fläktar till nersänkt slutsteg

dolmen
12 januari 2006 ·

jag har sänkt ner stegen i hjulpottan å satt dit en fläkt som blåser in luft. är det kris om man inte har en till som blåser ut?  tex att det blir kondens eller överhettning

Yariemi
12 januari 2006 · 103 Inlägg

Har du lufthål så är det inga problem att varma luften åker ut, det flöder ju in nytt luft!

chrille 35
1 april 2006 · 6 Inlägg

Jag har haft inbygda steg i över 2 år utan luftfläkt,de har inte gått sönder.....

Flemm
1 april 2006 · 172 Inlägg

chrille 35 skrev:
Jag har haft inbygda steg i över 2 år utan luftfläkt,de har inte gått sönder.....

Vad för steg har du då ?
Mina blir varma (dom har inbygda fläkter)

Fläkter är aldrig fel till steg ! (eller, några steg gillar värme, men kanske inte för mycket).... smile

Norsk DB-drag Mästare 2006
Street A
Drönirettab
1 april 2006 · 21 761 Inlägg

Det beror väl lite på hur mycket och länge man stressar sina steg också.

Flemm
1 april 2006 · 172 Inlägg

Det gör det ju...

Norsk DB-drag Mästare 2006
Street A
Kojloj
1 april 2006 · 458 Inlägg

Håller på att sänka ner mitt steg i bagagen nu! Jag tänkte ha 1 fläkt som blåser in luft
och en som blåser ut luft.. Har ni något bra tips om vart man kan koppla dessa fläktar?

JohnnyN Rutinerad medlem
1 april 2006 · 1 938 Inlägg

Koppla in ett relä på remote-sladden, så att fläktar och slutsteg går igång samtidigt smile

dj_aggwa El- och Instrumenttekniker
1 april 2006 · 2 933 Inlägg

calibra_nox skrev:
Koppla in ett relä på remote-sladden, så att fläktar och slutsteg går igång samtidigt smile

Hörde från en klasskamrat att det finns risk för backströmmar när man gör så, så att stereon går åt skogen.. han sa att man börde hellre sätta dit en transistor istället..

är han helt ute och flyger då.?  smile tongue

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK
Volvo 744 "T5 RWD" (1992)
Volvo 244 (1985)
JohnnyN Rutinerad medlem
1 april 2006 · 1 938 Inlägg

dj_aggwa skrev:
Hörde från en klasskamrat att det finns risk för backströmmar när man gör så, så att stereon går åt skogen.. han sa att man börde hellre sätta dit en transistor istället..

är han helt ute och flyger då.?  smile tongue

Jag vet inte neutral Jag har bara läst det, i en tidigare tråd, att nån sade att killen ifråga då, skulle koppla in ett relä... så jag ska inte säga, om jag eller din klasskamrat har fel roll

dj_aggwa El- och Instrumenttekniker
1 april 2006 · 2 933 Inlägg

calibra_nox skrev:

dj_aggwa skrev:
Hörde från en klasskamrat att det finns risk för backströmmar när man gör så, så att stereon går åt skogen.. han sa att man börde hellre sätta dit en transistor istället..

är han helt ute och flyger då.?  smile tongue

Jag vet inte neutral Jag har bara läst det, i en tidigare tråd, att nån sade att killen ifråga då, skulle koppla in ett relä... så jag ska inte säga, om jag eller din klasskamrat har fel roll

okey, är mycke möjligt att det kan bli så, jag vågar iaf inte chansa.. tongue därför sket jag i alla effekter som kan sättas på remoten.. tongue smile

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK
Volvo 744 "T5 RWD" (1992)
Volvo 244 (1985)
JohnnyN Rutinerad medlem
1 april 2006 · 1 938 Inlägg

dj_aggwa skrev:
okey, är mycke möjligt att det kan bli så, jag vågar iaf inte chansa.. tongue därför sket jag i alla effekter som kan sättas på remoten.. tongue smile

Lika så bra det ändå smile onödigt att riskera HUn tongue om inget annat, så kan du ju lägga fläktarna på tändningen eller på helt skild brytare smile

dj_aggwa El- och Instrumenttekniker
1 april 2006 · 2 933 Inlägg

Ja det kostar ju att köpa ny stereo.. :S tongue
ja det går att göra på många sätt, lättast e nog ljuset där bak.. tongue  men jag ska inte ha nåt sånt i min bil.. va förra bygget det fanns sånt.. höjde upp stegen med muttrar under istället den här gången så luften tar sig in underifrån.. tongue

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK
Volvo 244 (1985)
Volvo 744 "T5 RWD" (1992)
Renjägarn
2 april 2006 · 638 Inlägg

Vad för fläktar kör ni med och vart köper ni dom?  Fungerar det bra med vanliga chassifläktar som sitter på en dator eller är det några andra man ska välja?

Kommer väl nånting här snart!
dj_aggwa El- och Instrumenttekniker
2 april 2006 · 2 933 Inlägg

chassi fläktar till datorer går utmärkt..

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK
Volvo 744 "T5 RWD" (1992)
Volvo 244 (1985)
Flemm
2 april 2006 · 172 Inlägg

Det funkar bra... Det är vad jag använder...

Du kan koppla + till bakljusen, när dom slås på, så går flekten igång... Det är vad jag har gjort

Norsk DB-drag Mästare 2006
Street A
Renjägarn
2 april 2006 · 638 Inlägg

ok tackar för svaren smile

Kommer väl nånting här snart!
professorWinther
2 april 2006 · 585 Inlägg

Passa på att köpa några snygga fläktar istället för bara svarta..

Det finns inget jag inte kan, bara saker jag inte lärt mig.
Renjägarn
2 april 2006 · 638 Inlägg

professorWinther skrev:
Passa på att köpa några snygga fläktar istället för bara svarta..

Det är just svarta jag vill ha för att det ska vara enkelt och stilrent smile allt är klätt med svart tyg så ser bara skumt ut om man sätter nå flashigt, men man vet aldrig smile

Kommer väl nånting här snart!
Phaetoon
2 april 2006 · 8 156 Inlägg

Här kan du hitta det mest upp till 140mm fläktar.
http://gtek.net/index.php?mode=list& … 2%20243%20

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang