Nu får de fan vara nog.. bensinen över 13 kr/litern..

Robban_89 Pilot och utbildad Däcksparkare
21 maj 2008 · 1 659 Inlägg

gamlingen skrev:

Robban_89 skrev:

gamlingen skrev:
Demonstrera mot demonstrationen ?

Typiskt Moderater!
Haha närå, ville bara reta upp er lite mer wink

Nu är ju inte jag nån moderat...

Ville som sagt bara retas lite, kul och se när ni brusar upp er för små saker haha roll

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
740Drifting Driver
21 maj 2008 · 195 Inlägg

Mackanol skrev:
damdidamdidam lalala, jag ska också börja klaga så fort inte nåt passar som alla andra i denna tråden.
volvo gör fula bilar!
saab gör slöa bilar!
fords bilar är inte krocktåliga nog!
porsches bilar är för dyra!
kaffet är för beskt!

Håller med om volvo gör fula bilar saab gör slöa och fordar e inte krocksäkra nog men jag holler fan inte med om kaffet !!!!!!!!!big_smile

of Dalen <Drifting fore live>
740Drifting Driver
21 maj 2008 · 195 Inlägg

Satt å räknade lite på vad bensinen kostar här gämfört i usa med valutakurser å skit så enligt min uträkning så betalar vi 21,53 kr mer på 3.78 liter än usa

of Dalen <Drifting fore live>
sandin_90 Truck Drivers Move The Nation!
21 maj 2008 · 350 Inlägg

Ellertz skrev:
Nu börjar ja bli sjukt less... skulle tanka förut och bensinfan kostade 13.07 på en obemannad station, nu får de fan vara nog hmm

Nu är ja less på alla protestlistor man fyller i och som sen aldrig nånsin spelar en roll..

Kan vi inte göra nått som märks ? ja är skitsugen på en blokad mot rosenbad eller nått, tänk själv att stå 2000 pers utanför så inte en gubbe kommer in, de är sånt som märks... visst de är olagligt men gör viu inget nu så kommer snart soppan kosta som guld..

Hålldeer mä te 100%.. Vi borde göra nå... Om nån/några annordanr nå så ä ja lätt på..

----------------Våga Vägra Volvo----------------
Turbo_Erik
21 maj 2008 · 526 Inlägg

m fått kedje sms idag smile ?? Man ska bojkota bensinmackarna från den 23 - 26 maj..

Mackanol
21 maj 2008 · 2 079 Inlägg

jag känner mig utanför, har fan inte fått nått sms eller mail sad fast det kanske är för att alla som bor häromkring inte verkar bry sig wink

Senast redigerat av Mackanol (21 maj 2008)

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.
sa11e Tro mig det går att köra fortare än 110:)
21 maj 2008 · 215 Inlägg

Det går omkring 2 sms vad jag vet å det står så här i båda:
Besök inte en bensinstation för att handla nått eller tanka 23-26 maj!!
Detta e en protest mot bensin priset!!
Handla cigg snus annat ni behöver på andra ställen.
Är dessutom billigare då sänd vidare till alla!!
*detta är ett multi utskick*

Det andra:
Diesel och bensin priset har gått upp igen..
NU får de ta me faan vara nog!!
Fredagen den 23 maj tänker åkerinäringen,bilister o chaufförer göra en gemensam demostration.
Blockera ALLA tank stationer så ingen kan tanka!!
Då måste staten börja inse att dom inte kan höja skatten och andra avgifter hur mycket som helst!!
Priset har under ca 3årökat med minst 3 kr per liter på alla drivmedel
skicka detta vidare till alla kollegor o bilister

Jag kör traktor:)
Rallyhalle
21 maj 2008 · 4 299 Inlägg

sa11e skrev:
Det går omkring 2 sms vad jag vet å det står så här i båda:
Besök inte en bensinstation för att handla nått eller tanka 23-26 maj!!
Detta e en protest mot bensin priset!!
Handla cigg snus annat ni behöver på andra ställen.
Är dessutom billigare då sänd vidare till alla!!
*detta är ett multi utskick*

Det andra:
Diesel och bensin priset har gått upp igen..
NU får de ta me faan vara nog!!
Fredagen den 23 maj tänker åkerinäringen,bilister o chaufförer göra en gemensam demostration.
Blockera ALLA tank stationer så ingen kan tanka!!
Då måste staten börja inse att dom inte kan höja skatten och andra avgifter hur mycket som helst!!
Priset har under ca 3årökat med minst 3 kr per liter på alla drivmedel
skicka detta vidare till alla kollegor o bilister

Jag hoppas folk går efter de första så att vi andra som i vilket fall som helst Måste tanka oavsett bensinpris får göra de.

hedley Saaboholic
21 maj 2008 · 3 129 Inlägg

Jag håller också med om blockad mot rosenbad, vore riktigt nice, självklart är man på isåfall även om det är 40mil+ att åka!

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
Billsson
21 maj 2008 · 85 Inlägg
Bmw E36 316i / Finbil
Volvo 744 GLT / Vinterbil
Volvo 244DL / Projektbil
Rejad Maskin stundent!
21 maj 2008 · 218 Inlägg

Angående bojkott och blockader av bensinstationer med mera, så är det ingen särskilt inteligent idé att bojkotta alla mackar, för eller senare måste folk börja tanka igen å då kommer priserna ligga kvar på samma nivå som förut.

Det man måste åstadkomma är ett priskrig, vilket man gör genom att bojkotta de stora mackarna, tex Preem, OKQ8, Statoil osv. Men med ett priskrig mellan mackarna kommer man ju inte åt skatterna och avgifterna, därför är väl direkta blockader det enda som kan få politikerna att göra nån slags ändring på de bitarna.

