känns så jävla gött att de är klart nu så allt de "roliga" kan börja
toppen monterad och kamrem dragen! markering nere vid remhjulet ska ligga för markeringen vid alu kåpan, markering uppe på toppen ska vara mot markeringen på remhjulet på kamaxeln och 6ans cylinder ska samtidigt överlappa från avgasventil, insugsventil
bakvagnen är även den klar=) eller nästan... diff kåpan ska sättas dit och olja ska i diffen..
bakvagnen börjar ta form=)
bög.. ny bussning svarvad. spruken kåpa. igen, hämtade den från svetsning förut så den är klar den med=)
även köpt en ny bil=) tänkt att vara som bruksbil i sommar då de kanske är lite svårt att åka racebilen överallt:P 318i -88. min skininredning ska i, kofongare och bakdel, framdel ska lackas om. is läpp ska förmodligen på ifram. dekalen i framrutan ska bort... hehe ja vi får väl se hur detta slutar
allt för idag.. sitter hemma och är sjuk idag. helvete va de suger.
Hpaddict: hehe tack! jo den sprack när jag pressade ur den gamla bussningen också... hehe ah den är väl hyfsat fin finns ganska mycket på den som inte faller mig i smaken men du vet ju hur de brukar gå med bilarna vi har... ingen går orörd
opelwallander: tackar! trevligt att du gillar den=)
*Powerflexbussningar till bärarmar och bakvagnsbryggan. *Polyrethan diffbussning. * Stora lamelldiffen från m3 med 188mm kronhjul. 3.64 utvx *Nya hjullager. * nya handbromswirear. * 4 lager hammarlack. * Allt blästrat. *12.9 bult.
borde lira jävligt fint=)
Får se sen när de blir nya bromsar osv
just nu så håller jag på med den nya bruksbilen fixat en liten projekttråd till den också:
Ser riktigt bra ut Inte köra med stålomspunna slangar till bromsarna ? Jag kunde inte uppleva skillnaden då jag hade min uppallade och bytte belägg och skivor samtidigt+ massa annat. Så man kom ju inte ihåg hur det var innan. Men vad folk säger så ska det ju göra endel
Ser riktigt bra ut Inte köra med stålomspunna slangar till bromsarna ? Jag kunde inte uppleva skillnaden då jag hade min uppallade och bytte belägg och skivor samtidigt+ massa annat. Så man kom ju inte ihåg hur det var innan. Men vad folk säger så ska det ju göra endel
Mvh
heheh tackar! jo det kommer kanske senare.. vill se så allt funkar först : P
En liten snabb update för den som är intresserad=) om de nu någon som fortfarande är de? känns som jag vänstrat lite med den röda e30in nu ett tag så jag tänkte att jag börjar byta bussningarna till länkarmarna fram
här ska den i va de tänkt ja... får pressa i de på måndag
börjar bli lite manlighetsfaktor av denna bilen nu tycker jag
gled runt lite och njöt av bara synen av en välputsad ren och blank e30 mitt i vintern... gött!!