2678
Sök

fortkörning ?? va gör man?

Muttley
14 maj 2008
pattilatti2 skrev:
tkd_rille skrev:
pattilatti2 skrev:
hur lång tid blir man av med kortet ??90 väg o enl dom 145

men fallet är så här,att jag låg bakom en bil i ca 80-90..gjorde omkörning o då har dom mätt mej, 318 meter sa dom..me mina 18" på så tar de 3.8 km innan jag kommer upp i 145 ..går så in i helvete segt..
iaf om dom kunde mäta mig fr pike bussen där polismannen kom ifrån o sa att jag körde 145..jag fråga vart dom mäte ifrån då sa han fr vägen men han kom ju fr pike bussen så hur mätte han me en laser?
o var inte bilen ja körde om i vägen?
kanske gick det max 100 de kan ja leva me men inte 145 ..
plus att min hastighets mätare visar fel efter byte till sommar däck..kör jag 70 så går bilen 53km/h
i så fall skulle min mätare ha visat 162 o de visade den inte o va gick bilen framför mig då?för jag låg ju bakom den ett bra tag o andra körde om den me så alla körde väl 140 då..

skall neka detta till evighet..förjävla lögn utav snuten..+skall dom fan inte visa hastigheten när jag begär det..?
sa även att dom kan ju pröva bilen fr 80 o köra om om den kommer upp till 145 på 318 m...men de ville dom inte..dom ville bara att ja skriver under..men icke...
dom har inte heller skrivit nå på delgivningen när dom tog kortet,,inga fakta bara torr asfalt? haha
ursäkta bloggen men om det gick tex 100 de kan ja ta o betala..men nu har skiten fan gått för långt..

ja bloggen kan du ju använda.

förlåt att jag klagar jag håller med Firetraxx i detta fallet, folk verkar bli av med körkort varje vecka här nu,. kanske göra en samlingstråd för alla som vill gråta ut på forumet???

"den andre bilen körde fortare än tillåtet me,"

om han körde mer än tillåtet på en 90 väg och du vill köra om honom? vad höll han då? för du måste hållt över 100 om du ska hinna om ?? för du påstår själv att du har en bil som tar 3.8 km för att komma upp i 145. då måste du ju haft en sträcka på flera kilometer för att kunna köra om denna bilen som körde för fort!

personen framför mig körde kanske 80...vägen tillåter 90---jag o 100 andra körde om..inte fan kommer ja upp i nå 145 km/h på en omkörning..med min bil..
det handlar inte om gnell det handlar om att rätt ska va rätt elr??
du kan ju läsa fakta innan du kommenterar..

du kan ju tänka efter innan du ber mig att läsa dina falska fakta???? trött på folk som inte kommer ihåg vad de själva har skrivit. jag ska citera de faktan jag har läst som du har skrivit själv

"körde på 90 väg..gjorde en omkörning o då har dom mätt mig,"
nu ser vi du kör på en 90 väg och du gör din snabba omkörning en fakta bit klar ????

""den andre bilen körde fortare än tillåtet me,,""

där ser vi andra meningen jag tog fram som jag gick utifrån, DEN ANDRE BILEN KÖRDE FORTARE ÄN TILLÅTET ME,,   då körde du antagligen över 100 km/h och inte 100 om du ska hinna köra om innan söndag!!! wink
Senast redigerat av tkd_rille (14 maj 2008)

835 Inlägg
14 maj 2008
Har du kört för fort? Erkänn då. Du kommer bli dömd tillslut, larvigt att säga emot. Men körde du inte för fort så fortsätt överklaga.

Lite "hjälp jag spillde mjölk på bordet, vad ska jag göra?" Torka upp skiten. wink

"bilen gör iaf 200km/h ++ - din sida " roll
Senast redigerat av Epitaph (14 maj 2008)

979 Inlägg
14 maj 2008
Om du blir stoppad för fortkörning är kan du göra såhär:

Om en polis påstår att du kört för fort frågar du: Hur mkt har jag kört för fort med?
Polsen kan säga hur han vill. MEN!!!!!!!!!!!! Så länge dom inte kan bevisa med laser så kan du neka. Utan laser har dom ingenting att gå på. Jag själv hade nekat till fortkörning om jag hållt 30 km/h för fort då körkortet kan dras in och dom inte har bevis med laser.Då kan ej brott styrkas. Under 30 km/h for fort, då man endast kan få riktigt dryga böter, oavsett dom tagit med laser lr inte så hade jag mkt väl kunnat tänka mig att erkänna då jag fortfarande har ett samvete. Hellre böter än att de kan gå till rättegång. Men vill dom ta kortet för mig och ej har bevisa så had ejag blånekat! Då läggs åtal ner för brott kan ej styrkas!!!!! Mvh Emil

Hpc

835 Inlägg
14 maj 2008
AnderssonE30 skrev:
Om du blir stoppad för fortkörning är kan du göra såhär:

Om en polis påstår att du kört för fort frågar du: Hur mkt har jag kört för fort med?
Polsen kan säga hur han vill. MEN!!!!!!!!!!!! Så länge dom inte kan bevisa med laser så kan du neka. Utan laser har dom ingenting att gå på. Jag själv hade nekat till fortkörning om jag hållt 30 km/h för fort då körkortet kan dras in och dom inte har bevis med laser.Då kan ej brott styrkas. Under 30 km/h for fort, då man endast kan få riktigt dryga böter, oavsett dom tagit med laser lr inte så hade jag mkt väl kunnat tänka mig att erkänna då jag fortfarande har ett samvete. Hellre böter än att de kan gå till rättegång. Men vill dom ta kortet för mig och ej har bevisa så had ejag blånekat! Då läggs åtal ner för brott kan ej styrkas!!!!! Mvh Emil

Detta grundas på? Kompis-kompis-pappas-advokatkompis som känner leif silberskys fru? Jag vet uppriktigt inte men källa??? Polisen kan väl mäta hastihet genom fasta punkter med va? Polismans ord väger...?

DFFL
9 020 Inlägg
14 maj 2008
Palla denna lögnaren.
Ljuger ju till höger och vänster.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Muttley
14 maj 2008
FireTraXX skrev:
Palla denna lögnaren.

du har så rätt idag smile

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
14 maj 2008
Trådstartare
tkd_rille skrev:
pattilatti2 skrev:
tkd_rille skrev:

ja bloggen kan du ju använda.

förlåt att jag klagar jag håller med Firetraxx i detta fallet, folk verkar bli av med körkort varje vecka här nu,. kanske göra en samlingstråd för alla som vill gråta ut på forumet???

"den andre bilen körde fortare än tillåtet me,"

om han körde mer än tillåtet på en 90 väg och du vill köra om honom? vad höll han då? för du måste hållt över 100 om du ska hinna om ?? för du påstår själv att du har en bil som tar 3.8 km för att komma upp i 145. då måste du ju haft en sträcka på flera kilometer för att kunna köra om denna bilen som körde för fort!

personen framför mig körde kanske 80...vägen tillåter 90---jag o 100 andra körde om..inte fan kommer ja upp i nå 145 km/h på en omkörning..med min bil..

du kan ju tänka efter innan du ber mig att läsa dina falska fakta???? trött på folk som inte kommer ihåg vad de själva har skrivit. jag ska citera de faktan jag har läst som du har skrivit själv

nu ser vi du kör på en 90 väg och du gör din snabba omkörning en fakta bit klar ????

där ser vi andra meningen jag tog fram som jag gick utifrån, DEN ANDRE BILEN KÖRDE FORTARE ÄN TILLÅTET ME,,   då körde du antagligen över 100 km/h och inte 100 om du ska hinna köra om innan söndag!!! wink

personen jag kör om..kör 80 km/h vägen jag o alla andra trafikanter kör på är en 90 väg..är du me..
fr 80km/h..me en slö jävla opel menar du att jag kommer upp i 145km/h på 318 meter=?
jag menade att om jag blivit tagen på laser i 145 km/h då måste ju personen jag körde om kört mins 130 o min mätare visa förjävla fel..o alla andra som körde om snigeln på vägen med kört för fort..men de vart ja som blev tagen..kanske för att bilen utmärkte sej lite mer än dom andra ..för polis mannen me lasern klve ut fr pike bussen när jag stannat för den andre polisen..o när ja bad om o få se hastigheten på lasern visade han ijte sa bara att de var 145 km/h..
och även om ja kom upp i 145 km/hur kan han mäta bara mej för bilen jag kör om skymmer ju min omkörning..jag stannar ju in efter omkörningen..o kör 90 km/h då stannar dom mej..vart i den situationen tror du ja kom upp i 145??

DFFL
9 020 Inlägg
14 maj 2008
tkd_rille skrev:
FireTraXX skrev:
Palla denna lögnaren.

Jag har alltid rätt. tongue

Men om denna killen verkar jag ha extra rätt. big_smile
Först så körde han om någon som körde för fort och i ett annat inlägg så körde samma kille inte alls för fort utan 10km/h för sakta.
Hans bil tar femton mil att komma upp till 37km/h med 18" och bla bla bla.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Vw trimmare
2 995 Inlägg
14 maj 2008
M3Tim skrev:
........men det är bara och neka kostar inte nå extra för det   (bara tid)

sen kostar det staten enormt med pengar sen kommer folk och gnäller på att bensinskatten är enormt hög..

pattilatti2 skrev:
den andre bilen körde fortare än tillåtet me,,för så satans acceleration har inte min opel att ja fr ca 90 måste pressa upp i 145 för o köra om..

väx ett par bollar och erkänn du har ju uppenbarligen brutiti mot lagen?

förövrigt:
FireTraXX for president wink

Muttley
14 maj 2008
pattilatti2 skrev:
tkd_rille skrev:
pattilatti2 skrev:

personen jag kör om..kör 80 km/h vägen jag o alla andra trafikanter kör på är en 90 väg..är du me..
fr 80km/h..me en slö jävla opel menar du att jag kommer upp i 145km/h på 318 meter=?
jag menade att om jag blivit tagen på laser i 145 km/h då måste ju personen jag körde om kört mins 130 o min mätare visa förjävla fel..o alla andra som körde om snigeln på vägen med kört för fort..men de vart ja som blev tagen..kanske för att bilen utmärkte sej lite mer än dom andra ..för polis mannen me lasern klve ut fr pike bussen när jag stannat för den andre polisen..o när ja bad om o få se hastigheten på lasern visade han ijte sa bara att de var 145 km/h..
och även om ja kom upp i 145 km/hur kan han mäta bara mej för bilen jag kör om skymmer ju min omkörning..jag stannar ju in efter omkörningen..o kör 90 km/h då stannar dom mej..vart i den situationen tror du ja kom upp i 145??

ja du körde uppenbarligen för fort, du ljuger och ändrar dig hela tiden i denna tråden ? kan någon som har behörighet stänga ner tråden då trådskaparen verkar lite full eller hög???
du sade att bilen du körde om körde för fort och har du absolut kört för fort. och jag skiter i hur fort du kört, du blev ju av med ditt körkort och de var flera poliser mot dig, så ta de som en man. du kan ju inte köra om en bil som kör för fort och sen gå ner i 90 igen fattar du väl???

bullshit överallt!

Muttley
14 maj 2008
FireTraXX skrev:
tkd_rille skrev:
FireTraXX skrev:
Palla denna lögnaren.

Först så körde han om någon som körde för fort och i ett annat inlägg så körde samma kille inte alls för fort utan 10km/h för sakta.

ja men den han körde om som körde för fort saktade han ner i 90 framför smile för att den som körde för fort skulle slippa böterna verkar de som så han tog ansvaret. så lite snäll är han ändå hehe.
roligt detta smile

DFFL
9 020 Inlägg
14 maj 2008
tkd_rille skrev:
FireTraXX skrev:
tkd_rille skrev:

ja men den han körde om som körde för fort saktade han ner i 90 framför smile för att den som körde för fort skulle slippa böterna verkar de som så han tog ansvaret. så lite snäll är han ändå hehe.
roligt detta smile

Vänlighet är idioti, och han verkar onekligen vara hjärndöd.