Blir det blockader här omkring så kan ni ge er katten på att jag är där big_smile, men som sagt man kan inte bojkotta ALLA mackar! Priskriget är den vinnande stategin big_smile

"- Vi är inte fulla, vi har pollenallergi!!"
Ellertz Norrlänning
21 maj 2008 · 1 453 Inlägg

r-ted skrev:

Ellertz skrev:

r-ted skrev:

Miljonlån ???

Jag har 330 000kr i lån på allt jag äger då är Ferrarin, Bmw:n , volvon och mitt nyrenoverad hus inräknat.
Så jag vet att jag sitter i en guldsits big_smile

detta ihop med min trevliga inkomst gör att jag kan se ner på sånt avskum som hatar alla som det går bra för.

Avundsjuka kräk är det värsta som finns.

Det är bara fattiga som tycker att det är fult att prata om pengar.

Vad bra, då har du ändå 329 980 kr mer än mig i lån då smile ja ser inte ner på sånna de går bra för, för ja tycker går skapligt bra för mig också smile  ja har de mesta man kan begära som 18 åring!  Men till skillnad från vissa så brukar ja hålla nere med skrytet så mycket de går... Men de är trevligt att det inte bara är mig de går framåt för smile

ja det är väll inga problem att vara skuldfri om man åker gammal S6 och bor hemma.
Nu var det ju itne riktigt det tråden handla om .

Nu får du ju inte ta mina inlägg på blodigaste allvar , det är en hel del ironi i dom.
Men det luktar avundsjuka lång väg när man beskyller någon för miljon lån osv.


men men bensinpriset, vad har vi kommit fram till ?
några skall ut å "protestera" jag skall göra en motdemonstration tror jag big_smile

Hehe nee de har du ju kanske rätt i.. Ja åker ju inte tuffaste bilen, men just nu när de gått så pass dåligt på börsen så har ja hellre pengarna där än att köpa nån nyare och billigare bil smile  Sen äre nog jag som har lånfobi eefter att ha sett för mycket på lyxfällan..tongue  Jaa är ju inte så jäkla seriös ja heller, men politiska debatter kan ja bara inte vara lugn i tongue hehe..  Hoppas du inte tar mina inlägg alldeles för hårt smile

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!
NxV ElectroRaggare
22 maj 2008 · 883 Inlägg

Det är ett sådan jävla tjat om miljön och om bensinpriset så nu har JAG fått nog.
Nu säljer jag Clion och har köpt en Audi S6 med V8 istället. HUUUUAH va jag ska tanka nu när det bara står V8:or på garageuppfarten. MUAHAHHHAHAHA big_smile

Chevrolet Tahoe -99 4x4 på M/T 33x13,5X20 däck
Dodge M880 -77 Blivande skogskung!
Chevrolet Tahoe LT "NxV" (1999)
Volkswagen Arteon "GT-R" (2018)
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
22 maj 2008 · 5 753 Inlägg

ja sms och mail har man ju fått en del idag... men jag är tveksam på vad man än gör så lär det knappast gå att påverka hur gärna man än vill

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
NxV ElectroRaggare
22 maj 2008 · 883 Inlägg

nån som vill köpa en jättebensinsnål Renault clio III som ni håller på och gnäller..? big_smile

Chevrolet Tahoe -99 4x4 på M/T 33x13,5X20 däck
Dodge M880 -77 Blivande skogskung!
Volkswagen Arteon "GT-R" (2018)
Chevrolet Tahoe LT "NxV" (1999)
Ellertz Norrlänning
22 maj 2008 · 1 453 Inlägg

NxV skrev:
Det är ett sådan jävla tjat om miljön och om bensinpriset så nu har JAG fått nog.
Nu säljer jag Clion och har köpt en Audi S6 med V8 istället. HUUUUAH va jag ska tanka nu när det bara står V8:or på garageuppfarten. MUAHAHHHAHAHA big_smile

Hehe rätt de.. Våga tömma sverige på soppa !

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!
Maizer
22 maj 2008 ·

chrizz skrev:
§8 Uppmaning till brott
• Du får inte uppmana till brott eller sprida någon annan persons uppmaning till brott.
• Garaget får inte användas till att organisera olagliga streetrace eller sprida reklam (t.ex. tid och/eller plats) för olagliga streetrace.

Att sprida information om olagliga demonstrationer och/eller blockering av bensinstationer är förbjudet i detta forum.

Är du inte så politisk korrekt att det blir töntigt ibland?

Majoren442
22 maj 2008 · 213 Inlägg

Det går fort när man var yngre och hade moppe kosta bensinen 7-8kr litern det var riktigt bra tider det. Synd  att dem ska ha så förbannad hög skatt på bensinen när dem typ köper in den för 2,40kr

No pain No game
Det värsta som kan hända är att sakerna går sönder. Gör om gör rätt!
TRYIT Teddan
22 maj 2008 · 2 495 Inlägg

Majoren442 skrev:
Det går fort när man var yngre och hade moppe kosta bensinen 7-8kr litern det var riktigt bra tider det. Synd  att dem ska ha så förbannad hög skatt på bensinen när dem typ köper in den för 2,40kr

köper in den för 2,40 lollollollol

dags att vakna

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
Decibel
22 maj 2008 · 2 911 Inlägg

Politikernas ideologi är att soppan ska kosta 20 spänn litern till 2010, så bara hålla i er.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang