V6 vs V8

Casy vinnarskalle!
17 maj 2008 · 907 Inlägg

jag vill också ha en rak v6a! sad har hört att dom ska spinna fint. =P

BMW M3 "Crisis" (2002)
MrTurbo Better than God \o/
17 maj 2008 · 1 882 Inlägg

V8 is the shit helt enkelt. Visst, en tvångsmatad motor på två liter kan ju vara kul. En överladdad sexa  på 3 liter kan ju vara kul den med, helst för pojkar dock. Men manligast är helt klart en V8 med vridmoment som får en  sothora att rodna. Självklart skall de dra 3 liter milen och ha slitna bakdäck med.... smile

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)
Ford Mustang HT "30årskrisen" (1967)
Saab 9-3X "BlackPanter" (2010)
Saab 900 2,3i "Cabben" (1997)
Masterworks
17 maj 2008 ·

MrTurbo skrev:
V8 is the shit helt enkelt. Visst, en tvångsmatad motor på två liter kan ju vara kul. En överladdad sexa  på 3 liter kan ju vara kul den med, helst för pojkar dock. Men manligast är helt klart en V8 med vridmoment som får en  sothora att rodna. Självklart skall de dra 3 liter milen och ha slitna bakdäck med.... smile

Nästan alla v8or har väll slitna bakdäck?  hehehe... lol

Kanelbullen
17 maj 2008 · 1 722 Inlägg

höhö Med en stor motor så är det ju mycket tändstift/glödstift big_smile

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer
Volvo XC70 (2015)
Mercedes 200 "Bettan" (1985)
TCG I didn't spank you. I high fived your ass!
17 maj 2008 · 963 Inlägg

MrTurbo skrev:
V8 is the shit helt enkelt. Visst, en tvångsmatad motor på två liter kan ju vara kul. En överladdad sexa  på 3 liter kan ju vara kul den med, helst för pojkar dock. Men manligast är helt klart en V8 med vridmoment som får en  sothora att rodna. Självklart skall de dra 3 liter milen och ha slitna bakdäck med.... smile

Eller varför inte en V8 med överladdning? smile Det bästa av två världar enligt mig... big_smile

Aristocars Automobilsamlare, Import-Konsult, mm.
17 maj 2008 · 13 Inlägg

Ju fler cylindrar - Ju mjukare går en bilmotor, Jämför t.ex. 12 explosioner på ett varv (360 grader), med t.ex. 2 explosioner, du åker betydligt trevligare i en Jaguar V12a än i en Citroen 2CV, det kan jag intyga!
Därför är fler cylindrar bättre än få (så länge man inte tänker på bränsleförbrukningen förstås, men vem gör det idag?) lol lol lol

Aristocars Automobilsamlare, Import-Konsult, mm.
17 maj 2008 · 13 Inlägg

Ju fler cylindrar - Ju mjukare går en bilmotor, Jämför t.ex. 12 explosioner på ett varv (360 grader), med t.ex. 2 explosioner, du åker betydligt trevligare i en Jaguar V12a än i en Citroen 2CV, det kan jag intyga!
Därför är fler cylindrar bättre än få (så länge man inte tänker på bränsleförbrukningen förstås, men vem gör det idag?) lol lol lol

MrTurbo Better than God \o/
17 maj 2008 · 1 882 Inlägg

TCG skrev:

MrTurbo skrev:
V8 is the shit helt enkelt. Visst, en tvångsmatad motor på två liter kan ju vara kul. En överladdad sexa  på 3 liter kan ju vara kul den med, helst för pojkar dock. Men manligast är helt klart en V8 med vridmoment som får en  sothora att rodna. Självklart skall de dra 3 liter milen och ha slitna bakdäck med.... smile

Eller varför inte en V8 med överladdning? smile Det bästa av två världar enligt mig... big_smile

Jo, V8 med dubbelturbo hade vart helt okej. Verkningsgraden på kompressor är för dålig....  :p

Planer finns på att tvångsmata V8an med två sniglar men har över 12>1 i komp nu så utgångsläget är inte det bästa.  smile

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)
TCG I didn't spank you. I high fived your ass!
17 maj 2008 · 963 Inlägg

MrTurbo skrev:

TCG skrev:

MrTurbo skrev:
V8 is the shit helt enkelt. Visst, en tvångsmatad motor på två liter kan ju vara kul. En överladdad sexa  på 3 liter kan ju vara kul den med, helst för pojkar dock. Men manligast är helt klart en V8 med vridmoment som får en  sothora att rodna. Självklart skall de dra 3 liter milen och ha slitna bakdäck med.... smile

Eller varför inte en V8 med överladdning? smile Det bästa av två världar enligt mig... big_smile

Jo, V8 med dubbelturbo hade vart helt okej. Verkningsgraden på kompressor är för dålig....  :p

Planer finns på att tvångsmata V8an med två sniglar men har över 12>1 i komp nu så utgångsläget är inte det bästa.  smile

Visst, verkningsgraden är inte perfekt på en centrifugal som jag har... men ca. 470Hk / 600Nm känns helt ok för mig för tillfället iaf... big_smile

MrTurbo Better than God \o/
17 maj 2008 · 1 882 Inlägg

TCG skrev:

MrTurbo skrev:

TCG skrev:

Eller varför inte en V8 med överladdning? smile Det bästa av två världar enligt mig... big_smile

Jo, V8 med dubbelturbo hade vart helt okej. Verkningsgraden på kompressor är för dålig....  :p

Planer finns på att tvångsmata V8an med två sniglar men har över 12>1 i komp nu så utgångsläget är inte det bästa.  smile

Visst, verkningsgraden är inte perfekt på en centrifugal som jag har... men ca. 470Hk / 600Nm känns helt ok för mig för tillfället iaf... big_smile

Jo, men tänk på hur många hkr din motor egentligen ger då, nu går massvis åt för att driva kompressorn...  tongue

Min våtaste dröm är att "kopiera" den motorn jag läste om i en amerikansk Mustangtidning. En gatreggad, fullt körbar, Mustang med över 1000hkr på bakhjulen. Detta med en 5 liters V8, två turbos och ett motorstyrsystem som liknade MS. Det bästa var att den såg helt "normal" ut för övrigt....

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)
MeloveGolf Vw trimmare
17 maj 2008 · 2 995 Inlägg

Sarge skrev:
Kan inte låta bli men... rak V6'a?

Förlåt.

killen drömmer om att äga en VR6 wink

MrTurbo  skrev:
V8 is the shit helt enkelt. Visst, en tvångsmatad motor på två liter kan ju vara kul. En överladdad sexa  på 3 liter kan ju vara kul den med, helst för pojkar dock. Men manligast är helt klart en V8 med vridmoment som får en  sothora att rodna. Självklart skall de dra 3 liter milen och ha slitna bakdäck med....

427 SOHC HEMI på 700hp eller ihra byggd V8 på 800Cui! dvs 13.1L det ger hår på bröstet när man vrider om nyckeln wink

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
THEBADGUY Gorgilus addictus
17 maj 2008 · 4 736 Inlägg

http://www.garaget.org/video/k91o6fijtgxr

No need to say more wink. 15.6 l V8 på 580 hk. Det är manligt! big_smile

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
MrTurbo Better than God \o/
17 maj 2008 · 1 882 Inlägg

THEBADGUY skrev:
http://www.garaget.org/video/k91o6fijtgxr

No need to say more wink. 15.6 l V8 på 580 hk. Det är manligt! big_smile

Sothora som väger lika mö som en halv bil kan inte bli manligt. Helst inte man man räknar kg/hkr..  smile

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)
Taunuus
17 maj 2008 · 263 Inlägg

MrTurbo skrev:
Min våtaste dröm är att "kopiera" den motorn jag läste om i en amerikansk Mustangtidning. En gatreggad, fullt körbar, Mustang med över 1000hkr på bakhjulen. Detta med en 5 liters V8, två turbos och ett motorstyrsystem som liknade MS. Det bästa var att den såg helt "normal" ut för övrigt....

de e ju alltid kul med mycket effekt, men jag tycker ändå att en vinande skruvkompressor är det enda rätta, helst med birdcatcher upp henom huven. man kan låta jappsarna hålla på med sina turbosar ist. big_smile

Ford 17M "Taunus" (1967)
MrTurbo Better than God \o/
17 maj 2008 · 1 882 Inlägg

WurstingErik skrev:

MrTurbo skrev:
Min våtaste dröm är att "kopiera" den motorn jag läste om i en amerikansk Mustangtidning. En gatreggad, fullt körbar, Mustang med över 1000hkr på bakhjulen. Detta med en 5 liters V8, två turbos och ett motorstyrsystem som liknade MS. Det bästa var att den såg helt "normal" ut för övrigt....

de e ju alltid kul med mycket effekt, men jag tycker ändå att en vinande skruvkompressor är det enda rätta, helst med birdcatcher upp henom huven. man kan låta jappsarna hålla på med sina turbosar ist. big_smile

Tja, vill man ha stenåldersgrejer med låg verkningsgrad är det ju fritt fram. T.o.m jänkarna har börjat överge kompressorer och gå över till turbos p.g.a de fördelar turbon har. Utvecklingen går framåt, kompressor började de med redan på 30-talet, det har hänt en del sedan dess. Men det finns alltid bakåtsträvare...  big_smile

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)
roxe Jesus didn´† Tap
17 maj 2008 · 1 146 Inlägg

WurstingErik skrev:

MrTurbo skrev:
Min våtaste dröm är att "kopiera" den motorn jag läste om i en amerikansk Mustangtidning. En gatreggad, fullt körbar, Mustang med över 1000hkr på bakhjulen. Detta med en 5 liters V8, två turbos och ett motorstyrsystem som liknade MS. Det bästa var att den såg helt "normal" ut för övrigt....

de e ju alltid kul med mycket effekt, men jag tycker ändå att en vinande skruvkompressor är det enda rätta, helst med birdcatcher upp henom huven. man kan låta jappsarna hålla på med sina turbosar ist. big_smile

turbo duger åt mig.

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..
THEBADGUY Gorgilus addictus
17 maj 2008 · 4 736 Inlägg

MrTurbo skrev:

THEBADGUY skrev:
http://www.garaget.org/video/k91o6fijtgxr

No need to say more wink. 15.6 l V8 på 580 hk. Det är manligt! big_smile

Sothora som väger lika mö som en halv bil kan inte bli manligt. Helst inte man man räknar kg/hkr..  smile

Mest ljudet man är ute efter i detta fallet. wink

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
Corvair65 Stolt pappa
17 maj 2008 · 161 Inlägg

V8 och V6 i all ära, men en stor boxer klår det mesta smile

Merclone Leg. Spådam
17 maj 2008 · 816 Inlägg

V6? Det är som att bara få erektion 6 av 8 gånger...

Two words; You LOSE!
Riktiga muskelbilar har vindrutetorqueare.
blacken
18 maj 2008 ·

Merclone skrev:
V6? Det är som att bara få erektion 6 av 8 gånger...

Ja, men då har man ju ialla fall fått "sex"..lol

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang