mycket bättre än alla rödljus vi hade innan.

=)
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
4 maj 2008 · 5 753 Inlägg

ääääh kör över dom jävla fotgängarna istället!

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang