4382
Sök

Ska sånt här behöva hända... J*vla AS! (Stulna fälgar)

Nismo
758 Inlägg
9 maj 2008
Träligt!

56 Inlägg
9 maj 2008
Vart bor du nånstans? Vet en fälgliga som håller på i sthlm

307 Inlägg
9 maj 2008
Förjävligt med sånt här, ska hålla ögonen öppna.

1 072 Inlägg
9 maj 2008
I ditt fall är det tillåtet att mörda. Blev mer än bara fälgar, halva bilen ser raserad ut...

OEM <3
6 957 Inlägg
9 maj 2008
Blev de några övriga skador förutom kjolen?
Lider med dig ! sad

OEM <3

Knegare
62 Inlägg
9 maj 2008
Fy f-n.. Sörjer för dig Curver

MVH Rille

* Klåpare
1 718 Inlägg
9 maj 2008
Fyfan alltså...

Jag har hört (så sanningsgraden vet man ju inte) om en kille som fick en idé om sina fälgar i händelse av stöld. Han etsade in följande text bakom en eker på varje fälg:

"Denna fälg är stulen från *reg-nr* säg åt araben att du inte är intresserad"

Han fick bara ett hjul bortplockat, och det återfanns i kupén efter att det hade flugit in genom vindrutan... Men ändå...

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

F-14 Tomcat Fighterpilot
888 Inlägg
9 maj 2008
Gulmun skrev:
Fyfan alltså...

Jag har hört (så sanningsgraden vet man ju inte) om en kille som fick en idé om sina fälgar i händelse av stöld. Han etsade in följande text bakom en eker på varje fälg:

"Denna fälg är stulen från *reg-nr* säg åt araben att du inte är intresserad"

Han fick bara ett hjul bortplockat, och det återfanns i kupén efter att det hade flugit in genom vindrutan... Men ändå...

Det där var nog den bästa idén jag läst på länge..
Dock lite överdrivet med "araben".. men ni förstår..
Smart som fan ju.. däremot lite småklantigt om ägaren vill sälja fälgarna sen..

"We want to follow a dream, yes it's true, but it's one thing to follow a dream and another to follow an obsession...A dream is more pure than obsession. A dream is about pride." /José Mourinho

* Klåpare
1 718 Inlägg
9 maj 2008
Det finns ju nåt sorts reparations-kit för alu-fälgar att lägga igen med om man vill sälja fälgarna. Å andra sidan kan ju tjuven göra detsamma...

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

DO IT LOW STYLE
1 342 Inlägg
9 maj 2008
Att hålla på och sudda reg. nr på diverse siter hjälper väl egentligen föga så länge bilen står utomhus. Räcker ju med att folk ser bilen när du är ute på stan, eller ska man sudda reg. skylten då med ?

Tråkigt när sådant händer faktiskt, tyvär är min gissning att inte tillräckligt med låsbultar satt på bilen.

Mjölkpallar är ett rent helvete, dem är för mjuka så bilen skadas ändå sedan när man ska få på ett par däck.

906 Inlägg
9 maj 2008
En grej jag inte förstår med det här, är dem som gör det inte typ "skraja, nervösa"? Visst här händer mycket men tycker ändå är det alltid är folk i rörelsen, skiter de i vanligt folk då och bara fortsätter? Men aja, lider med dig, synd att det folk gör så!

=)

GRAB LIFE BY THE HORNS !!
103 Inlägg
9 maj 2008
det satt låsbultar på hjulen, utöver att sidokjolen är totalt förstört så har det uppkommit en del repor också.. sad

3 235 Inlägg
9 maj 2008
Knacka runt på dörrar i närheten och fråga om någon har sett nåt.

Man kan ju inte bara ha 4 stk fälgar med däck under armen, bil är ju ett måste då...

20 Inlägg
9 maj 2008
Trådstartare
Vi hade, precis som P-3 skriver låsbultar. Vill man ha fälgarna så får man bort bultarna, vilket dom lyckades med.
Backarna är arlabackar som någon nämnde och dom finns överallt... Bilen stod på högerbromskiva fram, samt att vänster fram åkte ner i backen efter att bilderna togs, med andra ord stod den på båda bromsskivorna fram. Det är mer skador än så, men vi ska titta närmre på det och återkomma med mer info sedan..

Vi kommer på träffen imorgon i Kungens Kurva trotts detta!!!

Mvh Fredrik & Sandra

160 Inlägg
9 maj 2008
trist.... snart får man väl köpa hjulklampor,såna som p-lisorna har i bland i annat england om man ska få ha bilen och fälgarna kvar !.... hoppas försäkringen täcker?...och att du hittar tjuven,ta med polarna &  polera upp baseboll träet....

huh?
10 427 Inlägg
9 maj 2008
Sjukt! Hur har dom gjort!?
Bara tryckt in backarna under bilen, dragit av bultarna och slagit loss fälgarna och låtit bilen rasa ned?

Fantastiskt att folk ens törs låna någon annans fälgar utomhus..
hade jag sett detta pågå så hade ju någon fått redigt ont.

F-14 Tomcat Fighterpilot
888 Inlägg
10 maj 2008
curver skrev:
Vi kommer på träffen imorgon i Kungens Kurva trotts detta!!!

Trist som fan när sånt här händer..
Vad för bil kommer du/ni till Kungens kurva då?
Jag kommer vara där med kussens bil, en M5:a -01. Då kanske vi ses där..
Knacka på grannarna är mitt tips också. Och hur gick det med skivorna fram?..

"We want to follow a dream, yes it's true, but it's one thing to follow a dream and another to follow an obsession...A dream is more pure than obsession. A dream is about pride." /José Mourinho

20 Inlägg
10 maj 2008
Trådstartare
Jojje_ skrev:
Vad för bil kommer du/ni till Kungens kurva då?

¨
Vi kommer i volvon... Lätt irriterade och med mindre fägar. Men det ska nog bli bra.

Tack till alla för er omtanke, det värmer.

Efter att ha tittat närmre på bilen under kvällen kan vi konstatera att skadorna var lite mer omfattande än vi hoppats på.
Bromsarna fram har fått sig en rejäl omgång, så det har uppstått kraftiga vibrationer vid inbromsning.
Framdörren på höger sida är skev, går troligtvis att rikta. Lacken på samma dörr är repig och det har uppstått små hack på sina ställen.
Höger sidokjol är helt förstörd och "sparklådan" på högersidan är helt intryckt.

Mvh Fredrik & Sandra

One Man Clan
4 287 Inlägg
10 maj 2008
Jojje_ skrev:
Just därför lägger jag aldrig upp reg.nummer på siter..
Det finns ofattbart mkt folk som håller koll på bilar och kollar upp vart regnumret finns, åker dit, snor fälgar osv..
Väldigt tråkigt måste jag säga.

Hade du inte något lås på fälgarna?.. Kusinen kör tre olika på sin M5:a som står på BBS Le Mansfälgar.

Jo vi har sett en snubbe som verkade hålla på med liknande... vi satt ute på borgholm (öland) och gatbil hade precis haft utställning ...då var den en man i svart skåpbil som körde omkring och skrev upp reg nr... när han sen fick se att vi satt i en bil där så försvann han väldigt fort... mitt på öppna gatan kl 20 en sommarkväll....

Sök