spacers från biltema....

PontusN
13 maj 2008 · 9 Inlägg

hej !

Jag undrar om det är någon som har köpt spacers på biltema.....

är de nåt att testa eller är de bara skit????

TFkarlsson Varningar. 36
13 maj 2008 · 1 200 Inlägg

Jag har sånna. Funkar bra.

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.
ktmracing
13 maj 2008 · 184 Inlägg

samma här

Audi Freak :)
Henrik Elg Bilbyggare!!!
13 maj 2008 · 595 Inlägg

Jag har med testat! Inga problem! Synd att dom är så tunna bara...

PontusN
13 maj 2008 · 9 Inlägg

Ok, får ta och köpa ett par såna då och testa om pulkan blir nåt breddare...

Kesler
1 juni 2008 · 3 650 Inlägg

hur många sådana spacers har ni på varje hjul..ärlite skeptisk om man har fler än 2 på, glider dom inte? tänkte köpa några såna till bilen fär att få ut hjulen ibak lite..

Volvotjej84 helt galen
1 juni 2008 · 388 Inlägg

Det största problemet är nog att få dit muttrar tillräckligt så att man inte tappar hjulen...

Varför åka fort när man kan åka brett?
Germax
1 juni 2008 · 12 086 Inlägg

Farsan hade biltemafälgar och biltemaspacers.. och det vibrerade. Trots balancering, då tog han bort spacerna och då vibrerade det mindre.

Jag brukar förespråka Biltema, dom gör mkt prisvärda saker. Men deras spacers varken ser särskilt precisisa ut lr funkar bra enligt egen beprövning då.
Men de kan ju funka för vissa, mkt har ju med bilen o hjulen o göra, hur känsliga dom är mot obalans.

sir_daniel www.kudoz.se
1 juni 2008 · 3 802 Inlägg

ska man ha spacers ska man ha med styrning (det har ej biltema)
dock så har jag använt mig av sådanna själv och det funkar.
men se till att ni har tillräckligt med gängor kvar på bulten/muttern så ni inte tappar fälgen, samt efterdrar efter några mils körning (då det kan ha skakat ihop/tryckts ihop)

madness82
1 juni 2008 · 226 Inlägg

jag har haft spacers från biltema länge och jag har då inte haft några problem med vibrerande hjul... det gäller ju att man centrera spacern ordentligt innan man skruvar fast hjulet.

slänger man bara ditt den å på med hjulet så kommer vibrerande hjul som ett brev på posten.

sen ska man göra som "sir_daniel" säger.

Streckkoden
1 juni 2008 · 2 655 Inlägg

De funkar som en liten nödlösning. Som det har skrivits tidigare, kan man få till en centrering av fälgen mot navet så är det inga problem.

Åkte med deras 5mm spacers bak på gamla Rekorden jag hade, funkade riktigt bra på det monstret.. smile

Germax
1 juni 2008 · 12 086 Inlägg

sir_daniel skrev:
ska man ha spacers ska man ha med styrning (det har ej biltema)
dock så har jag använt mig av sådanna själv och det funkar.
men se till att ni har tillräckligt med gängor kvar på bulten/muttern så ni inte tappar fälgen, samt efterdrar efter några mils körning (då det kan ha skakat ihop/tryckts ihop)

Har man bara 3 lr 5 mm behövs sällan styrning då bilens nav är djupt nog, rättare sagt så är de omöjligt att ha styrning på en spacer under 10mm i princip då, iaf jag, aldrig sätt ett navcentrum som är grundare än ca 10 mm

evilaudio
1 juni 2008 · 16 195 Inlägg

köra de me biltemas 5mm fram på jetta i typ 3 år utan några som helst problem..big_smile

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
ts85
19 januari 2009 · 729 Inlägg

Kesler skrev:
hur många sådana spacers har ni på varje hjul..ärlite skeptisk om man har fler än 2 på, glider dom inte? tänkte köpa några såna till bilen fär att få ut hjulen ibak lite..

Undrar samma sak. Är det problemfritt att lägga 2 st spacers per sida på bakhjulen? Någon med erfarenhet av detta?

NossRaL
19 januari 2009 · 145 Inlägg

sir_daniel skrev:
har 30mm per färg (med styrning och bultarna skruvas fast i org navet och fälgen i spacern) på datsun tongue

jag har haft dubbla 5mm från Biltema och det funka fint..  behövde längre bultar bara.. 

jag har 60mm ibak och 40mm i fram på chargern..  tongue   köpte dom av manton racing!!  riktigt bra grejer big_smile   självklart med styrning och bultarna skruvas fast i org navet och fälgen i spacern!!

Senast redigerat av NossRaL (19 januari 2009)

Dodge Charger "Mopar Performance" (1967)
Kesler
19 januari 2009 · 3 650 Inlägg

Har 4 st liggandes: köpte till volvon då fälgarna tog i fjäderbenet (hjälpte dock inte) men tänkte slänga på dem på fiestan sen

FLindgren
19 januari 2009 · 5 089 Inlägg

Vad får dig att tro att dte är skit? bara för att dte är biltema?

\Lindgren
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Klaesson
19 januari 2009 · 399 Inlägg

Dom funkar men ta inte på för många de gjorde ja å då tappar man däcket tongue

VOLVO for life
Baxtr Leg. nöt
19 januari 2009 · 460 Inlägg

Hade en B.tema (6mm?)spacer per hjul på 740in och det funka, provade med två per hjul bak men skaka oroligt mycket, tappa nästan ena hjulet. roll
Gjorde istället så att ja lämnade iväg 4 gamla bromsskivor på svarvning dvs, det svarvades bort den delen där bultarna sitter och andvände då dessa som spacer, 8mm har ja för mej dom svarvades ned till och det blev mycket bättre än B.temas spacers.. tongue

Prova B.temas spacers och bilda din egen uppfattning om dessa.. wink


MVH

SAAB
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang