Norde skrev:
FireTraXX skrev:
Samma här, har ett 8-9cm långt är från naveln och uppåt och två ganska långa ärr sen två ljumsbråcksoperationer.
Men skulle kännas lite för sossigt att försöka få ersättning för ett ärr som jag fått p.g.a. en operation som gjorde att jag lever idag och två för att jag hade snuskigt ont och doktorn gjorde så att jag inte hade ont...
Men det är ju bara jag.
Tänkte på det förresten.. I ena tråden klankar du ner på en kille för att han inte hade försäkring för då hade han kunnat använda den men när det är i ett annat fall, som det här, där man är lika mkt berättigad till att få ersättning från försäkring då ska man plötsligt inte utnyttja sin försäkring? Ska man bara sitta och pumpa in pengar i bolagen utan att kunna utnyttja de när det väl händer något som försäkringsbolagen själva har bestämt att man ska vara berättigad ersättning för?
Jag klankar ner på honom för att han är för snål för sitt eget bästa.
Detta handlar helt och håller om min moraliska ställning till att suga ut pengar utan någon egentlig anledning.
Stor skillnad, läs vad jag skriver, inte vad du vill att jag ska skriva.
To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.