ja nu var det dags igen.. började dagen med att rengöra oljetråget för att se var det läcker olja.. efter rengörningen så satte jag hylsan i bultarna och drog åt alla.. konstigt nog så satt inte en enda bult fast, utan man kunde utan problem dra alla ett varv.. kan ju va därför det droppa lite olja. passade även på att dra fast andra bultar därunder..
nu återstår det bara att se om det fortfarande läcker något och om det nu gör det så blir det väl en ny packning till oljetråget.
efter detta så kom jag och min kära bror underfund med att bakkljolen var förjävla ful.. så vi funderade, funderade och kom sedan på att vi har en bakkjol liggandes, dock till hans e36a.. kan den passa tro.?
enda problemet var ju att e36an är lite rundare i formen.. därav detta glapp mellan bilen och kjolen.. blir till att glasfibra..
för att få bra passform vid bakhjulet så var vi tvugna att kapa lite.. ca 2-3cm, samt att kapa till så att den passade utmed kanten på bilen..
allt för idag.. komentera gärna vad ni tror.. än så länge är detta bara i prototypstadiet..
idag så har jag tvättat golvmattan samt rostlagat lite ..
hittade ett litet hål..
det fixades med lite glasfiberspackel. Byggde upp spacklet med tunt tapetnät.
när spacklet hade torkat så målade jag med rostsskyddsfärg.
imorgon ska samma saker göras på andra sidan och den röda rostskyddsfärgen ska målas engång till fast då grå... (samma färg som övriga delar av golvet)
sen ska ja ta itu med hållrummet som är bakom b stolpen.
det var allt för idag. kommer mer imorgon..
mvh
Har du inte fått bort all rost, spelar det ingenroll hur mycket spackel du lägger på det kommer endå komma tillbax, frågan är bara när.. tyvärr mään..
idag så har jag tvättat golvmattan samt rostlagat lite ..
hittade ett litet hål..
det fixades med lite glasfiberspackel. Byggde upp spacklet med tunt tapetnät.
när spacklet hade torkat så målade jag med rostsskyddsfärg.
imorgon ska samma saker göras på andra sidan och den röda rostskyddsfärgen ska målas engång till fast då grå... (samma färg som övriga delar av golvet)
sen ska ja ta itu med hållrummet som är bakom b stolpen.
det var allt för idag. kommer mer imorgon..
mvh
Har du inte fått bort all rost, spelar det ingenroll hur mycket spackel du lägger på det kommer endå komma tillbax, frågan är bara när.. tyvärr mään..
kanske ska tillägga att jag tog bort rosten och lade på rostskyddsprimer. dock ingen bild på det..
Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!"
But nobody rubs your dick and says "good work!"