3256
Sök

fortkörning ?? va gör man?

107 Inlägg
15 maj 2008
Förlåt så hemskt mycket men jag måste oxå gnälla ^^

Du säger att de gick i nästan 100, vi säger 100km/h.
Din mätare visar 17km/h för mycket, alltså låg du EGENTLIGEN i 83........

Låter inte helt riktigt att mätaren skulle stått på 145km/h då tongue

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
15 maj 2008
Trådstartare
ja kollade inte på mätaren under omkörningen..man ja den låg i ca 100 när ja körde om dvs ca 83..då..jag borde inte komma upp i 145 under en omkörning..kanske 100 max..dvs 117 på mätaren då om den inte diffar mer i högre hastighet big_smile

hadde bilen gått 145 skulle den ha visat 162 o det vet jag me 100% säkerhet att den inte gjorde..

plus att de skulle vart svårt o stanna in för polisen om de gått 145 nu var de inga problem o jag ställde frågan direkt vad gäller de..så när han sa hastigheten vart man ju helt paff

red daddy
15 maj 2008
Lo_row skrev:
FireTraXX skrev:
Nej, jag blir bitter när folk gnäller.

Du är bitter wink

BITTER...tongue

Maskinförare
72 Inlägg
15 maj 2008
Det är ganska kärvt att köra om en bil som kör 80 om man själv kör 83... Då krävs ganska lång raksträcka om 100 bilar till körde om samtidigt...

Jag kan inte få sparken, slavar måste säljas...
Vorsprung durch tecknik-Försprång genom teknik

2 638 Inlägg
15 maj 2008
pattilatti2 skrev:
ja kollade inte på mätaren under omkörningen..man ja den låg i ca 100 när ja körde om dvs ca 83..då..jag borde inte komma upp i 145 under en omkörning..kanske 100 max..dvs 117 på mätaren då om den inte diffar mer i högre hastighet big_smile

hadde bilen gått 145 skulle den ha visat 162 o det vet jag me 100% säkerhet att den inte gjorde..

plus att de skulle vart svårt o stanna in för polisen om de gått 145 nu var de inga problem o jag ställde frågan direkt vad gäller de..så när han sa hastigheten vart man ju helt paff

Så du menar på allvar att du körde om en bil på en 90-väg, och den bilen du körde om körde i 80km/h och du själv ca 83km/h under omkörningen....? Hann du ens om den bilen i den farten eller??? hmm
Kan förstå att du kan tycka att det är konstigt att de tagit dig för så hög hastighet, men du har inga bevis, dels hade du inte koll på hur fort du körde, du litade på andra att det var laglig fart du körde samt att den visar så fel. Tyvärr står väl ord mot ord...

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
16 maj 2008
Trådstartare
allwheelspinn skrev:
Det är ganska kärvt att köra om en bil som kör 80 om man själv kör 83... Då krävs ganska lång raksträcka om 100 bilar till körde om samtidigt...

jag körde ca 83 när ja påbörjade omkörningen:)
och när jag är om bilen jag kör om då är jag garanterat inte uppe i 145 km/h nån som vill på stå de ??

jag skulle tippa på att jag när ja va om bilen va uppe i max 100 km/h

o det hadde ja betalat utan problem...

men när polismannen sa 145..ja då fick man ju en chock...
sen började han även me förtal mot mig anklagade för en massa annat jag inte tänker ta upp här..kan dock påpecka att jag inte visste vem han va han har aldrig sett mig..
d3en andre polisen sa inget utan va som..lite ja han fatta att nå inte gick rätt till under mätningen..men sa inget,..

inte lätt o förklara sej här men hadde de gått rätt till o jag kört 145 så hadde jag betalat o tagit straffet..men jag gör inte det när jag vet  o passagerarna i bilen att de inte gick 145...

Jesus didn´† Tap
1 146 Inlägg
16 maj 2008
Dagisnivå.

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..

Stålmannen
465 Inlägg
21 maj 2008
I söndags så körde jag typ 130 på 90-väg och polisen kom bakom mig och körde om mig i ganska hög fart utan blåljus och dylikt.  Händer nåt tro? Var bara jag på vägen så dom hade ju kunnat stanna mig utan tvekan. Kommer det nåt med posten snart eller hade jag ren tur?

Meister
6 763 Inlägg
21 maj 2008
Master_J skrev:
I söndags så körde jag typ 130 på 90-väg och polisen kom bakom mig och körde om mig i ganska hög fart utan blåljus och dylikt.  Händer nåt tro? Var bara jag på vägen så dom hade ju kunnat stanna mig utan tvekan. Kommer det nåt med posten snart eller hade jag ren tur?

Stannade de inte dig så kan du vara lungn big_smile

Stålmannen
465 Inlägg
21 maj 2008
camaro67 skrev:
Master_J skrev:

Stannade de inte dig så kan du vara lungn big_smile

Det hoppas jag. smile Jag var beredd på att dom skulle stanna mig. Men dom fortsatte i 150-160 bort mot horisonten och försvann.

213 Inlägg
21 maj 2008
Epitaph skrev:
AnderssonE30 skrev:
Om du blir stoppad för fortkörning är kan du göra såhär:

Om en polis påstår att du kört för fort frågar du: Hur mkt har jag kört för fort med?
Polsen kan säga hur han vill. MEN!!!!!!!!!!!! Så länge dom inte kan bevisa med laser så kan du neka. Utan laser har dom ingenting att gå på. Jag själv hade nekat till fortkörning om jag hållt 30 km/h för fort då körkortet kan dras in och dom inte har bevis med laser.Då kan ej brott styrkas. Under 30 km/h for fort, då man endast kan få riktigt dryga böter, oavsett dom tagit med laser lr inte så hade jag mkt väl kunnat tänka mig att erkänna då jag fortfarande har ett samvete. Hellre böter än att de kan gå till rättegång. Men vill dom ta kortet för mig och ej har bevisa så had ejag blånekat! Då läggs åtal ner för brott kan ej styrkas!!!!! Mvh Emil

Detta grundas på? Kompis-kompis-pappas-advokatkompis som känner leif silberskys fru? Jag vet uppriktigt inte men källa??? Polisen kan väl mäta hastihet genom fasta punkter med va? Polismans ord väger...?

Polisen får inte mäta mellan 2fasta punkter..

Världen är full av idioter.. Men lustigt nog är dem flesta konstruktörer.
Trafikregler gäller bara på dagen...

DFFL
9 020 Inlägg
21 maj 2008
DanielssonC skrev:
Epitaph skrev:
AnderssonE30 skrev:
Om du blir stoppad för fortkörning är kan du göra såhär:

Om en polis påstår att du kört för fort frågar du: Hur mkt har jag kört för fort med?
Polsen kan säga hur han vill. MEN!!!!!!!!!!!! Så länge dom inte kan bevisa med laser så kan du neka. Utan laser har dom ingenting att gå på. Jag själv hade nekat till fortkörning om jag hållt 30 km/h för fort då körkortet kan dras in och dom inte har bevis med laser.Då kan ej brott styrkas. Under 30 km/h for fort, då man endast kan få riktigt dryga böter, oavsett dom tagit med laser lr inte så hade jag mkt väl kunnat tänka mig att erkänna då jag fortfarande har ett samvete. Hellre böter än att de kan gå till rättegång. Men vill dom ta kortet för mig och ej har bevisa så had ejag blånekat! Då läggs åtal ner för brott kan ej styrkas!!!!! Mvh Emil

Detta grundas på? Kompis-kompis-pappas-advokatkompis som känner leif silberskys fru? Jag vet uppriktigt inte men källa??? Polisen kan väl mäta hastihet genom fasta punkter med va? Polismans ord väger...?

Polisen får inte mäta mellan 2fasta punkter..

