Ärr på hakan, ersättning?

Jojje_ F-14 Tomcat Fighterpilot
12 maj 2009 · 887 Inlägg

Bästa polarens lillebror som har ett mindre ärr än ditt fick 89.000:- pga alla "psykiska" problem han fick efter det... om vi nu kallar det "psykiska problem" wink

Ελευθερία ή Θάνατος !
"We want to follow a dream, yes it's true, but it's one thing to follow a dream and another to follow an obsession...A dream is more pure than obsession. A dream is about pride." /José Mourinho
VolvoXet Bas älskare
12 maj 2009 · 716 Inlägg

Jag har ett ärr på mitt ben som jag sydde 28 stygn i som jag fått ersättning för, fick 15 000 kr. men det var pga att ärret var fult, de började vara o skit, så jag fick en operation o nu är de bättre, men fick ändå 15000

Volvo 744 (1988)
NissanMotorsport
12 maj 2009 ·

Jojje_ skrev:
Bästa polarens lillebror som har ett mindre ärr än ditt fick 89.000:- pga alla "psykiska" problem han fick efter det... om vi nu kallar det "psykiska problem" wink

Jag får ta ut på en till försäkring om ett år, och då blir det troligtvis mer pengar jag får smile

Roz-104 typ..eh..va?
12 maj 2009 · 582 Inlägg

Var blev det av den där bilden du lovade att vi skulle få se då tongue

Beer - Now cheaper than gas! - Drink, don't drive!
Volvo 850 T5 "Te-Femman" (1994)
NissanMotorsport
12 maj 2009 ·

Roz-104 skrev:
Var blev det av den där bilden du lovade att vi skulle få se då tongue

hah, just de ja, har inte orkat raka mig tongue så kan ta kort på korten ja skicka in till AFA om en stund ;D

Roz-104 typ..eh..va?
12 maj 2009 · 582 Inlägg

MIG1408 skrev:

Roz-104 skrev:
Var blev det av den där bilden du lovade att vi skulle få se då tongue

hah, just de ja, har inte orkat raka mig tongue så kan ta kort på korten ja skicka in till AFA om en stund ;D

Sehr gut, eller hurfan de stavas tongue

Beer - Now cheaper than gas! - Drink, don't drive!
Volvo 850 T5 "Te-Femman" (1994)
solider666
15 maj 2009 · 9 Inlägg

fan vad bra jag läste det här...  fick 10 stygn mellan hakan och adamsäpplet  för ett par år sen.... till mig sa dom att jag skulle skicka papper till försäkrings kassan men det skulle nog inte ge ut ersättning... . nu ska ja fan ta upp det här med afa med dom jävlarna

Norde fotointresserad
5 november 2009 · 2 307 Inlägg

Tog lite bilder på mina ärr idag och skickade in. 19 månader efter korsbandsoperationen jag gjorde. Fyra ärr, två sen titthålsoperationen och två sen korsbandsoperationen och sammanlagt 28 stygn. De två stora ärren är 8-9 cm vardera.

Hoppas bara att man inte måste vänta två år innan man kan begära, men såg att någon i tråden hade fått vänta ett år bara. Så nu är det väl bara att sitta och vänta på besked.

http://pici.se/pictures/zLehtEFdP.jpg

http://pici.se/pictures/large/TaSHbhwlM.jpg

NissanMotorsport
5 november 2009 ·

Norde skrev:
Tog lite bilder på mina ärr idag och skickade in. 19 månader efter korsbandsoperationen jag gjorde. Fyra ärr, två sen titthålsoperationen och två sen korsbandsoperationen och sammanlagt 28 stygn. De två stora ärren är 8-9 cm vardera.

Hoppas bara att man inte måste vänta två år innan man kan begära, men såg att någon i tråden hade fått vänta ett år bara. Så nu är det väl bara att sitta och vänta på besked.

http://pici.se/pictures/zLehtEFdP.jpg

http://pici.se/pictures/large/TaSHbhwlM.jpg

Du får inte vänta 2 år, de är från när skadan är skedd smile jag fick ju vänta först 2 år, sen nu får jag vänta 1 år till för att ta ut på min andra försärkring.. så du borde få en liten kosing för dina ärr

CmoR
5 november 2009 · 354 Inlägg

Jag lånar tråden lite. Jag gjorde illa mej förra sommaren på Irland. Och ska ta bort lite metallskrot osv. i maj nästa år. Och ett år efter det får jag min försäkrings utbetalning. Men då undrar jag, i och med skadan fick jag nedsatt rörlighet i armen och kommer vara några procent invalid som det heter. Finns dessa uppgifter lagrade nånstans som tillexempel en arbetsgivare kan kolla upp innan denna anställer mig? Man vill ju inte bli särbehandlad bara för att man drack några öl för mkt och inte kan sträcka ut armen helt. Jag menar, man hittar ju nya sätt att göra saker på istället för att inte kunna göra dem alls pga skadan.

tack på förhand

Hamilton
5 november 2009 · 8 864 Inlägg

Norde skrev:
Tog lite bilder på mina ärr idag och skickade in. 19 månader efter korsbandsoperationen jag gjorde. Fyra ärr, två sen titthålsoperationen och två sen korsbandsoperationen och sammanlagt 28 stygn. De två stora ärren är 8-9 cm vardera.

