två slutsteg

Isacsson_
15 januari 2006 · 186 Inlägg

tja, sitter här och funderar på hur man ska bygga i bakluckan.. skulle ju vara kul att ha lite "show" så jag funderar på att ta några små billigare högtalare (typ 5") och sätta på något fräckt vis..
men då så räcker inte steget till, så det får bli ett tvåkanals till basarna då, och nu till saken.. hur kopplar man när man har två slutsteg (för att få signal till båda)?
kan man ta en adapter som gör en RCA till två? ska ha ett till KICKER-steg i så fall.
Frågan kan tyckas värdelös, men jag har ingen aning.. smile

MVH

edit:
har ju anläggningen på min sida; om nånn vill så kan ni ju titta in och se ifall det kan fungera utan ett extra steg. har allt kopplat till 2 kanaler utom basarna som är bryggade över 2 egna.

Senast redigerat av Isacsson_ (15 januari 2006)

TT-Avant
15 januari 2006 · 6 851 Inlägg

Isacsson_ skrev:
tja, sitter här och funderar på hur man ska bygga i bakluckan.. skulle ju vara kul att ha lite "show" så jag funderar på att ta några små billigare högtalare (typ 5") och sätta på något fräckt vis..
men då så räcker inte steget till, så det får bli ett tvåkanals till basarna då, och nu till saken.. hur kopplar man när man har två slutsteg (för att få signal till båda)?
kan man ta en adapter som gör en RCA till två? ska ha ett till KICKER-steg i så fall.
Frågan kan tyckas värdelös, men jag har ingen aning.. smile

MVH

edit:
har ju anläggningen på min sida; om nånn vill så kan ni ju titta in och se ifall det kan fungera utan ett extra steg. har allt kopplat till 2 kanaler utom basarna som är bryggade över 2 egna.

Du har väl en "line-out" på ditt steg? då kopplar du bara en lågnivå från den till det andra stegets "line-in".
Svårare än så är det inte wink
Men om du nu skall skaffa ett till steg, skaffa då ett mono block till basarna ist. för ett 2-kanals.

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
Isacsson_
15 januari 2006 · 186 Inlägg

Du har väl en "line-out" på ditt steg? då kopplar du bara en lågnivå från den till det andra stegets "line-in".
Svårare än så är det inte wink
Men om du nu skall skaffa ett till steg, skaffa då ett mono block till basarna ist. för ett 2-kanals.

jo, kanske jag har ja smile har inte tillgång till bilenn just nu så jag kan inte kolla >,<
men jag borde ha det i så fall

okej, är monoblock billigare/dyrare, och vad är bättre med dem?

MVH

TT-Avant
15 januari 2006 · 6 851 Inlägg

Jag tror att du har en line out på det steget.
Dyrare vet jag inte. men vad det gäller Kicker så tål de att lastas ner till 2ohm eller 1ohm om du jämför med ett bryggat 2-kanalare som bara klarar 4ohm bryggat..
Listan kan göras lång med fördelar, men där har du snabba för just kicker wink

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
Isacsson_
15 januari 2006 · 186 Inlägg

okey, tack så mkt! smile

TT-Avant
16 januari 2006 · 6 851 Inlägg

Va så lite så wink

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang