pattilatti2 skrev:tkd_rille skrev:pattilatti2 skrev:hur lång tid blir man av med kortet ??90 väg o enl dom 145
men fallet är så här,att jag låg bakom en bil i ca 80-90..gjorde omkörning o då har dom mätt mej, 318 meter sa dom..me mina 18" på så tar de 3.8 km innan jag kommer upp i 145 ..går så in i helvete segt..
iaf om dom kunde mäta mig fr pike bussen där polismannen kom ifrån o sa att jag körde 145..jag fråga vart dom mäte ifrån då sa han fr vägen men han kom ju fr pike bussen så hur mätte han me en laser?
o var inte bilen ja körde om i vägen?
kanske gick det max 100 de kan ja leva me men inte 145 ..
plus att min hastighets mätare visar fel efter byte till sommar däck..kör jag 70 så går bilen 53km/h
i så fall skulle min mätare ha visat 162 o de visade den inte o va gick bilen framför mig då?för jag låg ju bakom den ett bra tag o andra körde om den me så alla körde väl 140 då..
skall neka detta till evighet..förjävla lögn utav snuten..+skall dom fan inte visa hastigheten när jag begär det..?
sa även att dom kan ju pröva bilen fr 80 o köra om om den kommer upp till 145 på 318 m...men de ville dom inte..dom ville bara att ja skriver under..men icke...
dom har inte heller skrivit nå på delgivningen när dom tog kortet,,inga fakta bara torr asfalt? haha
ursäkta bloggen men om det gick tex 100 de kan ja ta o betala..men nu har skiten fan gått för långt..
ja bloggen kan du ju använda.
förlåt att jag klagar jag håller med Firetraxx i detta fallet, folk verkar bli av med körkort varje vecka här nu,. kanske göra en samlingstråd för alla som vill gråta ut på forumet???
"den andre bilen körde fortare än tillåtet me,"
om han körde mer än tillåtet på en 90 väg och du vill köra om honom? vad höll han då? för du måste hållt över 100 om du ska hinna om ?? för du påstår själv att du har en bil som tar 3.8 km för att komma upp i 145. då måste du ju haft en sträcka på flera kilometer för att kunna köra om denna bilen som körde för fort!
personen framför mig körde kanske 80...vägen tillåter 90---jag o 100 andra körde om..inte fan kommer ja upp i nå 145 km/h på en omkörning..med min bil..
det handlar inte om gnell det handlar om att rätt ska va rätt elr??
du kan ju läsa fakta innan du kommenterar..
du kan ju tänka efter innan du ber mig att läsa dina falska fakta???? trött på folk som inte kommer ihåg vad de själva har skrivit. jag ska citera de faktan jag har läst som du har skrivit själv
"körde på 90 väg..gjorde en omkörning o då har dom mätt mig,"
nu ser vi du kör på en 90 väg och du gör din snabba omkörning en fakta bit klar ????
""den andre bilen körde fortare än tillåtet me,,""
där ser vi andra meningen jag tog fram som jag gick utifrån, DEN ANDRE BILEN KÖRDE FORTARE ÄN TILLÅTET ME,, då körde du antagligen över 100 km/h och inte 100 om du ska hinna köra om innan söndag!!!

Senast redigerat av tkd_rille (14 maj 2008)
0
0
0
0