3629
Sök

Tillåtet med mätarställning ovanpå panelen?

Rutinerad medlem
1 938 Inlägg
16 januari 2006
Trådstartare
#1
Jag undrar om man får ha en mätarställning monterad ovanpå panelen?
Någon som vet vad besiktningen/polisen säger om sånt?
Kan man hamna och ta bort den innan besiktningen, om den "skymmer sikten"?

Alltså en sån här:
http://www.ridetech.se/Shop/Image/Article/orginal-AL-K-I-2.jpg


SAABlare
190 Inlägg
16 januari 2006
#2
hmm, vet inte riktigt.. men mätarna får väl inte var längre än 20cm från ratten enligt sbp?

Mja Mjo! Så kan de gå!

Rutinerad medlem
1 938 Inlägg
16 januari 2006
Trådstartare
#3
Kenwood skrev:
hmm, vet inte riktigt.. men mätarna får väl inte var längre än 20cm från ratten enligt sbp?

Jasså, det var nytt för mej också big_smile men nu bor jag i Finland, så jag undrar om nån vet om några regler här, eller några allmänna regler? tongue



Sök