Så när man ligger i 200km/h med polisen filmandes bakom så gälls inte det?
Bullshit.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

406 Inlägg
21 maj 2008
de kallas väl att klocka? är ju piss vanligt att man torskar för! (mäta mellan 2 fasta punkter)

FOTAR BILAR. Kolla in min bil och mina bilder :)

Teddan
2 495 Inlägg
21 maj 2008
Gujen skrev:
de kallas väl att klocka? är ju piss vanligt att man torskar för! (mäta mellan 2 fasta punkter)

precis , men som vanligt här på gorg så finns det massa muppar som "tror" sig veta massa.

Tänk (googla) först prata sen .

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
22 maj 2008
Du körde om en bil i 145 på en 90 väg som körde också för fort?
Du tag väl ansvar för att köra upp till 145 Eller? då tar du också väl ansvar för konsekvens som en man
eller?
Straff om polisen plåtade dig och kan bevisa det: minst 4000:- böter, avdragen körkort för grov hastighet överträdelse, och rapporterad till åklagare.
Förmodligen får du tar om körkortet och var glad om inte.
Lycka till med ditt ärende.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

53 Inlägg
31 december 2008
Det är bara att bryta ihop och gå vidare... åkte för 98 kmh på 70 sträcka i förrgår kväll,
jag kom i kapp en bil som körde 55kmh, ökade naturligtvis farten när
jag körde om (vem gör inte det?) och gick sedan ned till ca 70-75 efter omkörningen.
men aj aj längre fram stod länsman med lasern och mätte mig under omkörningen.
Dom hade mätt den jag körde om till 56kmh och sa att då hade jag 14kmh tillgodo för omkörningen...
men som flera skrivit ingen ide att diskutera med dom bara skriva på åka hem och tömma spargrisen ;-)

V8 de bästa som finns!
1 095 Inlägg
31 december 2008
I finland är det spännade för då kan/får polisen mäta farten på den bil dom möter med polisbilen och sedan göra en u-sväng efter... Kul ide för svenskapolisen att ta efter  big_smile  eller inte hahaha

Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil

30 Inlägg
31 december 2008
Dom måste ha axelstöd när dom står med laser. Vet ett par st som har råkat ut för det att dom skjuter utan stöd. Alla klarde sig från böter även dom som hade blivit tagna innan dom. Tänk på det nästa gång ni blir tagna. Titta om dom har axelstödet. Sen har jag för mig att dom inte får skjuta på 300m. Finns en film som testar en kamera som polisen har som skjuter på ett stillastående föremål men rör sig i 15kmh. Så frågan är om man ska lita så mycket på dom

1 210 Inlägg
2 januari 2009
pattilatti2 skrev:
FireTraXX skrev:
1. Han mätte inte dig under 318m, han mätte dig från ett avstånd på 318m.

2. Du har 115hk, min mamma hade en 316Ti -04(Compact) för ett par år sedan.
De har 116hk, lika många alltså.
Den gjorde utan problem 145km/h på en inte jättelång sträcka.
Den var inte snabb, men man har inte så stora problem som du verkar ha.

3. Du ljuger.

jag har 18" på min bil..den är slö

jag körde om bilen dvs..jag körde 80km/h precis som bilen framför mig..
gör omkörningen..de kan säkert gå 90-100 under omkörningen..helt ok..men de är det situationen handlar om..hadde dom sagt du körde 95 tex då hadde ja erkännt o betalat o vart glad..men nu sa dom 145 km/h

3 jag ljuger inte..

Den är inte slö!! du har ju filmer på din sida som visar hur pigg den är... och på ettan spärrat läge med tongue

Mollllgan
2 januari 2009
LindgrenRacing skrev:
Skit i att gå till rätten, kasta alla brev du får från polisen och sen håller du dig undan från delgivningsmannen i 2år så läggs åtalet ner smile

Funkar kalas smile

Sen kommer detta ärende tas upp i Efterlyst

Där Hasse & Leffe analyserar fallet och hoppas på att vi tittare ringer in på nr 08-702 00 90.... smile

Sök