Nu så har jag varit igång igen.. bytt vänster hjullager fram. gick väldigt lätt faktiskt.. trotts att jag inte hade någon avdragare...eller en 36hylsa.. det var bara att bege sig till grannen och hämta:
Det gamla hjullagret. när jag fick bort det från axeln så gick det i tre delar.
Det nya lagret samt navet. (man var tvungen att byta både navet och lagret)
looking good ha??
det var faktiskt allting som jag hade och komma med denna gången.. ha det gött allesammans
Idag har jag för första gången på läännngggeee varit ute och kört en bit=) kändes storm bra=) hjullagret fungerade perfekt och ljudisoleringen är också över förväntan=)
sen polerade och waxade jag lite olika ställen på lacken som det hade blivit vita prickar på:
En liten bild på hur poleringen blev=)
lämnade bilden för dagen.. riktigt nöjd med resultatet av polerningen på högerskärmen men dock så syns det inte så bra på denna mobilbild..
det som händer just nu är att jag håller på att fixa fram spacers, troligen runt 15mm. sen så ska hela grillpartiet få sig en uppiffning. Imorgon så ska vänster tröskel få ordentlig lack, och så ska förmodligen avgassystemet ner och ersättas av ett annat. från e36an. dock så kommer det behövas modifiera lite för att få passform.
brorsans e36a (Åkeson) ska också få sig en genomgång.
satte igång med att slipa ner grilldetaljerna, våtslip, plast primer samt en mattsvart färg lades på.
så här såg det ut innan de började slipas ner.
blev sket bra=) precis som nytt;)
torkar armarna slipades ner och lackades i samma matta färg:)
samma visa här!
polerade även kromet, autosol gör verkligen susen, även på.....
säkrings kåpan???`
jajjamensan!!
Efter detta så var det dags att plocka ner det gamla avgas systemet och montera ett lite nyare;) Det gamla.
Tog orginal downpipe, så att det passa mot grenröret.. svetsa ihop det med e36ans främre del av avgassystemet.
här kapas det gamla systemet av, downpipen behålls.
e36ans rör kapades av och kortades av ca 10cm.. (övre delen:e36, undre:e30)
handlade lite rörstumpar och ljuddämpare idag:) ska ju bli ett rör på var sida om bilen så där av 2st ljuddämpare..
någon slant på kopplingen in i garaget...
främre delen av systemet är nästan klart, ska bara svetsa ihop det. håller på att passa in det just nu. när det är klart så ska bakre delen av systemet byggas ihop.
Åkeson: haha jaa det blir fint som fan;) heh lyckades jag pricka lite sånna:P
LVS-Racing: tackar så mycket!! roligt med positiva komentarer=)
Sherlia: tackar!! ja inredningen blev mycket bra faktiskt.. trodde inte att det kunde bli så bra=) avancerade grejjer kommer kanske lite senare.. måste få bilen körklar osv först:)
Kimpan: tackar!! jaa ja hoppas på att avgassystemet kommer låta fint jag med;) någon idè på utblås?
Jozeph: tackar så mycket!
Om någon har idèer på utblås så får ni gärna säga till!