Russel Crowe, Gladiator.

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
14 maj 2008
Trådstartare
jag formulerade mig lite fel när jag skrev det 1 inlägget..ursäkta...
det är skitsamma..det är ju rätt vanligt va man än läser här på garaget me dessa fördommar o att det bara är gnell..spekar ingen roll va man frågar elr behöver råd på..

jag skrev att bilen jag körde om låg i 80 km/h jag gör omkörningen..då påstår polisen att de va 145 km/h jag körde under deras mätning på 318 m...skit i de ja skrev innan
dvs..jag kör om den bilen..fr 80 till jag e framför han jag överskrider inte 100km/h så frågan är hur fan man ska göra..o hur han i pike bussen kan komma o säga att jag körde 145..
det gick kanske för fort det kan jag erkänna inget problem me det..men att de skulle gått 145 de är en lögn..de kan man ju klara me en vassare turbo bil på 318 m..inte me en slö opel..förstår ni hur ja menar nu??
de handlar om en omkörning fr 80 till jag e framför bilen jag kör om..hur har dom kunnat mäta det?
jag frågade råd o inte massa skit elr hur..

DFFL
9 020 Inlägg
14 maj 2008
1. Han mätte inte dig under 318m, han mätte dig från ett avstånd på 318m.

2. Du har 115hk, min mamma hade en 316Ti -04(Compact) för ett par år sedan.
De har 116hk, lika många alltså.
Den gjorde utan problem 145km/h på en inte jättelång sträcka.
Den var inte snabb, men man har inte så stora problem som du verkar ha.

3. Du ljuger.
Senast redigerat av FireTraXX (14 maj 2008)

Russel Crowe, Gladiator.

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
14 maj 2008
Trådstartare
FireTraXX skrev:

3. Du ljuger.

jag har 18" på min bil..den är slö

jag körde om bilen dvs..jag körde 80km/h precis som bilen framför mig..
gör omkörningen..de kan säkert gå 90-100 under omkörningen..helt ok..men de är det situationen handlar om..hadde dom sagt du körde 95 tex då hadde ja erkännt o betalat o vart glad..men nu sa dom 145 km/h

3 jag ljuger inte..

DFFL
9 020 Inlägg
14 maj 2008
Slö, Ja.

Lögn.

Jo.

Russel Crowe, Gladiator.

Vw trimmare
2 995 Inlägg
14 maj 2008
pattilatti2 skrev:
skit i de ja skrev innan

HUR kan vi göra det? du erkänner ju här att du ljög REJÄLT från att bilen framför åkt för fort ändrar du dig till 80km/h helt plötsligt nä det här är bara pajas....

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
14 maj 2008
Trådstartare
pattilatti2 skrev:
FireTraXX skrev:

3. Du ljuger.

jag har 18" på min bil..den är slö

jag körde om bilen dvs..jag körde 80km/h precis som bilen framför mig..
gör omkörningen..de kan säkert gå 90-100 under omkörningen..helt ok..men de är det situationen handlar om..hadde dom sagt du körde 95 tex då hadde ja erkännt o betalat o vart glad..men nu sa dom 145 km/h

3 jag ljuger inte..

plus dom måste mäta på fasta punkter..??mätte han inifrån pike bussen då??för han kom me lasern från den..är det möjligt??

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
14 maj 2008
Trådstartare
MeloveGolf skrev:
pattilatti2 skrev:
skit i de ja skrev innan

HUR kan vi göra det? du erkänner ju här att du ljög REJÄLT från att bilen framför åkt för fort ändrar du dig till 80km/h helt plötsligt nä det här är bara pajas....

inse att jag menar att om jag kört 145 kmh va körde alla andra då som låg i samma hastighet som jag????
de var under middags rusch typ..

fan va segt o få nån o fatta nå här

835 Inlägg
14 maj 2008
Fasta punkter = tex en gran bredvid vägen. Tid och sträcka = hastighet.

Sök