Volvo 855 T-5R ( TDE 916 ) Efterlyses

P-G Säl-Tämjare...
13 maj 2008 · 1 024 Inlägg

Någon som har sett min gamla 855a? bilder finns på min sida, har dock inte tagit den offline än.

det står turbo performance club i vindrutan på den, men T i början och U i club saknas.

regnummer: TDE 916

nåon som har sett den?

kontakta mig på 070-4645780 eller skicka PM om ni vet vart den befinner sig.


kan tyvärr inte gå in på varför jag efterlyser den nu eftersom.
Men så fort jag vet vart den finns och så kommer jag skriva ut hela historian.

Nu litar jag på er gorg användare smile

Vilket jävla drag :)
Xtravagant 1337
13 maj 2008 · 1 343 Inlägg

Ett tips vore nog att skriva varför du efterlyser den om du vill att folk ska bry sig...

I'm not a fighter, I'm a lover!
Mazda MX5 "NjoyDesign" (1991)
gamlingen
13 maj 2008 · 5 198 Inlägg

skicka sms till vv med regnr ..

decib3L Körv
13 maj 2008 · 3 535 Inlägg

Bilen står fortfarande på P-G så att skicka SMS ger inget. Och anledning till varför han efterlyser den beror på strul som han inte kan berätta nu. Men all hjälp är välkommen!

Truckdriving Man
P-G Säl-Tämjare...
13 maj 2008 · 1 024 Inlägg

decib3L skrev:
Bilen står fortfarande på P-G så att skicka SMS ger inget. Och anledning till varför han efterlyser den beror på strul som han inte kan berätta nu. Men all hjälp är välkommen!

Tack för svaret smile

Vilket jävla drag :)
gamlingen
13 maj 2008 · 5 198 Inlägg

stöldanmäl den så blir den lyst *l*

P-G Säl-Tämjare...
13 maj 2008 · 1 024 Inlägg

Jag får inte tag i Fredrik Bengtsson i torshälla som jag bytte med, har provat alla sätt. gjorde som förr. skrev ett brev och skickade och har han inte ringt mig inan fredag så vi får ordning på allt så lyser jag bilen. har redan pratat med polis och de rådde mig till det.

Jag har reservnycklarna till bilen kvar här hemma också


så, nu vet ni allt.

tacksam för all hjällp jag får

Vilket jävla drag :)
Xtravagant 1337
13 maj 2008 · 1 343 Inlägg

Om man säger att ma fått bilen stulen så är det klart folket här ställer upp och håller ögonen öppna.
Men jag har svårt att tänka mig att någon bryr sig om att leta efter en bil för att han har "strul" med den..

Nej, vill man ha hjälp får man skriva en bra anledning så att folket här förstår varför....

I'm not a fighter, I'm a lover!
Mazda MX5 "NjoyDesign" (1991)
decib3L Körv
13 maj 2008 · 3 535 Inlägg

Nåja, nu har han skrivit anledningen.

Truckdriving Man
P-G Säl-Tämjare...
13 maj 2008 · 1 024 Inlägg

Jag får inte tag på honom på något sätt och bilen är klassad som stulen.
har förklarathela historien för polisen (precis nyss i telefon) och de anser att den är stulen och den bilen ska tillbaka till mig och nu har jag precis lyst bilen.

Så om någon bryr sig så är jag tacksam för svar. och om någon bara vill skriva i tråden för skrivandets skull eller leka bessewisser eller skit så skriv i en annan tråd.

Vilket jävla drag :)
Xtravagant 1337
13 maj 2008 · 1 343 Inlägg

Varför vill du att folk ska leta efter din bil?
Jag förstår inte...
anmäl bilen stulen sen är det inte mer med det....

Bytt e bytt du kan väl inte åka dit och hämta den i vilket fall även om du skulle hitta den..
Om det nu är denna fredrik som har bilen så är min gissning att han har den hemma???
hur svårt kan det då vara att åka hem till honom???

I'm not a fighter, I'm a lover!
Mazda MX5 "NjoyDesign" (1991)
P-G Säl-Tämjare...
13 maj 2008 · 1 024 Inlägg

får du reda på allt så förstår du. vill du något mer så skicka ett PM så slipper du kladda ner tråden, men du skule göra samma sak som mig om du va i min sits. men jag bryr mig inte om dig heller för den delen eftersom jag har lagen på min sida och den är anmäld

Vilket jävla drag :)
gamlingen
13 maj 2008 · 5 198 Inlägg

Ordet är fritt i detta forum. .tål man inte läsa vissa saker så låt bli å skriv.

P-G Säl-Tämjare...
13 maj 2008 · 1 024 Inlägg

gamlingen skrev:
Ordet är fritt i detta forum. .tål man inte läsa vissa saker så låt bli å skriv.

Sant, men efterlyser man en bil vill man inte ha en massa påhopp bara. men men.
jag skiter i vilket. lyst är den och adressen till han som har bilen är lämnad till polisen och han är anmäld för bedrägeri och stöld.

så nu vet ni

Vilket jävla drag :)
Xtravagant 1337
13 maj 2008 · 1 343 Inlägg

P-G skrev:
får du reda på allt så förstår du. vill du något mer så skicka ett PM så slipper du kladda ner tråden, men du skule göra samma sak som mig om du va i min sits. men jag bryr mig inte om dig heller för den delen eftersom jag har lagen på min sida och den är anmäld

Om det nu är denna fredrik som har bilen så har han den väl hemma.
Då kan du ju åka hem till honom...

Nu när bilen är anmäld stulen så får du inte röra bilen så nej jag hade inte gjort samma sak.
Från den sekunden du anmäler bilen stulen får du förlita dig på polisen då du inte har rätt att agera själv.
Oavsett om du skulle se bilen parkerad så får du inte lov att ta bilen sålänge den är anmäld stulen.
Så som jag ser det finns det ingen mening att leta efter dn längre.

Men om du nu vill leta i vilket fall så finns den väl hemma hos fredrik och då är det bara att åka dit....
Jag antar att du har hans adress??

I'm not a fighter, I'm a lover!
Mazda MX5 "NjoyDesign" (1991)
kolvas
13 maj 2008 · 4 001 Inlägg

Xtravagant skrev:

P-G skrev:
får du reda på allt så förstår du. vill du något mer så skicka ett PM så slipper du kladda ner tråden, men du skule göra samma sak som mig om du va i min sits. men jag bryr mig inte om dig heller för den delen eftersom jag har lagen på min sida och den är anmäld

Om det nu är denna fredrik som har bilen så har han den väl hemma.
Då kan du ju åka hem till honom...

Nu när bilen är anmäld stulen så får du inte röra bilen så nej jag hade inte gjort samma sak.
Från den sekunden du anmäler bilen stulen får du förlita dig på polisen då du inte har rätt att agera själv.
Oavsett om du skulle se bilen parkerad så får du inte lov att ta bilen sålänge den är anmäld stulen.
Så som jag ser det finns det ingen mening att leta efter dn längre.

Men om du nu vill leta i vilket fall så finns den väl hemma hos fredrik och då är det bara att åka dit....
Jag antar att du har hans adress??

nej, du får inte röra bilen men OM han nu ser bilen och kör hem den till sig så lägger bara polisen ner fallet utan att bry sig eftersom han fått tillbaka bilen...

en polare till mig blev av med bilen och dom hittade den men fick inte flytta den för polisen, då frågade dom när polisen skulle ta hand om bilen, då fick dom svaret:" inom några dagar" då följdes frågan upp med: "om bilen försvinner igen då?" Svar:"ja det är ju sånt som händer, den är ju redan stulen" så vi åkte och hämtade bilen och polisen blev inte arg för det...killen som snodde bilen åkte dit oxå

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
P-G Säl-Tämjare...
13 maj 2008 · 1 024 Inlägg

Xtravagant skrev:

P-G skrev:
får du reda på allt så förstår du. vill du något mer så skicka ett PM så slipper du kladda ner tråden, men du skule göra samma sak som mig om du va i min sits. men jag bryr mig inte om dig heller för den delen eftersom jag har lagen på min sida och den är anmäld

Om det nu är denna fredrik som har bilen så har han den väl hemma.
Då kan du ju åka hem till honom...

Nu när bilen är anmäld stulen så får du inte röra bilen så nej jag hade inte gjort samma sak.
Från den sekunden du anmäler bilen stulen får du förlita dig på polisen då du inte har rätt att agera själv.
Oavsett om du skulle se bilen parkerad så får du inte lov att ta bilen sålänge den är anmäld stulen.
Så som jag ser det finns det ingen mening att leta efter dn längre.

Men om du nu vill leta i vilket fall så finns den väl hemma hos fredrik och då är det bara att åka dit....
Jag antar att du har hans adress??

Ja jag har ahans adress, men jag vet inte om han har kvar bilen eller har den där, eftersom jag pratade med en tidigare ägare på bmw:n och han hade försökt blåsa han.

och det finns inte en chans i helvete att jag skule röra blen heler nu när det är en polis sak.

Thermaeniusgatan 2 B
644 30 TORSHÄLLA


är adressen, så om någon har vägarna förbi var vänlig kolla om den finns där

Vilket jävla drag :)
gamlingen
13 maj 2008 · 5 198 Inlägg

låter mysko om de bara lägger ner det.. de måste ju verifiera att det verkligen ÄR den bilen,, kan lika gärna va en likadan bil som de bytt skyltar på.. de måste titta på den å avföra ärendet,, gjorde dom till å med på dotterns cykel som jag  INTE fick röra. Å skulle den försvinna ändå så är det jag som åker dit för stöld.

Xtravagant 1337
13 maj 2008 · 1 343 Inlägg

jaja, hoppas det löser sig.
Det är en rn polissak där personen är känd och du har hans adress.

Ser inte riktigt varför du vill att folk ska leta efter den men ok..
Får du ut någon form av tillredställelse att veta att den finns där så...

Tänk på att du kanske ska göra klart affären på bilen innan du lämnar över nycklarna till en annan gång.

I'm not a fighter, I'm a lover!
Mazda MX5 "NjoyDesign" (1991)
Xtravagant 1337
13 maj 2008 · 1 343 Inlägg

gamlingen skrev:
låter mysko om de bara lägger ner det.. de måste ju verifiera att det verkligen ÄR den bilen,, kan lika gärna va en likadan bil som de bytt skyltar på.. de måste titta på den å avföra ärendet,, gjorde dom till å med på dotterns cykel som jag  INTE fick röra. Å skulle den försvinna ändå så är det jag som åker dit för stöld.

Lite som skrivs i forumet ska man läsa mellan raderna...
Man får inte röra en bil som är anmäld stulen oavsett om man står som ägare eller inte.
Det är som du säger att man blir anmäld för stöld själv då...

Polisen har skyldighet att anmäla och följa upp så därför kan dom inte lägga ner ärenden precis hur dom
själv känner för det... Det är inte poetisk rättvisa som gäller när det kommer till polisen!!

Tjänstefel om någon släpper ärendet som det är beskrivet i tråden!

I'm not a fighter, I'm a lover!
Mazda MX5 "NjoyDesign" (1991)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang