Brunnen Volvo V70R hittad i Göteborg

snurbo_diesel Egen företagare
31 maj 2008 · 864 Inlägg

TBOC_Razor skrev:

snurbo_diesel skrev:
Det är ju lite lustigt, för det finns inga rester efter några kofångare på bilen. kanske är någon som gjort fösäkringsbedrägeri, och tagit de grejer de vill ha själv och sen tänt på den.

Bara en teori, men lite konstigt är det att det inte finns några rester, borde vara smält plast framför bilen tycker ja.

Ser du däcken ??  tongue

Om hela bilen brunnit på det viset blir det förbannat varmt och då flyter plasten ut riktigt ordentligt plus att en hel del av plasten faktiskt bokstavligt talat "går upp i rök" och helt enkelt flyger iväg i vinden.

Har eldat en del olika plaster i min barndom så jag vet hur vissa plaster beter sig när dom brinner tongue

visserligen inte, men jag skrev att det var en teori bara

Riktiga män luktar DIESEL
Patrik´s Maskintjänst
www.skogsforum.se
Tommy_P
31 maj 2008 · 396 Inlägg

kan tänka mej att det är muffen på svenska85x70klubben ´s v70r awd saffran. blev stulen då nån gång.

turbodeath
31 maj 2008 · 2 452 Inlägg

fan vad popolärt det är med att elda upp s/v70 bilar nu då.....hörde talas om att en laserblå s70 glt brunnit nu för nån vecka sen ju...är ju lite skrämmande ju..

döden kommer tillbaka
Slammis IT-Tekniker
31 maj 2008 · 161 Inlägg

Jo, muffens v70r awd blev stulen i våras...  skulle kunna vara denna..  vet inte om den är hittat ännu....

Skoda Fabia Combi "Elegance" (2009)
Zwudda Refined
31 maj 2008 · 1 770 Inlägg

Jag vet inte, men jag skulle gissa att det är en 855:a, med tanke på framskärmarnas urjackning för vlinkers/positionsljusena. V70 har ju de långa som går ut på sidan och lite mer runda, avlånga, om ni fattar vad jag menar. Men jag kan ju ha fel oxå. Men grillen påminner mer om V70 tycker jag...

RobinS70 Volvo
1 juni 2008 · 74 Inlägg

Zwudda skrev:
Jag vet inte, men jag skulle gissa att det är en 855:a, med tanke på framskärmarnas urjackning för vlinkers/positionsljusena. V70 har ju de långa som går ut på sidan och lite mer runda, avlånga, om ni fattar vad jag menar. Men jag kan ju ha fel oxå. Men grillen påminner mer om V70 tycker jag...

Kolla lite närmare så ser du att det är ett litet hål på skärmen för blinkersen. Och zoomar du in så ser du bockningen för blinkersen oxå så de är en V70!

Gör Som Ford - Köp Volvo | It´s Not The Fart That Kill´s, It´s The Smell
Volvo S80 "2.5T Summum Polestar" (2009)
Volvotjej84 helt galen
1 juni 2008 · 388 Inlägg

GurraG skrev:
fan vilken äcklig lathet att inte ringa polisen om man hittar något sånt här!! Hur skulle du själv reagera om det va din bil och folk inte orkade ringa till polisen?? Ta dig i kragen och ring polisen för fan

Japp, äcklig lathet. Kan också kallas telefionfobi eller vetskapen av att grisarna ändå inte bryr sig ett jävla skit! Ring själv, den står på grusvägen mot angereds gård i gunnilse. Tror inte någon lär komma och strippa den på delar precis...

Det passerar för övrigt minst 20 bilar om dagen, ett antal fotgängare, cyklister och mopedister, ska du inte ta och gnälla på deras lathet också?

Varför åka fort när man kan åka brett?
Volvotjej84 helt galen
1 juni 2008 · 388 Inlägg

snurbo_diesel skrev:
Det är ju lite lustigt, för det finns inga rester efter några kofångare på bilen. kanske är någon som gjort fösäkringsbedrägeri, och tagit de grejer de vill ha själv och sen tänt på den.

Bara en teori, men lite konstigt är det att det inte finns några rester, borde vara smält plast framför bilen tycker ja.

Bilen är HELT brunnen, det finns inget annat än metall kvar. Bilen är dessutom tryckt i sidled med em traktor så den står inte exakt där den blev eldad utan några meter åt sidan eftersom den blockerade vägen. Det var sotsvart under bilen så det har säkert droppat en del plats.
Den svarta fläcken på nedre bilden visar var bilen stod från början.

Någon har öppnat och stängt huven, det är därför den är bucklig, den var stängd och rak när bilen dök upp. Jag har letat lite snabbt efter ngn bricka med chassinr el liknande men det går inte att hitta ngt, vet bara var den skulle sitta om det var en gammal volvo och där finns ingenting.
Kanske någon som är medlem på forum där ev ägare finns höra av sig till dessa så att jag slipper bli medlem bara för att säga det?

Senast redigerat av Volvotjej84 (1 juni 2008)

Varför åka fort när man kan åka brett?
Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
1 juni 2008 · 5 042 Inlägg

vart angereds gården? Gunnilse, tvärs över Ica ? grusvägen upp där?  Bor själv i Gråbo tyvär.

C H E V R O L E T <3
Slammis IT-Tekniker
1 juni 2008 · 161 Inlägg

Har kladdat på svenska85x70klubbens forum...  gunnilse verkar vara ett vanligt område att dumpa stylna bilar i.....

många stulna bilar härifrån (nossebro) dyker upp i det området,....

Skoda Fabia Combi "Elegance" (2009)
Thaien
1 juni 2008 · 933 Inlägg

Vart är bilden nånstans?

BMW M5 (1999)
Rednik
1 juni 2008 · 304 Inlägg

RobinS70 skrev:

Zwudda skrev:
Jag vet inte, men jag skulle gissa att det är en 855:a, med tanke på framskärmarnas urjackning för vlinkers/positionsljusena. V70 har ju de långa som går ut på sidan och lite mer runda, avlånga, om ni fattar vad jag menar. Men jag kan ju ha fel oxå. Men grillen påminner mer om V70 tycker jag...

Kolla lite närmare så ser du att det är ett litet hål på skärmen för blinkersen. Och zoomar du in så ser du bockningen för blinkersen oxå så de är en V70!

Kolla på framskärmen på den här bilden:
http://i3.photobucket.com/albums/y60/co … NY2213.jpg

Där framblinkersena(bredvid strålkastarna) var så ser man den skarpa kanten som inte alls liknar V70's blinkers.
På den här bilden ser man V70's rundare blinkers som går längre bak in i skärmen.
http://www.garaget.org/?car=62202&image=566418

Här ser man 850's kantiga blinkers som är otroligt lik den utrbrända bilen.
http://www.garaget.org/?car=6492&image=611214

Verkar lite konstigt men huven kommer garanterat från V70. Vet någon några andra skillnader mellan en utbränd 850 och V70 så kan jag dra dit senare och kolla.. bor max 2 km därifrån. (leka dektektiv is the shit)

billy IT-Tekniker
1 juni 2008 · 376 Inlägg

Rednik skrev:
Kolla på framskärmen på den här bilden:
http://i3.photobucket.com/albums/y60/co … NY2213.jpg

Där framblinkersena(bredvid strålkastarna) var så ser man den skarpa kanten som inte alls liknar V70's blinkers.
På den här bilden ser man V70's rundare blinkers som går längre bak in i skärmen.
http://www.garaget.org/?car=62202&image=566418

Här ser man 850's kantiga blinkers som är otroligt lik den utrbrända bilen.
http://www.garaget.org/?car=6492&image=611214

Verkar lite konstigt men huven kommer garanterat från V70. Vet någon några andra skillnader mellan en utbränd 850 och V70 så kan jag dra dit senare och kolla.. bor max 2 km därifrån. (leka dektektiv is the shit)

Om du kollar noggrant så ser man att det är en v70.
Uttaget för blinkersen syns här:
http://img78.imageshack.us/img78/1416/68897915hr6.png


Det finns även ett litet hål i framskärmen för att montera blinkersen med.
Även huven är ju en v70-huv.


En polare hittade tankluckan som var duldfärgad och det stod v70 awd på insidan, minns inte om han sa att de var R där också.

Senast redigerat av billy (1 juni 2008)

Volvo V70 "Greyline" (1999)
rickard10735 Glasmästare men just nu tyvärr helt sjukskriven
1 juni 2008 · 236 Inlägg

Gissar att ni inte ska gnälla på polisen här för om den är redan anmäld till polisen så kan den få stå kvar länge!!! så länge den inte står trafikfarligt till så behöver den inte bärgas från platsen utan det är ägaren till bilen eller ägarens försäkringsbolag som får stå för bärgningen.
Har sett detta ett par gånger och det är förjävligt att se skrot stå på detta vis men polisen sparar ju in pengar på detta

Saab 99 "Custom Cab Version 1" (1969)
Saab 99 "Custom Cab Version 2." (1969)
Saab 99 "Custom Cab Version 3." (1969)
Volvotjej84 helt galen
1 juni 2008 · 388 Inlägg

Mer exakt beskrivning av var bilen står:

Gråbovägen mot gråbo. Första vänster efter korsningen bergsjöbacken. Direkt höger. Följ vägen ca 500 meter.
För att se på eniro så sök på stombergsvägen. Bilen står strax efter kurvan (200 m?) efter att man lämnat gråbovägen.
Vinka om ni ser en benvit vofflo med för bred toning i framrutan för då är det jag big_smile

Varför åka fort när man kan åka brett?
bmx
1 juni 2008 · 7 100 Inlägg

sak samma om det är en v70 eller 850,det är iaf en volvo mindre på vägarna big_smile

tråkigt för ägarn iaf,jävla blåbär som inte kan skilja på mitt och sitt sad

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Volvotjej84 helt galen
2 juni 2008 · 388 Inlägg

Någon som var o kikade på bilen igår? Hört ngt om ev ägare? Bilen var rörd i alla fall såg jag...

bmx: du tillför inte tråden något av värde precis...

Varför åka fort när man kan åka brett?
villon
2 juni 2008 · 684 Inlägg

Syns ju att dom tagit alla värdefulla delar iaf, som front, fälgar, full inredning, säkert motor och allt annat sen bränt karossen bara, så håll utkik efter V70R delar,, som inte är så vanligt.

T-gul i hjärtat, T-röd i blodet, volvo for life
Isacsson_
2 juni 2008 · 186 Inlägg

villon skrev:
Syns ju att dom tagit alla värdefulla delar iaf, som front, fälgar, full inredning, säkert motor och allt annat sen bränt karossen bara, så håll utkik efter V70R delar,, som inte är så vanligt.

Plast smälter... Inredning brinner nog rätt bra.

villon
2 juni 2008 · 684 Inlägg

Mjo inredning brinner bra, men stolarnas metalldelar finns alltdkvar som skelett,, sen är det fan skottpengar på dom iaf,, man bränner inte upp en v70R,, synnerhet inte dens roliga delar.

Idioter det finns asså.

Senast redigerat av villon (2 juni 2008)

T-gul i hjärtat, T-röd i blodet, volvo for life
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang