6605
Sök

Skaffa mobilt bredband? Bra eller Anus?

609 Inlägg
12 maj 2008
psilo skrev:
hade telias trådlösa bredband förr. bodde mitt i stan i gävle o hade ändå bara lite mer än hälften av täckningen.

bra dock om man reser mycket som tåg och buss.

word. Fast det fungerar bättre än Tele2. Det mest positiva är att man kan surfa nästan överallt, till nackdel att det är seeeeegt ibland.

9 108 Inlägg
12 maj 2008
Bjork skrev:
Säg att man e uppkopplad 3 timmar om dagen 7 dagar i veckan då?
Va kan man satsa på för size då? tongue

Såvida man inte tankar filmer och sånt så behöver man faktiskt inte så mycket.

Detta borde passa herrn klockrent:
http://www.tele2.se/pressmeddelande-mob … 04-08.html

159 i månaden för upp till 7,2mbit/s och max 5gb smile

Själv betalar jag 39:- i månaden med tele2comviq och får då surfa upp till 1gb med 3g-hastighet (384kbit/s). Funkar perfekt för mig som bara surfar med mobilen, blir mycket youtube när man inte har annat för sig smile

Das vas das das
179 Inlägg
12 maj 2008
har testat tre tele 2 mm men här ute i skogen funka glocalnet bäst lågt va och billigast i ändan (inte röven)
nöjd som fan har full mottagning (450-600 kps ) bor 5 mil ut i skogen !!!

Some say, one of his legs get longer when he sees a pretty lady... and that I haven't done one of these for some time and I've forgetten to make up a second thing. All we know is, he's called the Stig.
--Richard Hammond [S12E6]

Datornörd
123 Inlägg
13 maj 2008
Jobbade på bredbandssupport förra året då det slog igenom stort. Då var det problem med att nätet inte klarade av alla användare. Företagen hade inte räknat med att det skulle bli så populärt så snabbt, men nu verkar det fungera ganska bra.

Rörpulare
1 453 Inlägg
14 maj 2008
Kör på 3g nu funkar kanon smile

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

Rörpulare
1 453 Inlägg
14 maj 2008
Bjork skrev:
Tele2 har ju riktigt fina erbjudanden men får man då surfa hur mkt man vill för en fast kostnad
varje månad?

De e ju 3 me? 199:- hur mkt du vill samt ladda ner hur mkt du vill dom andra brukar ta avgifter efter en viss mängd data...

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

2 337 Inlägg
14 maj 2008
Kör Telenor mobilt bredband, 199 kr/månad och inga begränsningar. Funkar skitbra, HS-täckning mest överallt, sitter jag mitt ute i skogen får jag nöja mig med vanligt 3G.

Supraman
2 300 Inlägg
14 maj 2008
kör telia och har funkat kanon hittils.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

1 072 Inlägg
14 maj 2008
3bredband är inget jag rekomenderar personligen. Men NMT är ett litet företag som funkar hos mig. Men som allt annat, de kanske inte funkar för dig och 3 funkar kanoners. Du får fråga om du får testa olika i ett par dagar/alt veckor och se!

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
15 maj 2008
Pappi skrev:
Tyvärr så får du ej surfa så mycket du vill med Tele2 mbb. Finns två alternativ som du redan vet ena är 99:-/mån och då är det 1GB/mån, jag informerar kunden att alltid välja alternativ två big_smile de som kostar 159:-/mån och då är det 5GB/mån sen så ingår modemet och startavgiften enda som tillkommer är frakt 99:- engångskostnad då tongue

Fel.
Du får surfa precis hur mycket du vill, däremot begränsas hastigheten om du överskrider data-gränsen.
1GB på 99kr/mån och 5GB på 159kr/mån.

Hastigheten blir sedan spärrad till 30kb/s vilket går att använda, men knappt.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

1 582 Inlägg
15 maj 2008
John87 skrev:
Pappi skrev:
Tyvärr så får du ej surfa så mycket du vill med Tele2 mbb. Finns två alternativ som du redan vet ena är 99:-/mån och då är det 1GB/mån, jag informerar kunden att alltid välja alternativ två big_smile de som kostar 159:-/mån och då är det 5GB/mån sen så ingår modemet och startavgiften enda som tillkommer är frakt 99:- engångskostnad då tongue

Fel.
Du får surfa precis hur mycket du vill, däremot begränsas hastigheten om du överskrider data-gränsen.
1GB på 99kr/mån och 5GB på 159kr/mån.

Hastigheten blir sedan spärrad till 30kb/s vilket går att använda, men knappt.

Jo jag jobbar faktiskt på Tele2 så jag vet hur de ligger till, tro mig smile självklart strypshastigheten till 30kbit/s efter 1 eller 5GB beroende abonnemang, men det är knappt så man kan öppna en internet ruta med den hastigheten så det är lika som 0 för mig smile

8 156 Inlägg
15 maj 2008
Om man ska köra på mobilt bredband så ska man koppla upp sig mot en dator på snabbare lina och surfa via den. T.ex. fjärrstyra datorn via VNC.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

341 Inlägg
15 maj 2008
Se verkligen till att kolla hur det ligger till. Vet en snubbe som valde fel och han fick senare en räkning på 14000 :-

Drive it like you stole it

Pirat
426 Inlägg
16 maj 2008
Breexiz skrev:
Se verkligen till att kolla hur det ligger till. Vet en snubbe som valde fel och han fick senare en räkning på 14000 :-

Han kom ut på det utländska nätet va? Kan bli en dyr historia.

509 Inlägg
16 maj 2008
Jag har 3-mobilt bredband å de är riktigt anus. Kör på fast istället..

Försöker iaf
1 998 Inlägg
16 maj 2008
Thiger_84 skrev:
Jag har 3-mobilt bredband å de är riktigt anus. Kör på fast istället..

Sen finns de ju sånna som jag som inte kan få fast utan de enda som finns är mobilt.
Lite tråkigt när dom på andra sidan e45 har riktigt bredband.

Tycker de funkar bra. Ska man ladda musik så blir de lite trögt men kollar man filmer här eller på youtube så går de an.

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

341 Inlägg
16 maj 2008
Olzzon skrev:
Breexiz skrev:

Så som jag uppfattade det som fanns det två olika slags mobilt bredband att välja bland, det ena var för den som inte satt på internet så ofta och det andra var för den som kunde sitta 24/7. Han valde det förstnämnda och satt inne 24/7. Första räkningen kom på 8000:- då ringde de upp honom från 3 och sa åt honom hur det låg till. Men han fattade inte då heller så nästa månad kom det en räkning på 14000:-
Senast redigerat av Breexiz (16 maj 2008)

Drive it like you stole it

Pirat
426 Inlägg
16 maj 2008
Breexiz skrev:
Olzzon skrev:
Breexiz skrev:

Så som jag uppfattade det som fanns det två olika slags mobilt bredband att välja bland, det ena var för den som inte satt på internet så ofta och det andra var för den som kunde sitta 24/7. Han valde det förstnämnda och satt inne 24/7. Första räkningen kom på 8000:- då ringde de upp honom från 3 och sa åt honom hur det låg till. Men han fattade inte då heller så nästa månad kom det en räkning på 14000:-

Vissa operatörer tar ut en extra kostnad om man överträder gränsen, så det var väl det han gjorde. Tele2 begränsar hastigheten istället så man slipper oroa sig för att få en saftig räkning.

64 Inlägg
16 maj 2008
Anus! Bor där det är "radioskugga" eller nå lurt..annars är det nog helt okej, kör med Telia.

Truck förare
273 Inlägg
16 maj 2008
kör ju på tele2 å det går kanon e inte missnöjd alls....smile

Sök