DanielssonC skrev:
Epitaph skrev:
AnderssonE30 skrev:
Om du blir stoppad för fortkörning är kan du göra såhär:
Om en polis påstår att du kört för fort frågar du: Hur mkt har jag kört för fort med?
Polsen kan säga hur han vill. MEN!!!!!!!!!!!! Så länge dom inte kan bevisa med laser så kan du neka. Utan laser har dom ingenting att gå på. Jag själv hade nekat till fortkörning om jag hållt 30 km/h för fort då körkortet kan dras in och dom inte har bevis med laser.Då kan ej brott styrkas. Under 30 km/h for fort, då man endast kan få riktigt dryga böter, oavsett dom tagit med laser lr inte så hade jag mkt väl kunnat tänka mig att erkänna då jag fortfarande har ett samvete. Hellre böter än att de kan gå till rättegång. Men vill dom ta kortet för mig och ej har bevisa så had ejag blånekat! Då läggs åtal ner för brott kan ej styrkas!!!!! Mvh Emil
Detta grundas på? Kompis-kompis-pappas-advokatkompis som känner leif silberskys fru? Jag vet uppriktigt inte men källa??? Polisen kan väl mäta hastihet genom fasta punkter med va? Polismans ord väger...?
Polisen får inte mäta mellan 2fasta punkter..
Så när man ligger i 200km/h med polisen filmandes bakom så gälls inte det?
Bullshit.
To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.