Hoppas bara att man inte måste vänta två år innan man kan begära, men såg att någon i tråden hade fått vänta ett år bara. Så nu är det väl bara att sitta och vänta på besked.

http://pici.se/pictures/zLehtEFdP.jpg

http://pici.se/pictures/large/TaSHbhwlM.jpg

Ja vad ska man säga....utnytja systemet till max.....roll
Själv skulle jag inte ha mage att ens komma på tanken att söka om ersättning för ärr vid operationer.

Är i stället glad att jag är någosonär frisk och har överlevt.

Senast redigerat av Hamilton (5 november 2009)

Fotograf på tierpidag.se
Hamilton
5 november 2009 · 8 864 Inlägg

CmoR skrev:
Jag lånar tråden lite. Jag gjorde illa mej förra sommaren på Irland. Och ska ta bort lite metallskrot osv. i maj nästa år. Och ett år efter det får jag min försäkrings utbetalning. Men då undrar jag, i och med skadan fick jag nedsatt rörlighet i armen och kommer vara några procent invalid som det heter. Finns dessa uppgifter lagrade nånstans som tillexempel en arbetsgivare kan kolla upp innan denna anställer mig? Man vill ju inte bli särbehandlad bara för att man drack några öl för mkt och inte kan sträcka ut armen helt. Jag menar, man hittar ju nya sätt att göra saker på istället för att inte kunna göra dem alls pga skadan.

tack på förhand

Sjukjournaler är sekretessbelagda.
Du måste ge ditt medgivande i fall någon vill se dom

Fotograf på tierpidag.se
FireTraXX DFFL
5 november 2009 · 9 020 Inlägg

Hamilton skrev:

Norde skrev:
Tog lite bilder på mina ärr idag och skickade in. 19 månader efter korsbandsoperationen jag gjorde. Fyra ärr, två sen titthålsoperationen och två sen korsbandsoperationen och sammanlagt 28 stygn. De två stora ärren är 8-9 cm vardera.

Hoppas bara att man inte måste vänta två år innan man kan begära, men såg att någon i tråden hade fått vänta ett år bara. Så nu är det väl bara att sitta och vänta på besked.

http://pici.se/pictures/zLehtEFdP.jpg

http://pici.se/pictures/large/TaSHbhwlM.jpg

Ja vad ska man säga....utnytja systemet till max.....roll
Själv skulle jag inte ha mage att ens komma på tanken att söka om ersättning för ärr vid operationer.

Är i stället glad att jag är någosonär frisk och har överlevt.

Samma här, har ett 8-9cm långt är från naveln och uppåt och två ganska långa ärr sen två ljumsbråcksoperationer.
Men skulle kännas lite för sossigt att försöka få ersättning för ett ärr som jag fått p.g.a. en operation som gjorde att jag lever idag och två för att jag hade snuskigt ont och doktorn gjorde så att jag inte hade ont...

Men det är ju bara jag.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Norde fotointresserad
5 november 2009 · 2 307 Inlägg

FireTraXX skrev:

Hamilton skrev:

Norde skrev:
Tog lite bilder på mina ärr idag och skickade in. 19 månader efter korsbandsoperationen jag gjorde. Fyra ärr, två sen titthålsoperationen och två sen korsbandsoperationen och sammanlagt 28 stygn. De två stora ärren är 8-9 cm vardera.

Hoppas bara att man inte måste vänta två år innan man kan begära, men såg att någon i tråden hade fått vänta ett år bara. Så nu är det väl bara att sitta och vänta på besked.

http://pici.se/pictures/zLehtEFdP.jpg

http://pici.se/pictures/large/TaSHbhwlM.jpg

Ja vad ska man säga....utnytja systemet till max.....roll
Själv skulle jag inte ha mage att ens komma på tanken att söka om ersättning för ärr vid operationer.

Är i stället glad att jag är någosonär frisk och har överlevt.

Samma här, har ett 8-9cm långt är från naveln och uppåt och två ganska långa ärr sen två ljumsbråcksoperationer.
Men skulle kännas lite för sossigt att försöka få ersättning för ett ärr som jag fått p.g.a. en operation som gjorde att jag lever idag och två för att jag hade snuskigt ont och doktorn gjorde så att jag inte hade ont...

Men det är ju bara jag.

Det är väl upp till er men själv anser jag att betalar man för något ska man kunna utnyttja det när det behövs också. Hade gärna sluppit de här operationerna, tiden efter och sluppit att se ut som jag gör idag på knät.

jgranath
5 november 2009 · 34 Inlägg

biber skrev:
Gott smile Alltid gött när det löser sig, fick ersättning när jag bröt nyckelbenet lagom till att man fick körkortet så investerade i en bil wink

Vart du tvungen att opera då eller så du fick ett ärr ?

Har också brytit nyckelbenet för nått år sen, behövde dock inte opera då det bara hade gått rakt av. Men nu till frågan, det har läkt ihop så benet stortsett överlappar varandra. Har en knöl på nyckelbenet och kan knappt använda ryggsäck eller liknande då det skaver och gör ont.

Något man kanske kan ta ut på försäkringen ?

Senast redigerat av jgranath (5 november 2009)

bmw 320
Roz-104 typ..eh..va?
5 november 2009 · 582 Inlägg

MIG1408 skrev:

Roz-104 skrev:
Var blev det av den där bilden du lovade att vi skulle få se då tongue

hah, just de ja, har inte orkat raka mig tongue så kan ta kort på korten ja skicka in till AFA om en stund ;D

Vafan, vi får ju aldrig några bilder tongue

Beer - Now cheaper than gas! - Drink, don't drive!
Volvo 850 T5 "Te-Femman" (1994)
Norde fotointresserad
5 november 2009 · 2 307 Inlägg

FireTraXX skrev:
Samma här, har ett 8-9cm långt är från naveln och uppåt och två ganska långa ärr sen två ljumsbråcksoperationer.
Men skulle kännas lite för sossigt att försöka få ersättning för ett ärr som jag fått p.g.a. en operation som gjorde att jag lever idag och två för att jag hade snuskigt ont och doktorn gjorde så att jag inte hade ont...

Men det är ju bara jag.

Tänkte på det förresten.. I ena tråden klankar du ner på en kille för att han inte hade försäkring för då hade han kunnat använda den men när det är i ett annat fall, som det här, där man är lika mkt berättigad till att få ersättning från försäkring då ska man plötsligt inte utnyttja sin försäkring? Ska man bara sitta och pumpa in pengar i bolagen utan att kunna utnyttja de när det väl händer något som försäkringsbolagen själva har bestämt att man ska vara berättigad ersättning för?

Senast redigerat av Norde (5 november 2009)

NissanMotorsport
5 november 2009 ·

Roz-104 skrev:

MIG1408 skrev:

Roz-104 skrev:
Var blev det av den där bilden du lovade att vi skulle få se då tongue

hah, just de ja, har inte orkat raka mig tongue så kan ta kort på korten ja skicka in till AFA om en stund ;D

Vafan, vi får ju aldrig några bilder tongue

hahaha, är orakad nu + att ja vet inte vart bilderna är ja skicka till AFA är tongue hah men de syns inte så mycke i dagsläget smile ett smalt ärr som är lite ljusare bara smile

FireTraXX DFFL
6 november 2009 · 9 020 Inlägg

Norde skrev:

FireTraXX skrev:
Samma här, har ett 8-9cm långt är från naveln och uppåt och två ganska långa ärr sen två ljumsbråcksoperationer.
Men skulle kännas lite för sossigt att försöka få ersättning för ett ärr som jag fått p.g.a. en operation som gjorde att jag lever idag och två för att jag hade snuskigt ont och doktorn gjorde så att jag inte hade ont...

Men det är ju bara jag.

Tänkte på det förresten.. I ena tråden klankar du ner på en kille för att han inte hade försäkring för då hade han kunnat använda den men när det är i ett annat fall, som det här, där man är lika mkt berättigad till att få ersättning från försäkring då ska man plötsligt inte utnyttja sin försäkring? Ska man bara sitta och pumpa in pengar i bolagen utan att kunna utnyttja de när det väl händer något som försäkringsbolagen själva har bestämt att man ska vara berättigad ersättning för?

Jag klankar ner på honom för att han är för snål för sitt eget bästa.
Detta handlar helt och håller om min moraliska ställning till att suga ut pengar utan någon egentlig anledning.

Stor skillnad, läs vad jag skriver, inte vad du vill att jag ska skriva.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Norde fotointresserad
6 november 2009 · 2 307 Inlägg

jaja, skyll dig själv som inte kan utnyttja försäkringar som du har rätt till pga av din moral.. roll

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang